Սեղմել Esc փակելու համար:
«ՀՅՈՒՍԻՍ-ՀԱՐԱՎ ՃԱՆԱՊԱՐՀԱՅԻՆ ՄԻՋԱՆՑՔ» ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Ստորագրման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

«ՀՅՈՒՍԻՍ-ՀԱՐԱՎ ՃԱՆԱՊԱՐՀԱՅԻՆ ՄԻՋԱՆՑՔ» ՆԵՐԴՐՈՒՄԱՅԻՆ ...

 

 

040.1196.191015

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ

ՈՐՈՇՈՒՄ

 

17 սեպտեմբերի 2015 թվականի N 1196-Ն

 

«ՀՅՈՒՍԻՍ-ՀԱՐԱՎ ՃԱՆԱՊԱՐՀԱՅԻՆ ՄԻՋԱՆՑՔ» ՆԵՐԴՐՈՒՄԱՅԻՆ ԾՐԱԳՐԻ - ԾՐԱԳԻՐ 3 ԹԱԼԻՆ-ԼԱՆՋԻԿ ՃԱՆԱՊԱՐՀԱՀԱՏՎԱԾԻ ՀՈՂԻ ՕՏԱՐՄԱՆ ԵՎ ՏԱՐԱԲՆԱԿԵՑՄԱՆ ԾՐԱԳԻՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(2-րդ մաս)

 

Աղյուսակ 2: Իրավունքների սխեմա

 

._____________________________________________________________________.

|Կորստի տեսակը|Նկարագրու-|Իրավատերը    |Փոխհատուցում ստանալու         |

|             |թյուն     |(իրավունքի   |իրավունքները                  |

|             |          |սուբյեկտը)   |                              |

|_____________|__________|_____________|______________________________|

|1. Հողի      |ԱԵԱ-ներ,  |Սեփականատեր  |Դրամական փոխհատուցում`        |

|կորուստ      |որոնք     |             |փոխարինման արժեքով` գնահատված |

|             |կորցնում  |             |շուկայական կամ կադաստրային    |

|             |են իրենց  |             |արժեքով (որն ավելի բարձր է)   |

|             |սեփականու-|             |գումարած 15%` կամ փոխանակում  |

|             |թյունը    |             |ԱԵԱ համար ընդունելի մեկ այլ   |

|             |հանդիսացող|             |համարժեք հողով:               |

|             |հողամասը  |_____________|______________________________|

|             |կամ դրա մի|Իրավական     |Օրենսդրությամբ սահմանված      |

|             |մասը`     |կարգավիճակ   |դեպքերում` ԱԵԱ-ները կարող են  |

|             |անկախ     |ստանալու     |ձեռքբերել սեփականության       |

|             |ազդեցու-  |ենթակա ԱԵԱ   |իրավունք կամ իրականացնել առկա |

|             |թյան չափից|             |իրավունքների պետական գրանցումը|

|             |          |             |և  փոխհատուցվել որպես         |

|             |          |             |սեփականատեր:                  |

|             |          |_____________|______________________________|

|             |          |Վարձակալ     |Օրենսդրությամբ սահմանված      |

|             |          |(համայնքից,  |դեպքերում վարձակալը կարող է   |

|             |          |պետությունից)|ձեռքբերել սեփականության       |

|             |          |             |իրավունք և  փոխհատուցվել      |

|             |          |             |որպես սեփականատեր կամ նրան`   |

|             |          |             |հողի սեփականատիրոջ (վարձատուի)|

|             |          |             |համաձայնությամբ, կարող է տրվել|

|             |          |             |նոր վարձակալություն:          |

|             |          |             |                              |

|             |          |             |Եթե դա հնարավոր չէ, ապա,      |

|             |          |             |ելնելով վարձակալության մնացած |

|             |          |             |տարիների հաշվարկից, նա պետք է |

|             |          |             |ստանա ազդեցության ենթակա      |

|             |          |             |վարձակալված հողի «շուկայական  |

|             |          |             |կամ կադաստրային արժեք (որն    |

|             |          |             |ավելի բարձր է)` գումարած      |

|             |          |             |15%»-ին համարժեք փոխհատուցում |

|             |          |             |հետևյալ  մասնաբաժիններով`     |

|             |          |             |մինչև  1 տարի` հողի արժեքի    |

|             |          |             |5%-ի չափով, 2) մինչև  15 տարի`|

|             |          |             |հողի արժեքի 14%-ի չափով,      |

|             |          |             |3) մինչև  25 տարի` հողի արժեքի|

|             |          |             |20%-ի չափով, 4) 25 և  ավելի   |

|             |          |             |տարի` հողի արժեքի 25%-ի չափով:|

|             |          |_____________|______________________________|

|             |          |Քաղաքացիների |Արդեն վճարված, սակայն         |

|             |          |և            |չօգտագործված վարձավճարի կանխիկ|

|             |          |իրավաբանական |փոխհատուցում                  |

|             |          |անձանց սեփա- |                              |

|             |          |կանությունը  |                              |

|             |          |հանդիսացող   |                              |

|             |          |հողի վարձակալ|                              |

|             |          |             |                              |

|             |          |Այլ գույքային|Հողամասի նկատմամբ գույքային   |

|             |          |իրավունք     |իրավունքներ ունեցողներին,     |

|             |          |(սերվիտուտի, |բացառությամբ վարձակալների,    |

|             |          |կառուցապատ-  |փոխհատուցումը տրվում է ազդակիր|

|             |          |ման, գրավի,  |հողամասի դիմաց տրվող          |

|             |          |հիփոթեքի,    |փոխհատուցման գումարից` ՀՀ     |

|             |          |օգտագործման) |օրենսդրությամբ սահմանված      |

|             |          |ունեցողներ,  |կարգով:                       |

|             |          |բացառությամբ |                              |

|             |          |վարձակալների |                              |

|             |          |_____________|______________________________|

|             |          |Իրավական     |Այս ԱԵԱ-ները կստանան          |

|             |          |գրանցման     |փոխհատուցում միայն հողի վրա   |

|             |          |կարգավիճակ   |կատարված բարելավումների դիմաց,|

|             |          |ստանալու     |սույն ՀՕՏՇ-ով սահմանված       |

|             |          |ոչ ենթակա ԱԵԱ|կարգով:                       |

|_____________|__________|_____________|______________________________|

|2. Բնակելի   |          |Բոլոր        |Բնակելի շենքի, շինության      |

|շենքեր,      |          |ԱԵՏՏ-ները`   |կորստի դեպքում` փոխհատուցում  |

|շինություն-  |          |անկախ        |փոխարինման արժեքի գումարած    |

|ների կորուստ |          |կառույցի     |15%-ի չափով, առանց            |

|             |          |նկատմամբ     |ամորտիզացիոն մասնահատումների  |

|             |          |իրավունքների |և  գործարքային ծախսերի:       |

|             |          |առկայությու- |Մասնակի ազդեցության դեպքում   |

|             |          |նից          |փոխհատուցում տրամադրվում է    |

|             |          |(ներառյալ`   |շինության միայն ազդեցության   |

|             |          |իրավական     |ենթակա հատվածի համար այն      |

|             |          |կարգավիճակ   |դեպքում, եթե շինության ոչ     |

|             |          |ստանալու     |ազդակիր մասի հետագա           |

|             |          |ենթակա և     |օգտագործումը և  շահագործումը  |

|             |          |ոչ ենթակա    |տեխնիկապես հնարավոր է: Նշված  |

|             |          |ԱԵԱ)         |դեպքում փոխհատուցման են ենթակա|

|             |          |             |նաև  շինության վերանորոգման   |

|             |          |             |ծախսերը:                      |

|             |          |_____________|______________________________|

|             |          |Վերաբնակեցվող|Արդեն վճարված, սակայն         |

|             |          |վարձակալ     |չօգտագործված վարձավճարի       |

|             |          |             |դրամական փոխհատուցում:        |

|_____________|__________|_____________|______________________________|

|3. Ոչ բնակելի|ԱԵԱ-երին  |Սեփականատեր  |Շենք, շինության կորստի        |

|շենքերի,     |սեփականու-|             |դեպքում` փոխհատուցման         |

|շինություն-  |թյան      |             |տրամադրում փոխարինման արժեք   |

|ների կորուստ |իրավունքով|             |գումարած 15%-ի չափով:         |

|             |պատկանող  |             |Փոխհատուցումը տրամադրվելու է  |

|             |և  պետական|             |առանց ամորտիզացիոն            |

|             |գրանցում  |             |մասհանումների և  գործարքի     |

|             |ստացած    |             |համար ծախսերի նվազեցումների:  |

|             |շենք,     |             |Մասնակի ազդեցության դեպքում   |

|             |շինու-    |             |փոխհատուցում տրամադրվում է    |

|             |թյուններ  |             |շինության միայն ազդեցության   |

|             |          |             |ենթակա հատվածի համար, եթե     |

|             |          |             |շինության ոչ ազդակիր մասի     |

|             |          |             |հետագա օգտագործումը,          |

|             |          |             |շահագործումը և  օտարումը      |

|             |          |             |օրենսդրորեն հնարավոր է: Նշված |

|             |          |             |դեպքում փոխհատուցման են ենթակա|

|             |          |             |նաև  շինության վերանորոգման   |

|             |          |             |ծախսերը:                      |

|             |__________|_____________|______________________________|

|             |Քաղաքացի- |Ինքնակամ     |Ինքնակամ կառույցի կորստի      |

|             |ներին կամ |կառույց      |դեպքում` դրամական             |

|             |իրավաբանա-|իրականացրած  |փոխհատուցում` ինքնակամ        |

|             |կան անձանց|ԱԵԱ-ներ,     |կառույցի փոխարինման ամբողջ    |

|             |սեփականու-|որոնք        |արժեքի չափով` առանց 15 տոկոս  |

|             |թյան      |հանդիսանում  |հավելավճարի                   |

|             |իրավունքով|են հողամասի  |                              |

|             |պատկանող  |սեփականատեր  |                              |

|             |հողամասի  |             |                              |

|             |վրա առկա  |             |                              |

|             |ինքնակամ  |             |                              |

|             |կառույց   |             |                              |

|             |__________|_____________|______________________________|

|             |Համայն-   |Ինքնակամ     |Համայնքային կամ պետական       |

|             |քային կամ |կառույց      |սեփականություն հանդիսացող     |

|             |պետական   |իրականացրած  |հողամասի վրա ինքնակամ կառույց |

|             |սեփականու-|ԱԵԱ          |իրականացրած ԱԵԱ-ին կտրամադրվի |

|             |թյուն     |             |վերականգնման օժանդակություն`  |

|             |հանդիսացող|             |ինքնակամ կառույցի փոխարինման  |

|             |հողամասի  |             |արժեքի չափով` հանած           |

|             |վրա առկա  |             |օրինականացման ծախսերը:        |

|             |ինքնակամ  |             |                              |

|             |կառույց   |             |                              |

|             |__________|_____________|______________________________|

|             |          |Վերաբնակեցվող|Արդեն վճարված, սակայն         |

|             |          |վարձակալ     |չօգտագործված վարձավճարի       |

|             |          |             |դրամական փոխհատուցում:        |

|_____________|__________|_____________|______________________________|

|4. Հանրային  |Համայնքա- |Համայնք/     |Համայնքային սեփականություն    |

|գույքի       |յին կամ   |պետություն   |հանդիսացող հողամասի, անշարժ   |

|կորուստ      |պետական   |             |գույքի փոխհատուցում կամ       |

|             |գույք     |             |պետական, համայնքային ազդակիր  |

|             |          |             |կառույցների կամ այլ գույքի    |

|             |          |             |վերակառուցում և  նրանց        |

|             |          |             |գործառույթների վերականգնում`  |

|             |          |             |համայնքի, պետության իրավասու  |

|             |          |             |մարմնի համաձայնությամբ:       |

|_____________|__________|_____________|______________________________|

|5. Մշակա-    |Ազդեցու-  |Բարելավումներ|Մշակաբույսի փոխհատուցում      |

|բույսի       |թյան      |կատարած բոլոր|հաշվարկված շուկայական գներով` |

|կորուստ      |ենթակա    |ԱԵՏՏ-ները`   |ակնկալվող համախառն բերքի      |

|             |մշակա-    |անկախ հողի   |համար:                        |

|             |բույսեր   |նկատմամբ     |                              |

|             |          |սեփականության|                              |

|             |          |կամ այլ      |                              |

|             |          |գույքային    |                              |

|             |          |իրավունքներից|                              |

|_____________|__________|_____________|______________________________|

|6. Ծառերի և  |Ազդեցու-  |Բոլոր        |Դրամական փոխհատուցում`        |

|ստացվող բերքի|թյան      |ԱԵՏՏ-ները`   |հաշվարկված ծառի արժեքի        |

|կորուստ      |ենթակա    |անկախ հողի   |շուկայական գներով` հիմնված    |

|             |ծառեր և   |նկատմամբ     |ծառերի տեսակի, տարիքի և       |

|             |ստացվող   |սեփականության|բերքատվության վրա:            |

|             |բերք      |կամ այլ      |                              |

|             |          |գույքային    |                              |

|             |          |իրավունքներից|                              |

|_____________|__________|_____________|______________________________|

|7. Ձեռնարկա- |Ձեռնարկա- |Բոլոր        |1. Ձեռնարկատիրական            |

|տիրական      |տիրական   |ԱԵԱ-ները`    |գործունեության (հարկային      |

|գործունեու-  |գործու-   |անկախ        |հայտարարագրերով)`             |

|թյան         |նեություն |հարկային     |ա) մշտական ազդեցության        |

|դադարեցում   |ազդակիր   |հայտարարագրի |դեպքում` միանվագ փոխհատուցում |

|             |հողում    |ներկայացումից|տարեկան զուտ եկամտի չափով,    |

|             |          |             |բ) ժամանակավոր ազդեցության    |

|             |          |             |դեպքում` զուտ եկամտի          |

|             |          |             |փոխհատուցում ձեռնարկատիրական  |

|             |          |             |գործունեության ընդհատման      |

|             |          |             |մինչև  1 տարի ժամանակահատվածի |

|             |          |             |համար: Պետական գրանցման կամ   |

|             |          |             |լիցենզիայի վճարները նույնպես  |

|             |          |             |կփոխհատուցվեն, եթե այդպիսիք   |

|             |          |             |առկա են:                      |

|             |          |             |2) Ձեռնարկատիրական            |

|             |          |             |գործունեության (հայտարարագրի  |

|             |          |             |բացակայության դեպքում)`       |

|             |          |             |ա) մշտական ազդեցության        |

|             |          |             |դեպքում` վերականգնման         |

|             |          |             |օժանդակություն նվազագույն     |

|             |          |             |ամսական աշխատավարձի չափով`    |

|             |          |             |1 տարվա համար:                |

|             |          |             |բ) ժամանակավոր ազդեցության    |

|             |          |             |դեպքում` վերականգնման         |

|             |          |             |օժանդակության տրամադրում,     |

|             |          |             |հիմնված նվազագույն աշխատավարձի|

|             |          |             |չափի վրա` ձեռնարկատիրական     |

|             |          |             |գործունեության ընդհատված      |

|             |          |             |ամիսների հաշվարկով մինչև      |

|             |          |             |առավելագույնը 1 տարի:         |

|_____________|__________|_____________|______________________________|

|8. Աշխատանքի |Աշխատանքի |Ազդակիր      |Փոխհատուցման տրամադրում`      |

|կորուստ      |մշտական   |կազմակերպու- |ա) մշտական ազդեցության        |

|             |կորուստ   |թյունում կամ |դեպքում` վեց ամսվա միջին      |

|             |կամ       |ԱՁ-ում       |աշխատավարձի չափով             |

|             |հարկադիր  |աշխատանքային |բ) ժամանակավոր ազդեցության    |

|             |պարապուրդ |պայմանագրի   |դեպքում` մինչև  վեց ամիս միջին|

|             |(ոչ       |հիման վրա    |աշխատավարձի չափով`            |

|             |աշխատողի  |աշխատող      |ձեռնարկատիրական գործունեության|

|             |մեղքով)   |անձինք       |ընդհատված ամիսների հաշվարկով: |

|_____________|__________|_____________|______________________________|

|9. Օժանդակու-|Գյուղա-   |Խիստ         |ա) գյուղատնտեսական            |

|թյուն խիստ   |տնտեսական |ազդեցության  |նշանակության հողի 10 և  ավելի |

|ազդեցու-     |նշանակու- |ենթարկված    |տոկոսի կորստի դեպքում         |

|թյունների    |թյան հողի |բոլոր ԱԵԱ/   |փոխհատուցում` ազդեցության     |

|դեպքում      |10 և      |ԱԵՏՏ,        |ենթակա հատվածում առկա 1 տարվա |

|             |ավելի     |ներառյալ     |բերքի չափով:                  |

|             |տոկոսի    |կացության    |բ) վերականգնման               |

|             |կորուստ և |որևէ         |օժանդակություն` վերաբնակեցվող |

|             |վերաբնա-  |կարգավիճակ   |ԱԵՏՏ-ներին` վեց ամսվա         |

|             |կեցում    |չունեցող     |նվազագույն աշխատավարձի չափով: |

|             |          |բնակիչները   |                              |

|_____________|__________|_____________|______________________________|

|10. Վերաբնա- |Օժանդակու-|Վերաբնակեցվող|Դրամական օժանդակության        |

|կեցման օժան- |թյուն     |բոլոր        |տրամադրում` տեղափոխման համար  |

|դակություն   |տեղափոխման|ԱԵՏՏ-ներ,    |անհրաժեշտ տրանսպորտային       |

|             |նպատակով  |ներառյալ     |ծախսերը և  մեկ ամսվա          |

|             |տրանսպոր- |վարձակալները |կենսապահովման ծախսերը հոգալու |

|             |տային     |             |համար:                        |

|             |ծախսերը և |_____________|______________________________|

|             |ապրուստի  |Ազդեցության  |Դրամական միջոցների հատկացում` |

|             |միջոցները |ենթակա հողի  |տրանսպորտային ծախսերը հոգալու |

|             |հոգալու   |և  շինության |համար:                        |

|             |համար     |վրա շարժական |                              |

|             |          |գույք ունեցող|                              |

|             |          |բոլոր        |                              |

|             |          |ԱԵԱ-ները,    |                              |

|             |          |որոնք ենթակա |                              |

|             |          |են տարաբնա-  |                              |

|             |          |կեցման` անկախ|                              |

|             |          |ազդակիր      |                              |

|             |          |գույքի       |                              |

|             |          |նկատմամբ առկա|                              |

|             |          |իրավունքներից|                              |

|_____________|__________|_____________|______________________________|

|11. Օժանդա-  |          |Աղքատության  |Դրամական օժանդակության        |

|կություն     |          |սահմանագծից  |տրամադրում` 6 ամսվա նվազագույն|

|խոցելի       |          |ցածր         |աշխատավարձի չափով: Ծրագրի     |

|անձանց/      |          |կենսամակարդակ|իրականացման հետ կապված        |

|ԱԵՏՏ-ներին   |          |ունեցող,     |աշխատատեղերի համար ընտրություն|

|             |          |կանանց, տարեց|կատարելիս այս անձանց պետք է   |

|             |          |կամ հաշմանդամ|առաջնայնություն տալ:          |

|             |          |անձանց կողմից|                              |

|             |          |ղեկավարվող   |                              |

|             |          |ԱԵՏՏ         |                              |

|_____________|__________|_____________|______________________________|

|12. Ժամանակա-|          |Ժամանակավոր  |Վնասների փոխհատուցում         |

|վոր          |          |ազդեցություն |կտրամադրվի ժամանակավոր        |

|ազդեցություն |          |կրող բոլոր   |ազդեցության ենթակա դեպքերում  |

|             |          |անձինք և     |փոխարինման արժեքով և  սույն   |

|             |          |տնային       |ՀՕՏՇ-ով սահմանված փոխհատուցման|

|             |          |տնտեսություն-|իրավունքներին համապատասխան:   |

|             |          |ները         |                              |

|_____________|__________|_____________|______________________________|

|13. ՀՕՏ      |          |Փոխհատուցման |Ծրագրի իրականացման ընթացքում  |

|չնախատեսված  |          |իրավունքներ  |ՏԿՆ կանդրադառնա չնախատեսված   |

|ազդեցություն-|          |ունեցող      |ազդեցություններին և  կհոգա    |

|ներ, եթե     |          |ԱԵԱ/ԱԵՏՏ-ներ |դրանց հետ կապված փոխհատուցումը|

|այդպիսիք     |          |             |կամ օժանդակության տրամադրումը,|

|լինեն        |          |             |ըստ ՀՕՏՇ դրույթների:          |

|_____________|__________|_____________|______________________________|

|14. Բարե-    |Այլ բարե- |Բարելավում   |Փոխհատուցման տրամադրում`      |

|լավումների   |լավումներ,|կատարած      |փոխարինման արժեքի չափով:      |

|փոխհատուցում |որոնք     |ԱԵԱ-ներ      |                              |

|             |ներառված  |             |                              |

|             |չեն իրա-  |             |                              |

|             |վունքների |             |                              |

|             |սույն     |             |                              |

|             |աղյուսա-  |             |                              |

|             |կում,     |             |                              |

|             |սակայն    |             |                              |

|             |առկա են   |             |                              |

|             |ազդակիր   |             |                              |

|             |հողամասի  |             |                              |

|             |վրա (բացա-|             |                              |

|             |ռությամբ` |             |                              |

|             |շարժական  |             |                              |

|             |գույքի    |             |                              |

._____________________________________________________________________.

(11-րդ կետը փոփ. 29.06.17 թիվ 752-Ն որոշում)

 

Բողոքների լուծում

 

12. Բողոքների լուծման մեխանիզմը (ԲԼՄ) կհաստատվի յուրաքանչյուր համայնքում ՀՕՏԾ իրականացումից առաջ, մասնավորապես. Բողոքի առանցքային անձը (ԲԱԱ) և համայնքի կողմից առաջադրված ներկայացուցիչը կապահովեն ԱԵԱ-ների համար ԲԼՄ-ի հասանելիությունը և կերաշխավորեն, որպեսզի ԱԵԱ-ն կարողանա բողոքարկել հողի կամ այլ գույքի փոխհատուցման արդյունքում առաջացած ցանկացած որոշում, գործունեության կամ գործողության: ԱԵԱ-ները տեղեկացված են իրենց բողոքները ԲԼՄ-ի միջոցով կամ այլ հանրային իշխանություններին ուղղելու իրավունքների և ընթացակարգերի վերաբերյալ:

 

Հանրային լսումներ և տեղեկատվության հրապարակում

 

13. Բոլոր ազդեցության ենթակա համայնքներում ԱԵԱ-ների ներկայացուցիչների և տեղական իշխանությունների հետ կազմակերպվել են ոչ պաշտոնական խորհրդակցություններ: Պաշտոնական խորհրդակցություններ են անցկացվել բոլոր ազդեցության ենթակա համայնքների տեղական իշխանությունների հետ հանդիպումների միջոցով: Վերջնական ՀՕՏԾ-ի պատրաստման ընթացքում ԱԵԱ-ներին և տեղական իշխանություններին տրամադրվել է հայերեն լեզվով ՀՕՏ տեղեկատվական ձեռնարկը, իսկ թարմացված վերջնական հայերեն լեզվով ՀՕՏ տեղեկատվական ձեռնարկը կտրամադրվի ԱԵԱ-ներին ՀՕՏԾ իրականացման ընթացքում: Վերջնական ՀՕՏԾ-ի հայերեն լեզվով օրինակը հասանելի կլինի յուրաքանչյուր մարզում (մարզպետարանում) և ՏԿՆ-ի գրասենյակում ԱԶԲ-ի և ՀՀ կառավարության կողմից այն հաստատելուց հետո: Վերջնական ՀՕՏԾ-ի անգլերեն օրինակը կհրապարակվի ԱԶԲ-ի կայքէջում: Վերջնական ՀՕՏԾ-ի հայերեն և անգլերեն օրինակները կտեղադրվեն նաև ՏԿՆ-ի և Ծրագրի կայքէջերում:

 

ՀՕՏԾ-ի ծախսեր

 

14. ՀՕՏԾ-ի իրականացումը կտևի մոտ մեկ տարի: Տրանշ 3 Ծրագրի համար ՀՕՏ ծախսերը, ներառյալ` փոխհատուցումը, վերականգնման օժանդակությունները, ինչպես նաև ՀՕՏԾ-ի իրականացման վարչական և չնախատեսված ծախսերը կազմում է 474,635,153.24 ՀՀ դրամ, որը համարժեք է մոտ 986,808.50 ԱՄՆ դոլարին: Ի լրումն, վերջնական ՀՕՏԾ-ի պատրաստումը, ինչպես նաև արտաքին մոնիթորինգը կարժենա 48,000 ԱՄՆ դոլար (ներառյալ ԱԱՀ-ն), որը կֆինանսավորվի վարկային միջոցներից (ԱԱՀ-ն կֆինանսավորվի ՀՀ պետական բյուջեից):

 

Մոնիտորինգ և գնահատում

 

15. ՀՕՏԾ-ի իրականացումը կենթարկվի ներքին մոնիթորինգի ԾԻԿ-ի կողմից` արդյունքները ներկայացնելով ԱԶԲ-ին Սոցիալական մոնիտորինգի կիսամյակային հաշվետվություններում (ՍՄԿՀ) և Եռամսյակային առաջընթացի հաշվետվությունների (ԵԱՀ) միջոցով: Արտաքին մոնիտորինգը կիրականացվի Արտաքին մոնիտորինգի գործակալության (ԱՄԳ) կողմից: ԱՄԳ-ն մանրամասնորեն կվերահսկի ՀՕՏԾ-ի իրականացումը և կարձանագրի բացահայտումները Համապատասխանության հաշվետվություններում, որոնք պետք է հաստատվեն ԱԶԲ-ի կողմից` որպես բուն շինարարական աշխատանքները սկսելու պայման: ԱՄԳ-ն կիրականացնի նաև ՀՕՏԾ ծրագրի հետ - իրականացման գնահատում` ՀՕՏԾ-ի իրականացման ավարտից մեկ տարի հետո:

 

Ա. ՆԵՐԱԾՈՒԹՅՈՒՆ

 

1. ԾՐԱԳՐԻ ՆԱԽԱՊԱՏՄՈՒԹՅՈՒՆԸ

 

1. Ասիական զարգացման բանկը (ԱԶԲ) Հայաստանի Հանրապետության կառավարությանը (ՀՀ կառավարություն) համաձայնել է տրամադրել 500 մլն դոլար արժողությամբ Բազմափուլային ֆինանսավորման գործիք (ԲՖԳ) «Հյուսիս-հարավ ճանապարհային միջանցք» ներդրումային ծրագիրը (Ծրագիր) ֆինանսավորելու համար: Սույն ՀՕՏԾ-ի առարկան Թալինից մինչև Լանջիկ 18.7 կմ երկարությամբ ճանապարհահատվածի բարելավումն է Ծրագրի Տրանշ 3-ի ներքո: Սույն ՀՕՏԾ-ն պատրաստվել է ՀՀ տրանսպորտ և կապի նախարարության (ՏԿՆ), Ծրագրի Իրականացնող գործակալության (ԻԳ) կողմից` հիմք ընդունելով ԱԶԲ-ի Անվտանգության մեխանիզմների քաղաքականության հայտարարագրի (ԱՔՀ 2009) և ՀՀ կառավարության կողմից հաստատված 2010 թ. հողերի օտարման և տարաբնակեցման շրջանակի (ՀՕՏՇ) պահանջները (5):

 

--------------------

5) Հողերի օտարման և տարաբնակեցման շրջանակի (ՀՕՏՇ) նախնական տարբերակը, ընդունված 2010 թ., վերանայվել է 2012 թ. նախնական ՀՕՏԾ համար և 2015 թ.-ին` Տրանշ 3-ի վերջնական ՀՕՏԾ համար:

 

2. Սույն Վերջնական ՀՕՏԾ-ին նախորդել է 2012 թ. պատրաստված նախնական ՀՕՏԾ-ն, որը ընդգրկում էր Թալինը Լանջիկին կապող 45.8 կմ ավելի երկար ճանապարհահատված, որն այդ պահին հանդիսանում էր ԱԶԲ ծրագրի շրջանակը: Հետևելով զուգահեռ համաֆինանսավորման վերաբերյալ Եվրոպական ներդրումային Բանկի (ԵՆԲ) հետ 2013 թ. կնքված համաձայնագրին, ԱԶԲ նախնական ծրագրի շրջանակը կրճատվեց մինչև 18.7 կմ հատված, որի համար ԱԶԲ-ն կրում է լիարժեք երաշխիքների հաշվետվողականություն: 27.4 կմ հատվածի ՀՕՏԾ-ն ներկայումս գտնվում է ԵՆԲ կողմից ֆինանսավորման ներքո (ԵՆԲ հատված) և կպատրաստվի ՏԿՆ կողմից: Երաշխիքների համապատասխանության հաշվետվողականությունը ԵՆԲ ծրագրի համար կրում է բացառապես ԵՆԲ-ն:

3. ԱԶԲ ծրագրի վերասահմանված շրջանակը ներառում է գոյություն ունեցող միակողմանի 2 երթևեկելի գոտուց բաղկացած Մ1 մայրուղու վերակառուցումը միջազգային չափանիշներին համապատասխան 4 երթևեկելի գոտուց բաղկացած երկկողմ ավտոմայրուղու: Նոր ծրագիծն ընդհանուր առմամբ հետևում է գոյություն ունեցող մայրուղու առանցքին նվազեցնելու համար ազդեցությունները, սակայն ներառում է նաև գոյություն ունեցող համայնքների դաշտավայրերի շրջանցումներ: Ծրագիրն առաջացնում է էական հողի օտարում հինգ ազդեցության ենթակա համայնքներում: Ազդեցության ենթակա հողերի մեծամասնությունը վարելահողեր են կամ արոտավայրեր: Ծրագիրը դասակարգվել է որպես Ա (6) կարգի ծրագիր ԱԶԲ-ի Գործառնական ձեռնարկի (ԳՁ 2009) համաձայն, քանի որ ավելի քան 200 անձինք կենթարկվեն էական ազդեցությունների, ներառյալ իրենց կողմից մշակվող գյուղատնտեսական հողի կամ եկամտի 10%-ից ավելի կորուստը կամ բնակելի վայրի և բիզնեսի վերաբնակեցումը:

 

-----------------

6) Համաձայն ԱԶԲ Գործառնական ձեռնարկի` Ջ1/ԳՁ (2009 թ.) Ծրագիրը դասակարգվում է որպես Ա կարգի ծրագիր, եթե զգալի ազդեցություններից տուժում է ավելի քան 200 մարդ (վերաբնակեցման կամ արդյունավետ ակտիվների 10%-ից ավելի կորուստ): Ծրագիրը կդասակարգվի որպես Բ կարգի ծրագիր, եթե զգալի ազդեցություններ է կրում 200-ից քիչ մարդ: Գ կարգի ծրագրերի դեպքում ՀՕՏ ազդեցություններ չեն առաջանում:

 

4. Սույն ՀՕՏԾ-ն գնահատում է Ծրագրի ազդեցությունները և մանրամասնում պահանջվող փոխհատուցման և վերականգնման միջոցառումները: ՀՕՏԾ պատրաստումը հիմնված է համապատասխան Հայաստանյան օրենքների և կարգավորումների, ԱԶԲ-ի ԱՔՀ 2009-ի և ԲՖԳ հողերի օտարման և տարաբնակեցման շրջանակի (ՀՕՏՇ) վրա: ՀՕՏԾ-ն հիմնված է վերջնական մանրամասն նախագծի և այն ՀՕՏ ազդեցությունների թվերի վրա, որոնք ստացվել են յուրաքանչյուր ազդեցության ենթակա հողամասի համար իրականացված Մանրամասն չափագրման հետազոտությունից (ՄՉՀ): Ազդեցության ենթակա հողամասերի և շինությունների գնահատումը հիմնված է փոխարինման արժեքի սակագների վրա: Ազդեցության ենթակա անձանց (ԱԵԱ) թիվը ստացվել է հողերի և գույքերի պաշտոնական գրանցումների հիման վրա և հաստատվել/թարմացվել է տուն-առ-տուն իրականացված մարդահամարի միջոցով: ԱԵԱ-ների սոցիալ-տնտեսական պատկերը ստացվել է տնային տնտեսությունների 29% ընտրանքով 2010 թ. իրականացված և 2014 թ. թարմացված սոցիալ-տնտեսական հետազոտության (ՍՏՀ) միջոցով:

 

2. ԾՐԱԳՐԻ ԻՐԱԿԱՆԱՑՄԱՆ ՀՕՏ - ԱՌՆՉՎՈՂ ՊԱՅՄԱՆՆԵՐԸ

 

5. ԱՔՀ-ի ու ԱԶԲ-ի կողմից ստեղծված գործառնական փորձի և ԲՖԳ-ի պահանջների համաձայն` յուրաքանչյուր տրանշ հաստատումը/ իրականացումը հիմնված է հետևյալ պայմանների վրա.

. ԲՖԳ/Առաջին տրանշի գնահատում. Գնահատումը պայմանավորված է հետևյալով ա) ԱԶԲ-ի և Կառավարության համար ընդունելի ձևաչափով և բովանդակությամբ ամբողջ ԲՖԳ-ի համար ՀՕՏՇ-ի պատրաստում/ներկայացում, բ) Աղքատության և սոցիալական նախնական գնահատում (ԱՍՆԳ) և գ) ԱԶԲ-ի և Կառավարության համար ընդունելի ՀՕՏԾ-ների պատրաստում/ներկայացում ՀՀՃՄՆԾ-ի յուրաքանչյուր տրանշի համար, որը պահանջում է ՀՕՏ,

. Պարբերական ֆինանսավորման հայտի հաստատում հետագա տրանշների համար. պայմանավորված է հետևյալով`ա) ՀՕՏՇ-ի վերանայում/փոփոխում/ներկայացում, և բ) ՀՀՃՄՆԾ-ի այն յուրաքանչյուր տրանշի համար, որն ունի ՀՕՏ, պատրաստել/ներկայացնել ՀՕՏԾ-ներ ԱԶԲ-ի և կառավարության համար ընդունելի ձևաչափով և բովանդակությամբ, ինչպես նաև փոփոխված ՀՕՏՇ-ին համահունչ

. Տրանշի պայմանագրի իրականացման ձևաչափը պայմանավորված է հետևյալով` ա) ՀՕՏԾ-ի ավարտում իրականացմանը պատրաստ փաստաթղթի ձևաչափով և դրա ներկայացումը; և բ) մոբիլիզացմանը պատրաստ Արտաքին մոնիտորինգի գործակալության (ԱՄԳ) վարձում:

. Բուն շինարարական աշխատանքների մեկնարկը. պայմանավորված է համապատասխան ՀՕՏԾ-ի ամբողջական իրականացմամբ (փոխհատուցման/վերականգնման ամբողջական տրամադրում), ինչը արձանագրված կլինի ԱԶԲ-ի համար ընդունելի ԱՄԳ-ի կողմից պատրաստված Համապատասխանության հաշվետվությունում:

 

Քարտեզ 1. Ծրագրի տեղակայվածությունը

 

-------------------

ԻՐՏԵԿ - նկարը չի բերվում

 

3. ՀՈՂԻ ՕՏԱՐՄԱՆ ԵՎ ՏԱՐԱԲՆԱԿԵՑՄԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՆՊԱՏԱԿՆԵՐԸ

 

6. ՀՕՏԾ-ի նպատակն է բացահայտել Տրանշ 3 Ծրագրի մայրուղու կառուցման հետևանքով ազդեցության ենթարկվող անձանց և գնահատել պատճառվող վնասի չափը (ինչ տեսակի կորուստ է առկա և դրա արժեքը), ինչպես են այդ անձինք փոխհատուցվելու և ինչպես են վերականգնելու իրենց եկամուտները, ապահովել այնպիսի իրավիճակ, որպեսզի այդ անձինք չհայտնվեն ավելի վատ վիճակում քան «առանց Ծրագրի իրականացման» տարբերակում: Բոլոր դեպքերում, ընդհանուր նպատակն է առնվազն վերականգնել ԱԵԱ-ների նախկին կենսամակարդակը և կյանքի որակը: ՀՕՏԾ-ի առաջնային նպատակն է փոխհատուցման, տարաբնակեցման և վերականգնման համար ներկայացնել անհրաժեշտ մանրամասները, ներառյալ` 1) կորստի չափերը և ծրագրի ազդեցության գնահատումը, 2) տեղեկատվության հրապարակումը, խորհրդատվությունը և մասնակցությունը, 3) փոխհատուցումների վճարման և վերականգնման քաղաքականությունը և շրջանակները, 4) խիստ ազդեցության ենթարկվող և խոցելի տնային տնտեսությունների վերականգնման ծրագիրը, 5) բողոքների և դժգոհությունների լուծման մեխանիզմը,) 6) տարաբնակեցման բյուջեն և ֆինանսավորման պլանը, ներառյալ` կորցրած ակտիվների, վերաբնակեցման և վերականգնման փոխհատուցման չափի գնահատումը, 7) ինստիտուցիոնալ շրջանակը և տարաբնակեցման ծրագրի իրականացման ժամանակացույցը և 8) ՀՕՏԾ իրականացման մոնիտորինգը:

 

4. ՓԱՍՏԱԹՂԹԻ ՀՐԱՊԱՐԱԿՈՒՄԸ

 

7. ԱԵԱ-ները ստացել են նախնական ՀՕՏԾ-ի հայերեն թարգմանված տեղեկատվական ձեռնարկը, իսկ վերջնական ՀՕՏԾ-ի հայերեն տեղեկատվական ձեռնարկները կտրամադրվեն ԱԵԱ-ներին ՀՕՏԾ իրականացման ընթացքում: Վերջնական ՀՕՏԾ-ի հայերեն օրինակը ԱԵԱ-ները կարող են ստանալ մարզկենտրոնի գրասենյակում, ինչպես նաև ՏԿՆ գրասենյակում: ՀՕՏԾ-ի ամբողջական անգլերեն տարբերակը կտեղադրվի ԱԶԲ-ի կայքէջում: ՀՕՏԾ-ի ամբողջական հայերեն տարբերակը կտեղադրվի ՏԿՆ-ի և Ծրագրի կայքէջերում:

 

5. ԿԱՍԵՑՄԱՆ ԱՄՍԱԹԻՎԸ

 

8. Փոխհատուցման իրավունքները սահմանափակվում են կասեցման ամսաթվով` տվյալ Թալին-Լանջիկ ենթահատվածի համար այն սահմանված է 2015 թ. Ապրիլի 27-ը, որը օտարվող սեփականության նկարագրության արձանագրության կազմման օրն է (արձանագրությունների ստորագրումը ԱԵԱ-ների և Ձեռքբերողի կողմից), որտեղ արձանագրվում են իրականացված մարդահամարի, մանրամասն չափագրման հետազոտության և ազդեցությունների գնահատման տվյալները: Օտարվող սեփականության նկարագրության արձանագրության կազմման օրվանից հետո կատարված բարելավումների համար փոխհատուցում չի տրվում, բացառությամբ Օրենքով և ՀՕՏՇ-ով սահմանված դեպքերի: Օտարման ենթակա սեփականության նկատմամբ ծագած ծանրաբեռնվածությունների կամ երրորդ անձանց տրված կամ նրանց կողմից դրա նկատմամբ ստացած իրավունքների դիմաց փոխհատուցում տրվում է միայն ՀՕՏՇ-ով սահմանված դեպքերում և կարգով: Մյուս բոլոր դեպքերում նշված իրավունքները դադարեցվում են` առանց փոխհատուցման իրավունքի:

 

Բ. ԱԶԴԵՑՈՒԹՅԱՆ ԳՆԱՀԱՏՈՒՄ ԵՎ ԱԶԴԵՑՈՒԹՅԱՆ ԵՆԹԱԿԱ ՏՆԱՅԻՆ

ՏՆՏԵՍՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ, ԱԶԴԵՑՈՒԹՅԱՆ ԵՆԹԱԿԱ ԱՆՁԱՆՑ ՄԱՐԴԱՀԱՄԱՐ

 

1. ՀՈՂԵՐԻ ՕՏԱՐՄԱՆ ՇՐՋԱՆԱԿԸ

 

9. Այս գլուխը ներկայացնում է Մ1 մայրուղու Թալին-Լանջիկ հատվածի երկայնքով ազդեցության ենթակա հինգ համայնքների վրա վերջնական ազդեցությունների մանրամասն քանակական հաշվարկը: Այդ համայնքներն են` Թալինը, Ակունքը, Մաստարան (Արագածոտնի մարզում) և Լանջիկն ու Սառնաղբյուրը (Շիրակի մարզում): Նոր ծրագիծը հիմնականում հետևում է գոյություն ունեցող մայրուղու առանցքին` նվազեցնելու համար ընդհանուր ազդեցությունները, սակայն ներառում է նաև գոյություն ունեցող համայնքների դաշտավայրերի շրջանցումներ: Ծրագիրը էական հողի ազդեցություն է առաջացնում հինգ ազդեցության ենթակա համայնքներում: Օտարվող հողերի մեծամասնությունը վարելահողեր են կամ արոտավայրեր:

 

2. ՀԵՏԱԶՈՏՈՒԹՅԱՆ ԳՈՐԾՈՂՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ ԵՎ ՄԵԹՈԴԱԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆԸ

 

10. Հետազոտական գործողությունները իրականացվել են երկու փուլով. ճանապարհի վերջնական նախագծի որոշումից և հաստատումից առաջ ու հետո: Առաջին հետազոտությունը նախաձեռնվել է 2012 թ. նախնական ՀՕՏԾ պատրաստման ընթացքում, երբ ՀՀ կառավարությանն առընթեր անշարժ գույքի կադաստրի պետական կոմիտեի (ԱԳԿՊԿ) կողմից տրամադրվեցին թվային կադաստրային քարտեզները, և ճանապարհի նախնական ծրագիծը տեղադրվեց քարտեզի վրա: Այս գործողությունը թույլ տվեց նախնական նույնականացնել ազդեցության ենթակա հողերը և դրանց սահմանները/մակերեսը: Այնուհետև, հավաքվել է ազդեցության ենթակա տնային տնտեսությունների քանակի, դրանց կազմի և խոցելիության վերաբերյալ տեղեկատվությունը Տեղական ինքնակառավարման մարմիններից (ՏԻՄ), ինչպես նաև ազդեցության ենթակա հողերի սեփականատերերի մասին ԱԳԿՊԿ կողմից ստացված ցանկի հիման վրա ԱԵԱ-ների նախնական մարդահամարի իրականացման ընթացքում կատարված հարցազրույցների միջոցով: Մշակաբույսերի մասին տեղեկատվությունը հավաքվել է ՏԻՄ-երից:

11. Այս տվյալները, այնուհետև ստուգվել են դաշտում Մանրամասն չափագրման հետազոտության (ՄՉՀ) միջոցով, երբ հաստատվեց վերջնական ծրագիծը: Այս փուլում հետազոտական առաջադրանքները ներառում էին. 1) հողի հետազոտողների հմուտ խմբի կողմից օտարման ենթակա հողակտորների չափագրում, ֆիքսում, սահմանագծում և նույնի ստուգում կադաստրային քարտեզների վրա` հողի սեփականատիրոջ և համայնքային իշխանությունների ներկայությամբ; 2) գյուղատնտեսների և որակավորված գնահատման մասնագետների կողմից հողակտորների և մշակաբույսերի/ծառերի նկարագրություն; 3) գնահատման մասնագետների կողմից շենքերի/շինությունների, անշարժ գույքի նկարագրում; և 4) ԱԵԱ-ների մարդահամարի և սոցիալ-տնտեսական հետազոտության (ՍՏՀ) իրականացում: Միաժամանակ, ԾԻԿ-ը հավաքեց տեղեկատվություն` ԱԵԱ-ների փաթեթները համալրելու համար: ՄՉՀ, ակտիվների նկարագրության, մարդահամարի և այլ հարակից տվյալները ամփոփվեցին նկարագրության արձանագրություններում (7), որոնք այնուհետև ներկայացվեցին ԱԵԱ-ների ստորագրմանը: Նկարագրության արձանագրությունը և ՍՏՀ, մարդահամարի տվյալների ստացման համար օգտագործված հարցաթերթերը ներկայացված են սույն պլանի համապատասխանաբար հավելվածներ 1-ում և 2-ում:

 

----------------------

7) Նկարագրության արձանագրության ձևաչափը վերանայվել է Տրանշ 3-ի համար և հաստատվել ՀՀ կառավարության կողմից (ԿՈ թիվ 1275, ընդունված 16.09.2010 թ.):

 

3. ԱԶԴԵՑՈՒԹՅԱՆ ԳՆԱՀԱՏՈՒՄ

 

3.1. ԱԵՏՏ և Մարդահամար

 

12. Հիմք ընդունելով ՄՉՀ և մարդահամարի արդյունքները, հաստատվեց, որ Ծրագրի համար առկա կլինեն մասնավոր, համայնքային և պետական սեփականության հողերի էական օտարում: Այնուամենայնիվ, Ծրագիրը չի ազդի որևէ բնակելի և հասարակական կառույցների վրա: Չկա որևէ ազդեցություն բնակելի կառույցի վրա, հետևաբար վերաբնակեցման անհրաժեշտություն չկա: Արձանագրվել է, որ ընդհանուր առմամբ ազդեցության կենթարկվեն չորս կառույցներ: Չորս կառույցներից երեքը հանրային կոմունալ կառույցներ են, իսկ մեկը անավարտ օժանդակ շինություն է` կառուցված մասնավոր վարելահողի վրա: Սույն գլխում քննարկվում են Ծրագրի ազդեցությունների մանրամասները, իսկ ազդեցությունների ամփոփումը ներկայացված է Աղյուսակ Բ1-ում:

13. ԱԵՏՏ-ների թիվը 332 է: 332 ԱԵՏՏ-ներից միայն 239 (72%) տնային տնտեսություններն է հնարավոր եղել ընդգրկել մարդահամարի հետազոտության մեջ: Մնացած 93 տնային տնտեսությունները հնարավոր չի եղել ընդգրկել մարդահամարի հետազոտության մեջ` տնային տնտեսությունների արտասահմանում ապրելու, գտնվելու վայրի անհայտության, Հայաստանի այլ մարզերում բնակվելու պատճառներով: Նշված տնային տնտեսությունների մանրամասն բացվածքը ուսումնասիրված է ՀՕՏԾ իրականացման գործընթացի վերաբերյալ գլխում: Պլանի այս գլխում ներկայացված ԱԵԱ-ների թիվը էքստրապոլացվել է 239 հետազոտված տնային տնտեսությունների հիման վրա` ստանալու համար 332 ԱԵՏՏ-ների ԱԵԱ-ների բացարձակ թիվը: Այնուամենայնիվ, խոցելի ԱԵՏՏ-ների ներկայացված թիվը հիմնված է 239 ԱԵՏՏ-ների մարդահամարի վրա: ՄՉՀ-ն ընդգրկել է Ծրագրի արդյունքում ազդեցության ենթակա բոլոր գույքերը, և պլանի սույն գլխում ներկայացված ազդեցությունների տվյալները վերջնական են:

14. Ազդեցության ենթակա անձանց թիվը 1544 է` 332 ազդեցության ենթակա տնային տնտեսություններում: Մասնավոր հողերի օտարման արդյունքում ազդեցության են ենթարկվում 327 ԱԵՏՏ-ներ 1521 անձանցով: Համայնքային սեփականության հողերի օտարման արդյունքում ընդհանուր առմամբ ազդեցության են ենթարկվում 11 տնային տնտեսություններ: Դրանցից հինգ տնային տնտեսությունները վարձակալներ են, իսկ մնացած վեցը` օգտագործողներ: Ինչ վերաբերում է շինություններին, ապա միայն մեկ տնային տնտեսություն է կորցնում մեկ անավարտ օժանդակ շինություն` կառուցված վարելահողի մի հատվածի վրա: ԱԵՏՏ/ԱԵԱ տարբեր կատեգորիաների մանրամասները ներկայացված են ստորև Աղյուսակ Բ1-ում: ԱԵԱ-ների ցանկը համապատասխան կորուստներով ներկայացված է Հավելված 3-ում:

 

Աղյուսակ Բ1. Ազդեցություններ և ԱԵՏՏ/ԱԵԱ մարդահամարի ամփոփում

 

._____________________________________________________________________.

|Ազդեցության տեսակը       |Ազդեցության|ԱԵՏՏ- |ԱԵԱ- |Մեկնաբանություն   |

|                         |տեսակ/     |ների  |ների |                  |

|                         |ազդեցության|քանակ |քանակ|                  |

|                         |միավորի    |առանց |(բա- |                  |

|                         |քանակ      |կրկնա-|ցար- |                  |

|                         |           |հաշ-  |ձակ) |                  |

|                         |           |վարկի |(8)  |                  |

|_____________________________________________________________________|

|Ա. Հող                                                               |

|_____________________________________________________________________|

|Ա1. Մասնավոր հող         |        234|   327| 1521|Հողերը ունեն մի   |

|                         |           |      |     |քանի              |

|                         |           |      |     |համասեփականատերեր,|

|                         |           |      |     |այդ պատճառով էլ   |

|                         |           |      |     |ԱԵՏՏ-ների քանակը  |

|                         |           |      |     |մեծ է հողերի      |

|                         |           |      |     |քանակից (9):      |

|_________________________|___________|______|_____|__________________|

|Ա2. Համայնքային հող      |        110|     5|   23|                  |

|_________________________|___________|______|_____|__________________|

|Ա3. Պետական հող          |          4|     0|    0|                  |

|_________________________|___________|______|_____|__________________|

|Ենթաընդհանուր (Ա)        |        348|   332| 1544|                  |

|_____________________________________________________________________|

|Բ. Շինություններ                                                     |

|_____________________________________________________________________|

|Բ1. Բնակելի              |          0|     0|    0|                  |

|_________________________|___________|______|_____|__________________|

|Բ1. Ոչ բնակելի           |          4|     1|    5|ներառված է Ա1-ում |

|_________________________|___________|______|_____|__________________|

|Գ. Միամյա մշակաբույսեր   |        232|   316| 1469|ներառված է Ա-ում  |

|                         |           |      |     |ոչ բոլոր հողերն են|

|                         |           |      |     |մշակվում          |

|_____________________________________________________________________|

|Դ. Վարձակալներ/                                                      |

|չձևակերպված                                                          |

|օգտագործողներ                                                        |

|_____________________________________________________________________|

|Դ1. Վարձակալություն      |          5|     5|   23|ներառված է Ա2-ում |

|(համայնքային հող)        |           |      |     |                  |

|_________________________|___________|______|_____|__________________|

|Դ2. Չձևակերպված          |          9|     6|   28|ներառված է Ա1-ում |

|օգտագործողներ            |           |      |     |մեկ ԱԵՏՏ-ն        |

|(համայնքային հող)        |           |      |     |օգտագործում է երեք|

|                         |           |      |     |հող               |

|_____________________________________________________________________|

|Ե. Խոցելի/խիստ                                                       |

|ազդեցության ենթակա տնային                                            |

|տնտեսություններ                                                      |

|_____________________________________________________________________|

|E1. Խոցելի ԱԵՏՏ (10)     |        105|    77|  358|ներառված է Ա-ում  |

|_________________________|___________|______|_____|__________________|

|E2. խիստ ազդեցության     |        155|   155|  753|ներառված է Ա-ում  |

|ենթակա ԱԵՏՏ              |           |      |     |                  |

|_____________________________________________________________________|

|I. Շարժական գույք/                                                   |

|բարելավումներ                                                        |

|_____________________________________________________________________|

|L1. Ազդեցության ենթակա   |          6|     6|   28|Փոքր հուշաքար,    |

|հողի վրա առկա շարժական   |           |      |     |փոքր ոռոգման      |

|գույք                    |           |      |     |կառույց և         |

|                         |           |      |     |մետաղական խաչ,    |

|                         |           |      |     |որոնք կարող են    |

|                         |           |      |     |տեղափոխվել առանց  |

|                         |           |      |     |վնասելու:         |

|_________________________|___________|______|_____|__________________|

|Ընդհանուր ԱԵՏՏ (առանց    |          -|   332| 1544|                  |

|կրկնահաշվարկի)           |           |      |     |                  |

._____________________________________________________________________.

 

----------------------

8) ԱԵԱ-ներ քանակը էքստրապոլացվել է` հիմք ընդունելով Ծրագրի 332 ԱԵՏՏ-ներից 239 ՏՏ-ների մարդահամարը:

9) ՀՀ օրենսդրության համաձայն` գույքը կարող է սեփականության իրավունքով պատկանել մի քանի սեփականատերերի (համատեղ սեփականություն և բաժնային սեփականություն), որոնք ունեն հավասար (կամ ինչպես սահմանված է) իրավունքներ գույքի նկատմամբ և հետևաբար ունեն հավասար (կամ ինչպես սահմանված է) իրավունքներ փոխհատուցման նկատմամբ:

10) Տվյալները հիմնված են 239 ՏՏ-ների մարդահամարի վրա:

 

ԱԵՏՏ = ազդեցության ենթակա տնային տնտեսություն;

ԱԵԱ = ազդեցության ենթակա անձ:

 

3.2. Ազդեցության ենթակա անձանց էթնիկ ծագումը և սեռային կազմը

 

15. Տեղաբնիկ ժողովուրդների (ՏԲ) խումբ, ինչպես սահմանված է ԱԶԲ ԱՔՀ Տեղաբնիկ ժողովուրդների անվտանգության մեխանիզմների քաղաքականությամբ, Ծրագրի տարածքում առկա չէ: Այնուամենայնիվ, ԱՔՀ-ն սահմանում է ՏԲ-ներին որպես ընդհանուր տերմին, որը ներառում է էթնիկ խմբերին: ԱԵԱ-ների գրեթե 100%-ը հայեր են (տե՛ս Աղյուսակ Բ2): Աննշան 0.2%-ը ռուս են: ԱԵԱ-ներից 757-ը (49%) տղամարդ են, իսկ 787-ը (51%) կին: Կանանց բարձր հարաբերակցությունը (գործակիցը) հանդիսանում է կայուն և առողջ հասարակության ցուցանիշ, այնուամենայնիվ, սեռային դրական հարաբերակցությունը կարող է նաև պայմանավորված լինել կենսապահովման միջոցների համար ընտանիքի տղամարդ անդամների ՀՀ-ից դուրս միգրացիայով:

 

Աղյուսակ Բ2. ԱԵԱ-ների էթնիկ ծագումը

 

.____________________________.

|Էթնիկ ծագումը|ԱԵԱ-ներ|Տոկոս |

|_____________|_______|______|

|Հայ          |   1528| 99.8%|

|_____________|_______|______|

|Եզդիներ      |      0|  0.0%|

|_____________|_______|______|

|Ռուսներ      |     16|  0.2%|

|_____________|_______|______|

|Այլ          |      0|  0.0%|

|_____________|_______|______|

|Ընդհանուր    |   1544|100.0%|

.____________________________.

 

3.3. Ազդեցություն հողի վրա

 

16. Ծրագրի արդյունքում կօտարվեն 348 հողակտորներ, որոնք ընդհանուր առմամբ զբաղեցնում են 785,546.83 մ2 տարածք: Քանի որ Ծրագիրը գծային ազդեցություն ունի պայմանավորված ճանապարհի լայնացման հետ, ազդեցություն են կրում ազդեցության ենթակա հողակտորների միայն փոքր մասնաբաժինները: Հողակտորի ազդեցության ենթակա մասը մասնավոր հողերի դեպքում միջինում կազմում է 982.56 մ2` 1696.28 մ2 առավելագույն և 84.08 մ2 նվազագույն չափերով: Կորստի աստիճանի առումով, հողերի մեծամասնությունը կորցնում են իրենց ընդհանուր հողի 50%-ից ավելին, այնուամենայնիվ այս կատեգորիայում մասնավոր հողերը կազմում են ընդամենը 23.88% (32)` ազդեցության ենթակա 134 ընդհանուրից: Հաջորդ առավելագույն թվով հողերը ընկնում են 10%-ից պակաս ազդեցության կատեգորիայի մեջ և մասնավոր հողերը կազմում են 93.13% (122)` ազդեցության ենթակա 131 ընդհանուրից: Մասնավոր սեփականության հողերի գրեթե 52.14%-ը կորցնում է ընդհանուր հողի 10%-ից պակասը` այսպիսով նվազեցնելով ազդեցության աստիճանը տնային տնտեսությունների մեծամասնության վրա: 10-30% և 30-50% կորցնող հողերը կազմում են ընդհանուր ազդեցության ենթակա հողերի համապատասխանաբար 16% և 8%-ը: Մանրամասների համար տե՛ս Աղյուսակ Բ3:

 

Աղյուսակ Բ3. Հողի կորստի աստիճանը

 

.__________________________________________________________________.

|Հողի կորուստը ըստ|Ազդեցության ենթակա հողերի քանակ        |Հողի %-ը|

|աստիճանների      |_______________________________________|        |

|                 |Մասնավոր|Համայնքային|Պետական |Ընդհանուր|        |

|                 |սեփակա- |սեփականու- |սեփակա- |         |        |

|                 |նություն|թյուն      |նություն|         |        |

|_________________|________|___________|________|_________|________|

|Մինչև  10%       |     122|          9|       0|      131|     38%|

|_________________|________|___________|________|_________|________|

|10-30%           |      53|          3|       0|       56|     16%|

|_________________|________|___________|________|_________|________|

|30-50%           |      27|          0|       0|       27|      8%|

|_________________|________|___________|________|_________|________|

|Ավելի քան 50%    |      32|         98|       4|      134|     39%|

|_________________|________|___________|________|_________|________|

|Ընդհանուր        |     234|        110|       4|      348|    100%|

.__________________________________________________________________.

 

3.3.1. Ազդեցության ենթակա հողի զբաղեցման իրավական կարգավիճակը

 

17. Բոլոր ազդեցության ենթակա հողակտորներն օրինական են և գրանցված են ԱԳԿՊՏ-ում: Ազդեցության ենթակա օրինական հողերի տեսակներն են.

1) Մասնավոր սեփականություն. ընդամենը 234 հողակտորներ, որոնք զբաղեցնում են 229,918.19 մ2 տարածք (տե՛ս Աղյուսակ Բ4):

2) Համայնքային հողեր. ընդամենը 110 հողակտորներ, որոնք զբաղեցնում են 518,003.89 մ2 տարածք: Այս հողերը ենթաբաժանված են. ա) 96 հողակտորներ, որոնք անմիջապես կառավարվում են Տեղական ինքնակառավարման մարմինների (ՏԻՄ) կողմից և օգտագործվում են որպես արոտավայրեր, հանրային հանգստի վայրեր, գյուղական ճանապարհներ կամ հետագա օգտագործման նպատակով, բ) 5 հողակտորներ օրինականորեն վարձակալության են տրված մասնավոր ԱԵԱ-ներին և գ) 9 հողակտորներ չձևակերպված հիմունքներով օգտագործվում են մասնավոր ԱԵՏՏ-ների կողմից (համայնքային հողերի չձևակերպված օգտագործողներ):

3) Պետական հողեր. ընդամենը 4 հողակտոր` ընդհանուր 37,624.75 մ2 տարածքով, ձևակերպված որպես անտառ, գետ կամ այլ օգտագործման հողեր (տե՛ս Աղյուսակ Բ4ա):

 

3.3.2. Հողերի կորուստն ըստ տեսակի

 

18. 348 ազդեցության ենթակա հողակտորներից 224-ը (218,886.42 մ2) մասնավոր սեփականության գյուղատնտեսական նշանակության հողեր են, որոնք օգտագործվում են որպես արոտավայրեր և վարելահողեր, իսկ 10-ը (11,031.77 մ2) մասնավոր սեփականության ոչ գյուղատնտեսական նշանակության հողեր են: Համայնքային սեփականության հողերը 110-ն են (518,003.89 մ2), որոնք օգտագործվում են համայնքի անդամների կողմից որպես վարելահողեր, հանրային օգտագործման, ընդհանուր օգտագործման հողեր, բնակելի, արոտավայր և այլ նպատակներով: Տե՛ս հողերի ազդեցությունները ամփոփումը ըստ հողի տեսակների Աղյուսակներ Բ4 և Բ4ա-ում: Ազդեցության ենթակա հողի ընդհանուր մակերեսը հաշվարկվել է` հիմք ընդունելով սեփականատիրոջ կադաստրային վկայականը, սեփականության վկայականի բացակայության դեպքում դիտարկվել է կադաստրային քարտեզում նշված ընդհանուր մակերեսը: Ազդեցության ենթակա մասը ստացվել ՄՉՀ իրականացման արդյունքում:

 

Աղյուսակ Բ4: Ազդեցության ենթակա մասնավոր հողերը ըստ տեսակի

 

.______________________________________________________________________

|Համայնք|Մասնավոր գյուղատնտեսական հողեր  |Մասնավոր բնակելի հողեր      |

|       |________________________________|____________________________|

|       |Հող|ԱԵՏՏ|Ընդհանուր   |Ազդեցու-  |Հող|ԱԵՏՏ|Ընդհանուր|Ազդեցու- |

|       |   |    |            |թյան      |   |    |         |թյան     |

|       |   |    |            |ենթակա    |   |    |         |ենթակա   |

|       |___|____|____________|__________|___|____|_________|_________|

|       |քա-|քա- |մ2          |մ2        |քա-|քա- |մ2       |մ2       |

|       |նակ|նակ |            |          |նակ|նակ |         |         |

|_______|___|____|____________|__________|___|____|_________|_________|

|Թալին  | 22|  27|   99,926.08| 15,076.08|  0|   0|        0|        0|

|_______|___|____|____________|__________|___|____|_________|_________|

|Ակունք |  1|   1|    6,177.39|     84.08|  0|   0|        0|        0|

|_______|___|____|____________|__________|___|____|_________|_________|

|Մաստարա|170| 224|  706,612.67|156,010.43|  4|   4| 9,643.62| 1,823.29|

|_______|___|____|____________|__________|___|____|_________|_________|

|Լանջիկ | 24|  46|  189,827.82| 41,680.02|  6|   6|13,453.31| 9,208.48|

|_______|___|____|____________|__________|___|____|_________|_________|

|Սառ-   |  7|  13|   43,801.17|  6,035.81|  0|   0|        0|        0|

|նաղբ-  |   |    |            |          |   |    |         |         |

|յուր   |   |    |            |          |   |    |         |         |

|_______|___|____|____________|__________|___|____|_________|_________|

|Ընդհա- |224| 311|1,046,345.13|218,886.42| 10|  10|23,096.93|11,031.77|

|նուր   |   |    |            |          |   |    |         |         |

.______________________________________________________________________

.________ _________________________________.

|Համայնք| |Ընդհանուր մասնավոր հողեր        |

|       | |________________________________|

|       | |Հող|ԱԵՏՏ|Ընդհանուր   |Ազդեցու-  |

|       | |   |    |            |թյան      |

|       | |   |    |            |ենթակա    |

|       | |___|____|____________|__________|

|       | |քա-|քա- |մ2          |մ2        |

|       | |նակ|նակ |            |          |

|_______| |___|____|____________|__________|

|Թալին  | | 22|  27|   99,926.08| 15,076.08|

|_______| |___|____|____________|__________|

|Ակունք | |  1|   1|    6,177.39|     84.08|

|_______| |___|____|____________|__________|

|Մաստարա| |174| 228|  716,256.29|157,833.72|

|_______| |___|____|____________|__________|

|Լանջիկ | | 30|  52|  203,281.13| 50,888.50|

|_______| |___|____|____________|__________|

|Սառ-   | |  7|  13|   43,801.17|  6,035.81|

|նաղբ-  | |   |    |            |          |

|յուր   | |   |    |            |          |

|_______| |___|____|____________|__________|

|Ընդհա- | |234| 321|1,069,442.06|229,918.19|

|նուր   | |   |    |            |          |

.________ _________________________________.

 

Աղյուսակ Բ4ա: Ազդեցության ենթակա համայնքային, պետական և ընդհանուր

հողեր

 

._________________________________________________________________________.

|Հա-  |Համայնքային        |Համայնքային  |Պետական հող  |Ընդհանուր հողեր    |

|մայնք|գյուղատնտեսական    |բնակելի և    |             |(մասնավոր +        |

|     |հողեր              |հասարակական  |             |համայնքային +      |

|     |                   |հող          |             |պետական.)          |

|     |___________________|_____________|_____________|___________________|

|     |Հող|ԱԵՏՏ|Ազդեցու-  |Հող|Ազդեցու- |Հող|Ազդեցու- |Հող|ԱԵՏՏ|Ազդեցու-  |

|     |   |    |թյան      |   |թյան     |   |թյան     |   |    |թյան      |

|     |   |    |ենթակա    |   |ենթակա   |   |ենթակա   |   |    |ենթակա    |

|     |___|____|__________|___|_________|___|_________|___|____|__________|

|     |քա-|քա- |մ2        |քա-|մ2       |քա-|մ2       |քա-|քա- |մ2        |

|     |նակ|նակ |          |նակ|         |նակ|         |նակ|նակ |          |

|_____|___|____|__________|___|_________|___|_________|___|____|__________|

|Թալին| 20|   1|103,372.49|  0|        0|  0|        0| 42|  28|118,448.57|

|_____|___|____|__________|___|_________|___|_________|___|____|__________|

|Ա-   |  5|   0| 18,066.67|  0|        0|  1|    57.46|  7|   1| 18,208.21|

|կունք|   |    |          |   |         |   |         |   |    |          |

|_____|___|____|__________|___|_________|___|_________|___|____|__________|

|Մաս- | 28|   3|271,893.78| 23|28,907.05|  3|37,567.29|228| 231|496,201.84|

|տարա |   |    |          |   |         |   |         |   |    |          |

|_____|___|____|__________|___|_________|___|_________|___|____|__________|

|Լան- | 20|   7| 66,813.93| 11|12,055.85|  0|        0| 61|  59|129,758.28|

|ջիկ  |   |    |          |   |         |   |         |   |    |          |

|_____|___|____|__________|___|_________|___|_________|___|____|__________|

|Սառ- |  3|   0| 16,894.12|  0|        0|  0|        0| 10|  13| 22,929.93|

|նաղբ-|   |    |          |   |         |   |         |   |    |          |

|յուր |   |    |          |   |         |   |         |   |    |          |

|_____|___|____|__________|___|_________|___|_________|___|____|__________|

|Ընդ- | 76|  11|477,040.99| 34|40,962.90|  4|37,624.75|348| 332|785,546.83|

|հա-  |   |    |          |   |         |   |         |   |    |          |

|նուր |   |    |          |   |         |   |         |   |    |          |

._________________________________________________________________________.

 

3.3.3. Ազդեցությունը գյուղատնտեսական հողերի վրա

 

19. Ծրագրի արդյունքում ազդեցության կենթարկեն 218,886.42 մ2 հողեր 1,046,345.13 մ2 թվով 224 մասնավոր գյուղատնտեսական հողերից: Ազդեցության ենթակա հողերի միջին չափը կազմում է 4671.18 մ2, իսկ ազդեցության ենթակա հատվածի միջին չափը` 977.17 մ2, այն է` 20.92%: Ամենամեծ ազդեցությունը Մաստարայում է (22.08%) և Լանջիկում (21.96%): Տե՛ս Աղյուսակ Բ5-ը` գյուղատնտեսական հողերի և դրանց հետ կապված ԱԵՏՏ-ների վերաբերյալ:

 

Աղյուսակ Բ5: Ազդեցության ենթակա գյուղատնտեսական հողեր

 

._____________________________________________________________________.

|Համայնք    |Մասնավոր գյուղատնտեսական    |Ընդ-|Վարելա-|ՏՏ միջին|Կորստի|

|           |հողեր                       |հա- |հողի   |հողերը  |%     |

|           |____________________________|նուր|կորուստ|        |      |

|           |Հող|Ընդհանուր   |Ազդեցության|ԱԵՏՏ|ըստ    |        |      |

|           |   |            |ենթակա     |    |ԱԵՏՏ-ի |        |      |

|           |___|____________|___________|____|_______|________|      |

|           |քա-|մ2          |մ2         |քա- |մ2     |մ2      |      |

|           |նակ|            |           |նակ |       |        |      |

|___________|___|____________|___________|____|_______|________|______|

|Թալին      | 22|   99,926.08|  15,076.08|  27| 443.41|2,939.00| 15.09|

|___________|___|____________|___________|____|_______|________|______|

|Ակունք     |  1|    6,177.39|      84.08|   1|  84.08|6,177.39|  1.36|

|___________|___|____________|___________|____|_______|________|______|

|Մաստարա    |170|  706,612.67| 156,010.43| 224| 690.31|3,126.60| 22.08|

|___________|___|____________|___________|____|_______|________|______|

|Լանջիկ     | 24|  189,827.82|  41,680.02|  46| 683.28|3,111.93| 21.96|

|___________|___|____________|___________|____|_______|________|______|

|Սառնաղբյուր|  7|   43,801.17|   6,035.81|  13| 464.29|3,369.32| 13.78|

|___________|___|____________|___________|____|_______|________|______|

|Ընդհանուր  |224|1,046,345.13| 218,886.42| 311| 703.81| 3364.45|20.92%|

._____________________________________________________________________.

 

3.3.4. Ազդեցությունը ոչ գյուղատնտեսական հողերի վրա

 

20. Ծրագրի արդյունքում ազդեցության կենթարկվեն 10 մասնավոր ոչ գյուղատնտեսական նշանակության հողեր (11,031.77 մ2), որոնք բոլորն էլ բնակելի նշանակության են (Աղյուսակ Բ4): Հողակտորները ենթարկվում են մասնակի ազդեցության: Ոչ գյուղատնտեսական նշանակության հողերի ազդեցությունը սահմանափակվում է երկու համայնքներով. Մաստարա և Լանջիկ: Բնակելի նշանակության հողերի թիվը Մաստարայում և Լանջիկում կազմում է համապատասխանաբար չորս և վեց: Ընդհանուր առմամբ, Ծրագրի արդյունքում ազդեցության ենթակա բնակելի նշանակության հողերը կազմում են 47.76%: Նույնը համայնքային մակարդակում կազմում է համապատասխանաբար 18.91% Մաստարայում և 68.45%` Լանջիկում: Ազդեցության աստիճանի տեսակետից, Լանջիկն ավելի խիստ ազդեցության է ենթարկվում, քան Մաստարան:

 

-------------------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
ՀՀ կառավարություն
17.09.2015
N 1196-Ն
Որոշում