Սեղմել Esc փակելու համար:
ՀՅՈՒՍԻՍ-ՀԱՐԱՎ ՃԱՆԱՊԱՐՀԱՅԻՆ ՄԻՋԱՆՑՔԻ Ն...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Ստորագրման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ՀՅՈՒՍԻՍ-ՀԱՐԱՎ ՃԱՆԱՊԱՐՀԱՅԻՆ ՄԻՋԱՆՑՔԻ ՆԵՐԴՐՈՒՄԱՅԻՆ Ծ ...

 

 

040.1139.140912

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ

ՈՐՈՇՈՒՄ

 

6 սեպտեմբերի 2012 թվականի N 1139-Ն

 

ՀՅՈՒՍԻՍ-ՀԱՐԱՎ ՃԱՆԱՊԱՐՀԱՅԻՆ ՄԻՋԱՆՑՔԻ ՆԵՐԴՐՈՒՄԱՅԻՆ ԾՐԱԳՐԻ ՏՐԱՆՇ-2 (ԱՇՏԱՐԱԿ-ԹԱԼԻՆ) ՃԱՆԱՊԱՐՀԱՀԱՏՎԱԾԻ ՀՈՂԻ ՕՏԱՐՄԱՆ ԵՎ ՏԱՐԱԲՆԱԿԵՑՄԱՆ ԾՐԱԳԻՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ԵՎ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ 2010 ԹՎԱԿԱՆԻ ՍԵՊՏԵՄԲԵՐԻ 16-Ի N 1274-Ն ՈՐՈՇՄԱՆ ՄԵՋ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(4-րդ մաս)

 

Աղյուսակ Գ7. Գյուղատնտեսական և ոչ գյուղատնտեսական գործունեությունից ստացվող միջին եկամուտը

 

._________________________________________________________________________.

|Համայնքը      |Ոչ     |Ոչ        |Գյուղա- |Ոչ        |Ընդհա-  |Ընդհանուր |

|              |գյուղա-|գյուղատնտ.|տնտգոր- |գյուղատնտ.|նուր    |միջին     |

|              |տնտ.   |գործունեու|ծունեու-|գործունեու|միջին   |եկամուտ`  |

|              |գոր-   |թյունից   |թյունից |թյունից   |եկամուտ`|ըստ ՏՏ-ի  |

|              |ծունեու|ստացվող   |միջին   |ստացվող   |ըստ ՏՏ-ի|(ՀՀ դրամ) |

|              |թյունից|միջին     |եկամուտ`|միջին     |        |          |

|              |ստացվող|եկամուտ`  |ըստ ՏՏ-ի|եկամուտ`  |        |          |

|              |միջին  |(ՀՀ դրամ) |(%)     |(ՀՀ դրամ) |        |          |

|              |եկա-   |          |        |          |        |          |

|              |մուտ`  |          |        |          |        |          |

|              |(ՀՀ    |          |        |          |        |          |

|              |դրամ)  |          |        |          |        |          |

|______________|_______|__________|________|__________|________|__________|

|1. Ոսկեվազ    |     46|1290195.20|      54|  917685.0|      19|2207880.20|

|______________|_______|__________|________|__________|________|__________|

|2. Աղձք       |   43.2|3912883.30|    56.8|1866666.70|       4|5779550.00|

|______________|_______|__________|________|__________|________|__________|

|3. Փարպի      |   29.7|1463500.00|    70.3|1200000.00|       4|2663500.00|

|______________|_______|__________|________|__________|________|__________|

|4. Կոշ        |   42.1|2711686.90|    57.9|1423194.40|      33|4134881.30|

|______________|_______|__________|________|__________|________|__________|

|5. Արուճ      |   48.4|1084413.60|    51.6| 877114.80|      17|1961528.40|

|______________|_______|__________|________|__________|________|__________|

|6. Շամիրամ    |   91.2|112,105.30|     8.8|1012580.70|      19|1124686.00|

|______________|_______|__________|________|__________|________|__________|

|7. Ագարակ     |   42.1|961,192.10|    57.9|785,969.10|      58|1747161.20|

|______________|_______|__________|________|__________|________|__________|

|8. ՈՒջան      |   61.4|594,823.10|    38.6|999,166.50|     143|1593989.60|

|______________|_______|__________|________|__________|________|__________|

|9. Դավթաշեն   |   40.4|1134766.00|    59.6|525,356.20|      10|1660122.20|

|______________|_______|__________|________|__________|________|__________|

|10 Եղնիկ      |   46.5|1010590.00|    53.5|538,222.20|      11|1548812.20|

|______________|_______|__________|________|__________|________|__________|

|11 Ներքին     |      0|      0.00|     100|2220000.00|       1|2220000.00|

|   Սասնաշեն   |       |          |        |          |        |          |

|______________|_______|__________|________|__________|________|__________|

|12 Կաքավաձոր  |     35|1026227.70|      65|594,000.00|       6|1620227.70|

|______________|_______|__________|________|__________|________|__________|

|13 Ներքին     |   40.6|1429222.20|    59.4|660,418.50|      23|2089640.70|

|   Բազմաբերդ  |       |          |        |          |        |          |

|______________|_______|__________|________|__________|________|__________|

|14 Կաթնաղբյուր|   41.5|888,092.40|    58.5|463,638.90|      29|1351731.30|

|______________|_______|__________|________|__________|________|__________|

|15 Թալին      |     24|1159845.30|      76|249,285.70|      31|1409131.00|

|______________|_______|__________|________|__________|________|__________|

|Ըն ամենը      |   52.3|1006962.10|    47.7|886,882.00|     408|1893844.10|

._________________________________________________________________________.

 

75. Ընդհանուր առմամբ 345-ը պատասխանել են հողագործության, իսկ 196-ը`անասնապահության օգտին: Անասնապահությունից ստացվող եկամուտը մեծ մաս է կազմում է գյուղատնտեսական եկամտում: Ներքին Սասնաշենում ԱԵՏՏ-ներն իրենց եկամտի 80%-ից ավելին ստանում են անասնապահությունից: Այնուհետև հետևում են Աղձքն ու Թալինը` ավելի քան 70% եկամուտներով, մինչդեռ Շամիրամում ու Եղնիկում այն կազմում է ավելի քան 60% և 50%. ԱԵՏՏ-ների եկամտի աղբյուրները դասակարգելիս ոչ գյուղատնտեսական եկամուտը բոլոր համայնքներում հանդիսանում է կանխիկ եկամտի ամենակարևոր աղբյուրը, որին հետևում են գյուղատնտեսությունն ու անասնապահությունը:

 

Աղյուսակ Գ8. Հողագործական և անասնապահական գործունեությունից ստացված միջին եկամուտը

 

.______________________________________________________________________.

|Համայնքը        |Ընդ-   |Հողագործու-|Հողագործու-|Անասնապա-|Անասնապա-  |

|                |հանուր |թյունից    |թյունից    |հությու- |հությունից |

|                |ԱԵՏՏ-  |եկամուտ    |ստացվող    |նից      |ստացվող    |

|                |ները   |ստացող     |միջին      |եկամուտ  |միջին      |

|                |(N=413)|տնային     |եկամուտ`   |ստացող   |եկամուտ`   |

|                |       |տնտեսու-   |ըստ տնային |տնային   |ըստ տնային |

|                |       |թյունները  |տնտեսության|տնտեսու- |տնտեսության|

|                |       |No. (%)    |(ՀՀ դրամ)  |թյուն-   |(ՀՀ դրամ)  |

|                |       |           |           |ները No. |           |

|                |       |           |           |(%)      |           |

|                |_______|___________|           |_________|           |

|                |  Nos. |  % |      |           | % |  No |           |

|________________|_______|____|______|___________|___|_____|___________|

|Ոսկեվազ         |     19|  12| 97.2 |  900,185.0|  2| 16.9|  105,000.0|

|________________|_______|____|______|___________|___|_____|___________|

|Աղձք            |      6|   2| 77.8 |2,250,000.0|  2|   72|  550,000.0|

|________________|_______|____|______|___________|___|_____|___________|

|Փարպի           |      4|   1| 100.0|1,200,000.0|  0|  0.0|        0.0|

|________________|_______|____|______|___________|___|_____|___________|

|Կոշ             |     33|  25|  80.6|1,155,835.2| 15| 32.3|  445,598.7|

|________________|_______|____|______|___________|___|_____|___________|

|Արուճ           |     17|  15|  56.0|  443,032.1| 14| 47.2|  465,088.6|

|________________|_______|____|______|___________|___|_____|___________|

|Շամիրամ         |     19|  18|  39.4|  368,610.7| 19| 62.7|  663,370.6|

|________________|_______|____|______|___________|___|_____|___________|

|Ագարակ          |     59|  54|  88.4|  640,524.1| 16| 45.3|  540,000.0|

|________________|_______|____|______|___________|___|_____|___________|

|ՈՒջան           |    144| 137|  82.1|  783,011.6| 65| 37.7|  455,588.0|

|________________|_______|____|______|___________|___|_____|___________|

|Դավթաշեն        |     10|  10|  74.5|  405,156.2|  8|    -|  150,250.0|

|________________|_______|____|______|___________|___|_____|___________|

|Եղնիկ           |     11|  10|  67.2|  328,995.4|  8|    -|  328,811.3|

|________________|_______|____|______|___________|___|_____|___________|

|Ներքին Սասնաշեն |      1|   1|  18.9|  420,000.0|  1|    -|1,800,000.0|

|________________|_______|____|______|___________|___|_____|___________|

|Կաքավաձոր       |      7|   5|  83.0|  506,000.0|  4|    -|  110,000.0|

|________________|_______|____|______|___________|___|_____|___________|

|Ներքին Բազմաբերդ|     23|  23|  60.6|  365,919.8| 18|    -|  376,303.9|

|________________|_______|____|______|___________|___|_____|___________|

|Կաթնաղբյուր     |     29|  27|  72.6|  326,595.5| 20|    -|  208,190.5|

|________________|_______|____|______|___________|___|_____|___________|

|Թալին           |     31|   5|  79.2|  1500,00.0|  4|    -|  248,750.0|

|________________|_______|____|______|___________|___|_____|___________|

|Ընդամնեը        |    413| 345|     -|  663,232.5|196|    -|  425,343.1|

.______________________________________________________________________.

 

9. ԱՂՔԱՏ ԵՎ ԾԱՅՐԱՀԵՂ ԱՂՔԱՏ ԱԵՏՏ-ներ

 

76. Իրավունքների մատրիցայում խոցելի մարդկանց համար սահմանված օժանդակություններին համապատասխան լինելու համար «աղքատ տնային տնտեսությունները» այս գնահատման մեջ դասակարգվեցին որպես Ընտանեկան նպաստի համակարգում գրանցված ԱԵՏՏ-ներ (մանրամասների համար տես Գլուխ Բ`Ազդեցության գնահատում, Մաս 5.3-ում): Աղքատ ԱԵՏՏ-ների քանակի վերաբերյալ տվյալները գնահատվեցին ՍՏՀ ընթացքում և այդ տվյալները խաչաձև ստուգվել են համեմատվելով Աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարության աղքատության տվյալների բազայի հետ, ինչպես նաև ճշգրտվեցին լրացուցիչ դաշտային այցելությունների միջոցով: Ընդհանուր առմամբ, 54 ԱԵՏՏ-ներ հաստատվեցին որպես «աղքատ» համաձայն վերը նշված սահմանմանը: Դրանցից 48-ը նախապես գրանցված էին Ընտանեկան նպաստի համակարգում, ինչը հաստատեց Աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարության կողմից ներկայացված ցանկը: 3 լրացուցիչ ԱԵՏՏ-ներ բացահայտվել են ԾԻԿ-ի կողմից իրականացված հանրային լսումների և ԱԵՏՏ-ների հետ հանդիպումների ընթացքում, և արդյունքում նրանք գրանցվել են ԸՆՀ-ում: Եվս 3 ԱԵՏՏ-ներ գրանցվել են ԸՆՀ-ում ՀՀ Աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարության հետ ՍՏՀ արդյունքների ստուգման ընթացքում: Այս 54 ԱԵՏՏ-ները պետք է ստանան փոխհատուցումներ նպաստների ձևով որպես «խոցելի և աղքատ ԱԵՏՏ-ներ»:

 

Աղյուսակ Գ9. ԱԵՏՏ տեսակն ըստ աղքատության մակարդակի

 

.____________________________________________________.

|                                   |  Ընդամենը      |

|                                   |________________|

|                                   | No. |% (N=....)|

|___________________________________|_____|__________|

|1.|Աղքատ                           |   54|    10    |

|__|________________________________|_____|__________|

|2.|Ոչ աղքատ տնային տնտեսություններ |  482|    90    |

|__|________________________________|_____|__________|

|  |Ընդամենը                        |  536|    100   |

|____________________________________________________|

|Նշում. Հիմնված է ՄՉՀ-ի ժամանակ իրականացված 100%     |

|մարդահամարի տվյալների վրա                           |

.____________________________________________________.

 

10. ՎԱՐԿԵՐ ԵՎ ՊԱՐՏՔԵՐ

 

77. Պարտքերի վերաբերյալ հարցումները ցույց տվեցին, որ մոտավորապես 38%-ն ունի տարբեր տեսակի պարտքեր: Պարտքի նվազագույն գումարը 17,500 ՀՀ դրամ է, իսկ առավելագույնը` 37,366,000 ՀՀ դրամ: Մոտ 26.4%-ի պարտքերը մինչև 2,000,000 ՀՀ դրամ են, իսկ 1.2% պարտքերը 6,000,000 - 37,366,000 ՀՀ դրամի սահմանում են:

 

Աղյուսակ Գ10. Պարտք ունեցող ԱԵՏՏ-ները` ըստ պարտքի աղբյուրի (տեսակի) և գումարի չափի

 

.____________________________________________________________________.

|Պարտքը (ՀՀ դրամով)        |           |      Աղբյուրը               |

|                          |           |_____________________________|

|                          |           |Բանկ/    |Մասնավոր|Այլ|Ընդհա-|

|                          |           |վարկային |        |   |նուր  |

|                          |           |կազմակեր-|        |   |      |

|                          |           |պություն |        |   |      |

|__________________________|___________|_________|________|___|______|

|17,500-300,000 ՀՀ դրամ    |ԱԵՏՏ Nօ    |   28    |     27 |  3|    55|

|                          |___________|_________|________|___|______|

|                          |Nօ (413)-ից|   6.8   |     6.5|0.7|  13.3|

|                          |%-ը        |         |        |   |      |

|__________________________|___________|_________|________|___|______|

|320,000-970,000 ՀՀ դրամ   |ԱԵՏՏ Nօ    |   41    |      19|  -|    54|

|                          |___________|_________|________|___|______|

|                          |Nօ (413)-ից|   9.9   |     4.6|  -|  13.1|

|                          |%-ը        |         |        |   |      |

|__________________________|___________|_________|________|___|______|

|1,000,000-2,000,000       |ԱԵՏՏ Nօ    |    25   |      11|  -|    30|

|ՀՀ դրամ                   |           |         |        |   |      |

|                          |___________|_________|________|___|______|

|                          |Nօ (413)-ից|   6.1   |     2.7|  -|   7.3|

|                          |%-ը        |         |        |   |      |

|__________________________|___________|_________|________|___|______|

|2,200,000-4,5000,000      |ԱԵՏՏ Nօ    |     9   |       4|  -|    11|

|ՀՀ դրամ                   |___________|_________|________|___|______|

|                          |Nօ (413)-ից|    2.2  |     1.0|  -|   2.7|

|                          |%-ը        |         |        |   |      |

|__________________________|___________|_________|________|___|______|

|6,000,000-37,366,000      |ԱԵՏՏ Nօ    |     5   |       1|  -|     5|

|ՀՀ դրամ                   |___________|_________|________|___|______|

|                          |Nօ (413)-ից|   1.2   |     0.2|  -|   1.2|

|                          |%-ը        |         |        |   |      |

.____________________________________________________________________.

 

78. Որոշ ԱԵԱ-ներն օգտագործել էին իրենց ազդեցության ենթակա գույքը որպես երաշխիք վերցրած պարտքի դիմաց, ինչպես մանրամասնորեն ներկայացված է Գլուխ E-ում:

 

11. ԱԶԴԵՑՈՒԹՅՈՒՆԸ ԿԱՆԱՆՑ ՎՐԱ

 

79. Կանայք ունեն մեծ տնտեսական դերակատարություն ծրագրին առնչվող ոլորտներում և ներգրավված են բազմապիսի եկամտաստեղծ միջոցառումներում գյուղատնտեսական և շուկայական բնագավառներում: Ծրագրի շրջանակներում հատուկ ուշադրություն է դարձվում, որպեսզի կանայք ստանան իրենց գործունեության համար հասանելիք փոխհատուցման գումարը, ինչպես նաև, որպեսզի այն կանայք, որոնք փաստացիորեն հանդիսանում են տնային տնտեսությունների գլխավորներ, հստակորեն ներգրավված լինեն վարկի շրջանակներում որպես փոխհատուցման և վերականգնման միջոցառումների շահառու: ՀՕՏԾ մոնիտորնգի և գնահատման ժամանակ հատուկ ուշադրություն կդարձվի կանանց և այլ խոցելի խմբերի տարաբնակեցման ազդեցությունների վրա: Ծրագիրը դրական ազդեցություն կունենա գենդերային հիմնախնդիրների վրա, քանի որ շինարարական աշխատանքների պայմանագիրը կընդգրկի հատուկ դրույթներ, որոնք կխրախուսեն կանաց ներգրավումը Ծրագրի իրականացման գործընթացում: Ի լրումն, կանաց կողմից ղեկավարվող տնային տնտեսությունները դիտարկվել են որպես խոցելի խմբեր, ուստի ՀՕՏԾ-ի իրավասությունների շրջանակում նրանց համար նախատեսվում է հատուկ օժանդակություն: (Տես ՄԻԱՎ/ՁԻԱՀ և մարդկային թրաֆիքինգի վերաբերյալ իրազեկման և կանխարգելման, ինչպես նաև Գենդերային զարգացման ծրագիր, Տրանշ 2` Հյուսի-հարավ ճանապարհային միջանցքի ներդրումային ծրագրի Աշտարակ-Թալին հատված):

 

Դ. ՕՐԵՆՍԴՐՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ՔԱՂԱՔԱԿԱՆՈՒԹՅԱՆ ՆԿԱՐԱԳՐՈՒԹՅՈՒՆ

 

I. ՀՈՂԻ ՕՏԱՐՄԱՆ ԵՎ ՏԱՐԱԲՆԱԿԵՑՄԱՆ ՀՀ ՕՐԵՆՔՆԵՐԸ ԵՎ ԿԱՆՈՆԱԿԱՐԳԵՐԸ

 

80. ՀՀ Սահմանադրությունը (1995թ.) երաշխավորում է մասնավոր սեփականության իրավունքների պաշտպանությունը: Համաձայն վերջինի` մասնավոր սեփականության իրավունքը կարող է դադարեցվել գերակա հանրային շահի ճանաչման բացառիկ դեպքերում»` հիմնվելով ընդունված ընթացակարգի վրա և նախնական համապատասխան փոխհատուցման դիմաց: Հողի օտարման և փոխհատուցման խնդիրները քննարկվում են Հողային օրենսգրքի 102, 104 հոդվածների, Քաղաքացիական օրենսգրքի (1998թ.) շրջանակներում, 2006թ. նոյեմբերի 27-ին ընդունված Հասարակության և պետության կարիքների համար սեփականության օտարման մասին» ՀՀ օրենքի 218-221 հոդվածների շրջանակներում: Հասարակության և պետության կարիքների համար սեփականության օտարման մասին» ՀՀ օրենքի համաձայն` Կառավարությունը որոշում կընդունի բացառիկ հանրային և պետական գերակա կարիքների ճանաչման մասին համապատասխան պետական մարմիններից ստացված պահանջի համաձայն: Գերակա հանրային շահ ճանաչելու մասին Կառավարության որոշումով սահմանվում է.

i. գերակա և բացառիկ հանրային շահը, որի համար կիրականացվի սեփականության օտարում:

ii. Օտարված գույքը ձեռքբերվող կողմը:

iii. Օտարված գույքի բաղկացուցիչ մասերը (հասցեներ, տեղակայում և/կամ այլ տեղեկատվություն, որը տվյալ գույքը տարբերակում է մյուս ակտիվներից):

iv. Օտարման գործընթացը սկսելու վերջնաժամկետը:

 

81. Հասարակության և պետության կարիքների համար սեփականության օտարման մասին» ՀՀ օրենքի շրջանակներում քննարկվում են հողի օտարման ընթացակարգերը և հողի գրանցված և անշարժ գույքի սեփականատերերի փոխհատուցում ստանալու իրավունքները` հանրային նպատակով դրանց օտարման դեպքում: Գերակա հանրային շահ ճանաչելու մասին Կառավարության որոշումն ուժի մեջ մտնելուց հետո իրավասու մարմնի կողմից պետք է կազմվի արձանագրություն, որտեղ կնկարագրվի օտարված սեփականությունը` Կառավարության կողմից սահմանված ընթացակարգերի և վերջնաժամկետների համաձայն, ձեռք բերող կողմը, սեփականատերերը կամ օտարված սեփականության նկատմամբ սեփականության իրավունք ունեցողները կարող են իրենց մասնակցությունը ցուցաբերել նման արձանագրության կազմման գործընթացում, եթե այդ արձանագրությունը չի կազմվել նաև սեփականության նախնական ուսումնասիրության ժամանակ: Օտարված սեփականության նկարագրությամբ արձանագրության մեկ օրինակը կազմելուց հետո ոչ ուշ քան 3 օրվա ընթացքում պետք է հավուր պատշաճի ծանուցվի սեփականատիրոջը կամ սեփականության նկատմամբ սեփականության իրավունք ունեցող անձանց, ովքեր իրավասու են բողոքարկել այն իրավասու մարմնին և/կամ դատարանում` արձանագրությունը ստանալուց հետո 10 օրվա ընթացքում:

82. Հողի/սեփականության օտարման հարցը լուծվում է ՏԿՆ-ի և ԱԵԱ-ների կամ նրանց պաշտոնական ներկայացուցիչների միջև պայմանագրի և համաձայնագրի հիման վրա` հաշվի առնելով վերջինիս շուկայական արժեքը և կորուստները, այդ թվում նաև դրանից բխող հետևանքային վնասները և կարող է ներառել հողի/սեփականության փոխարինումը: Պատշաճ փոխհատուցում կվճարվի սեփականատիրոջը` իր գույքի օտարման դիմաց: Պատշաճ է համարվում օտարված սեփականության շուկայական արժեքին 15%-ով վրադիր գումարի վճարումը: Անշարժ գույքի կամ անշարժ գույքի նկատմամբ սեփականության իրավունքների գնահատումը պետք է իրականացվի 2005թ. հոկտեմբերի 4-ին ՀՀ-ում անշարժ գույքի գնահատման մասին ՀՀ օրենքի շրջանակներում սահմանվող ընթացակարգերի համաձայն:

 

II. ՍՈՑԻԱԼԱԿԱՆ ԱՆՎՏԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ՔԱՂԱՔԱԿԱՆՈՒԹՅԱՆ ՇՐՋԱՆԱԿՆԵՐՈՒՄ ՀԱՐԿԱԴԻՐ ՏԱՐԱԲՆԱԿԵՑՄԱՆ ՎԵՐԱԲԵՐՅԱԼ ԱԶԲ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐԸ

 

83. Հարկադիր տարաբնակեցման անվտանգության վերաբերյալ ԱԶԲ դրույթները Սոցիալական անվտանգության քաղաքականության շրջանակում հիմնված են հետևյալ սկզբունքների վրա.

i. խուսափել կամ առնվազն նվազագույնի հասցնել հարկադիր տարաբնակեցման դեպքերը:

ii. Փոխհատուցման/վերականգնման դրույթները կապահովեն ԱԵԱ-ների նախքան Ծրագրի իրականացումն ունեցած կենսամակարդակը:

iii. ԱԵԱ-ները պետք է լիարժեք տեղեկացված կամ խորհրդակցված լինեն ՀՕՏ փոխհատուցման տարբերակների մասին:

iv. Հարկ է հնարավորինս օժանդակել/աջակցել ԱԵԱ-ների սոցիալ-մշակութային ինստիտուտներին:

v. Փոխհատուցումը կիրականացվի կանանց և տղամարդկանց հավասարազոր դիտարկմամբ:

vi. Սեփականության իրավունքի գրանցման փաստաթղթի բացակայությունը չպետք է խոչընդոտ հանդիսանա փոխհատուցման/վերականգնման համար:

vii. Հատուկ ուշադրություն պետք է դարձվի կանանց կողմից ղեկավարվող տնային տնտեսություններին և այլ խոցելի խմբերի, ինչպես օրինակ` տեղաբնակների կողմից ղեկավարվող տնային տնտեսություններին, և համապատասխան օժանդակություն պետք է ցուցաբերվի վերջիններին` իրենց վիճակը բարելավելու համար:

viii. ՀՕՏ-ը պետք է հանդիսանա և իրականացվի որպես նախագծի մի մաս, իսկ ողջ արժեքի փոխհատուցումը պետք է ներառվի Ծրագրի ծախսերի և օգուտների շրջանակներում:

ix. Փոխհատուցումը և վերաբնակեցման նպաստները պետք է ամբողջությամբ հատկացվեն նախքան օտարումը և քանդումը:

 

III. ՀՕՏ ՀՀ ՕՐԵՆՔՆԵՐԻ ԵՎ ԿԱՆՈՆԱԿԱՐԳԵՐԻ ՈՒ ԱԶԲ ՍՈՑԻԱԼԱԿԱՆ ԱՆՎՏԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ՔԱՂԱՔԱԿԱՆՈՒԹՅԱՆ ՀԱՄԵՄԱՏՈՒԹՅՈՒՆ

 

84. ՀՀ օրենքների/կանոնակարգերի և ԱԶԲ քաղաքականության տարբերությունները ներկայացվում են ստորև` Աղյուսակ Դ1-ում:

 

Աղյուսակ Դ1: Տարաբնակեցման օրենքների և կանոնակարգերի համեմատություն

 

._____________________________________________________________________.

|ՀՀ օրենքներ և  կանոնակարգեր           |ԱԶԲ Սոցիալական անվտանգության  |

|                                      |քաղաքականության շրջանակ       |

|______________________________________|______________________________|

|Հողի փոխհատուցում, միայն սեփականության|Սեփականության վկայականի       |

|վկայական ունեցող հողի սեփականատերերին:|բացակայությունը խոչընդոտ չէ   |

|                                      |փոխհատուցման և/կամ            |

|                                      |վերականգնման համար: Առանց     |

|                                      |վկայականի հողի սեփականատերերը |

|                                      |նույնպես ստանում են           |

|                                      |վերականգնման նպաստ:           |

|______________________________________|______________________________|

|Բոլոր տները/շինությունները            |ԱԶԲ քաղաքականությունը ներառում|

|փոխհատուցվում են Ծրագրի շրջանակներում |է փոխհատուցումը նաև  չգրանցված|

|վնասված/քանդված շինությունների համար, |առևտրային  շինությունների     |

|բացառությամբ չգրանցված առևտրային      |համար:                        |

|շինությունների:                       |                              |

|______________________________________|______________________________|

|Բերքի կորստի դիմաց փոխհատուցում միայն |Բերքի կորստի փոխհատուցումը    |

|հողի գրանցված սեփականատերերին:        |տրամադրվում է ոչ միայն հողի   |

|                                      |գրանցված սեփականատերերին, այլ |

|                                      |նաև  օգտագործողներին:         |

|______________________________________|______________________________|

|Հողի գնահատում` հիմնված ներկայիս      |Հողի գնահատում` հիմնված       |

|շուկայական արժեք + գնահատված արժեքի   |ներկայիս շուկայական           |

|15%:                                  |գնի/փոխարինման արժեքի վրա:    |

|______________________________________|______________________________|

|Նախքան գնահատումը հարկ է              |Նույնն է:                     |

|ԱԵՏՏ/ԱԵԱ-ներին ներկայացնել            |                              |

|ազդեցությունների քանակի և  արժեքի,    |                              |

|փոխհատուցման գումարների և  ֆինանսական |                              |

|օժանդակության վերաբերյալ              |                              |

|տեղեկատվություն:                      |                              |

|______________________________________|______________________________|

|Ոչ մի դրույթ չկա եկամտի/ապրուստի      |ԱԶԲ քաղաքականությունը         |

|վերականգնման միջոցառումների, խիստ     |պահանջում է եկամտի/ապրուստի   |

|ազդեցություն կրած ԱԵԱ-ների և  խոցելի  |վերականգնում, լուրջ           |

|խմբերի կամ վերաբնակեցման ծախսերի      |կորուստների, ինչպես նաև       |

|վերաբերյալ:                           |վերաբնակեցման գործընթացի      |

|                                      |շրջանակներում ԱԵԱ-ների կողմից |

|                                      |կրած ծախսերի համար:           |

._____________________________________________________________________.

 

85. Ընդհանուր առմամբ, ՀՀ օրենսդրությունն ու ԱԶԲ Սոցիալական քաղաքականությունը ՀՕՏ վերաբերյալ սկզբունքորեն չեն տարբերվում: Այնուամենայնիվ, ՀՀ օրենքներն ու կանոնակարգերը այնքան էլ հստակ չեն սահմանում, թե վերականգնումն ինչ ճանապարհով պետք է իրականացվի: Մեկ այլ խնդիր է ԱԶԲ-ի կողմից առանձնացվող գրանցված և չգրանցված սեփականատերերը, ինչպես նաև գրանցված և չձևակերպված օգտագործողները, այսինքն` սեփականության վկայականի բացակայությունը խոչընդոտ չի հանդիսանում փոխհատուցման և վերականգնման համար:

86. ՀՀ օրենքների ու կանոնակարգերի և ԱԶԲ Սոցիալական անվտանգության քաղաքականության միջև անհամապատասխանություններին անդրադարձել է ՀՕՏՇ-ն.20, որը կարևորում է փոխհատուցման և իրավասության խնդիրները (օրինակ` բոլոր տարրերի փոխհատուցումը փոխարինման ողջ արժեքով, օրինականացման ենթակա ԱԵԱ-ների օրինականացումը, վարձակալների, չգրանցված ԱԵԱ-ների, աշխատողների և բանվորների փոխհատուցումը և այլն) այս ծրագրի համար: ՀՕՏՇ-ն ապահովում է փոխհատուցում կամ առնվազն վերականգնում անօրինական/առանց վկայականի բնակվողների և չձևակերպված օգտագործողների, չգրանցված բիզնեսների և այլնի համար, ինչպես նաև նախատեսում վերականգնման փաթեթներ խոցելի և խիստ ազդեցության ենթակա ԱԵԱ-ների համար:

 

_________________

20) Առաջին ՀՕՎՇ-ն հաստատվել է ՀՀ կառավարության N 1274-Ն, 16.09.2010թ. որոշումով` «Հյուսիս-հարավ ճանապարհային միջանցքի ներդրումային ծրագրի Հողի օտարման և տարաբնակեցման շրջանակը և դրա փոխհատուցման սկզբունքները», որն այնուհետև փոխվեց ՀՀ կառավարության N 961-Ն, 14.07.2011թ. որոշմամբ, «Կառավարության N 961-Ն որոշման մեջ փոփոխություն կատարելու մասին» N 977-Ն 23.06.2011 որոշումը, «Կառավարության N 1274-Ն որոշման մեջ փոփոխություն կատարելու մասին» 16.09.2010թ. որոշումով:

 

IV. ԲՖԳ-ի ՀԱՄԱՐ ԸՆԴՈՒՆՎԱԾ ՀՕՏՇ ՍԿԶԲՈՒՆՔՆԵՐԸ ԵՎ ԻՐԱՎԱՍՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ

 

87. ՀՀ օրենքների և ԱԶԲ Սոցիալական անվտանգության քաղաքականության հայտարարագրի (2009թ.) հիման վրա այս ԲՖԳ-ի համար մշակվել են հարկադիր տարաբնակեցման հիմնական հետևյալ սկզբունքները.21:

 

_________________________

21) Պարբերություն 18, E4 ՀՕՎՇ, այս ԲՖԳ-ի համար ընդունված սկզբունքներն ու իրավունքները, Հողի օտարման և տարաբնակեցման շրջանակ (նորացված), դեկտեմբեր 2010թ.

 

. Հողի օտարման և այլ հարկադիր տարաբնակեցման ազդեցություններից պետք է խուսափել կամ հասցնել նվազագույնի` ուսումնասիրելով բոլոր կենսունակ այլընտրանքային ծրագրի նախագծերը:

. Անխուսափելի լինելու դեպքում, կմշակվի սահմանափակ ժամկետներով ՀՕՏԾ և ԱԵԱ-ները աջակցություն կստանան բարելավելու կամ նվազագույն դեպքում նախքան Ծրագրի իրականացումը վերջիններիս ունեցած կենսամակարդակը վերականգնելու համար:

. Պետք է երաշխավորվի ԱԵԱ-ների հետ փոխհատուցման հարցի շուրջ խորհրդակցությունների հետ փոխհատուցման հարցի շուրջ խորհրդակցությունների կազմակերպումը, տարաբնակեցման հետ կապված տեղեկատվության տրամադրումը, և ենթածրագրերի մշակման/իրականացման շրջանակներում ԱԵԱ-ների մասնակցությունը` նախագծի այլընտրանքների վերաբերյալ իրենց տեսակետը արտահայտելու, ինչպես նաև մոնիտորինգի միջոցառումներին մասնակցելու միջոցով:

. Խոցելի և խիստ ազդեցություն կրող ԱԵԱ-ներին կտրամադրվի հատուկ օժանդակություն:

. Սեփականության իրավունք չունեցող ԱԵԱ-ները (օր.` ինքնակամ կառույց իրականացրած ԱԵԱ-ներ, ապօրինի ապրողներ և զավթողներ, առանց գրանցման ԱԵԱ-ներ) կստանան կենսապահովման նպաստ, օժանդակություն` հողից բացի այլ ազդեցությունների, կորուստների դիմաց, ինչպես սահմանված է ՀՕՏԾ Իրավունքների մատրիցայում:

. Օրինականացման ենթակա ԱԵԱ-ները կօրինականացվեն և ամբողջությամբ կփոխհատուցվեն հողի կորստի դիմաց:

. Եկամտի վերականգնման միջոցների ապահովում:

. ՀՕՏԾ-ն կներկայացվի ԱԵԱ-ներին հայերեն լեզվով:

. Փոխհատուցման, վերաբնակեցման օժանդակությունը և վերականգնման միջոցառումներն ամբողջությամբ կտրամադրվեն նախքան կապալառուն ֆիզիկապես

կստանա     հողը, կամ նախքան որևէ  փաթեթի շրջանակներում որևէ  շինարարական

աշխատանքի նախաձեռնումը:

. ԱԵԱ-ների բողոքների բավարարման համար համապատասխան մեխանիզմի մշակում: տարաբնակեցման շրջանակ (նորացված), դեկտեմբեր 2010թ.

(87-րդ կետը փոփ. 29.06.17 թիվ 752-Ն որոշում)

 

Ե. ՓՈԽՀԱՏՈՒՑՈՒՄ ՍՏԱՆԱԼՈՒ ԻՐԱՎԱՍՈՒԹՅՈՒՆՆ ՈՒ ԻՐԱՎՈՒՆՔՆԵՐԸ

 

I. ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ

 

88. ՀՕՏ առաջադրանքները Ծրագրի ներքո կիրականացվեն ըստ փոխհատուցման իրավասության և իրավունքների շրջանակի` համաձայն Ծրագրի համար պատրաստված և ՀՕՏՇ-ում ներկայացված հայաստանյան օրենսդրության և կանոնակարգի և ԱԶԲ Սոցիալական անվտանգության քաղաքականության: Իրավունքների մատրիցան (ԻՄ) ներկայացված է Աղյուսակ Ե1-ում:

 

Աղյուսակ Ե1: Իրավունքների մատրիցան

 

._____________________________________________________________________.

|Կորստի տեսակը |Կիրառությունը|ԱԵԱ-ների   |Փոխհատուցման իրավունքները   |

|              |             |սահմանումը |                            |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|1. Գյուղատնտե-|ԱԵՏՏ-ներ,    |Սեփականատեր|Փոխհատուցում` փոխարինման    |

|սական հողերի  |որոնք        |լիարժեք    |արժեք +15%` շուկայական կամ  |

|կորուստ       |կորցնում են  |գրանցումով |էլ կադաստրային արժեք (որն   |

|              |գյուղա-      |           |ավելի բարձր է): Հողի շուկայի|

|              |տնտեսական    |           |բացակայության դեպքում       |

|              |հողերը անկախ |           |փոխհատուցումը կիրականացվի   |

|              |ազդեցության  |           |հիմք ընդունելով հողի տարեկան|

|              |աստիճանից    |           |արտադրողականությունը`       |

|              |             |           |հաշվարկված տարիների այն     |

|              |             |           |բավարար քանակով, որը        |

|              |             |           |կապահովի ԱԵՏՏ-ի կորցրած հողի|

|              |             |           |դիմաց վերականգնումը:        |

|              |             |___________|____________________________|

|              |             |Օրինականաց-|Օրինականացման ենթակա        |

|              |             |ման ենթակա |ԱԵԱ-ները կօրինականացվեն և   |

|              |             |սեփականատե-|կփոխհատուցվեն վերոնշյալ     |

|              |             |րեր        |ձևով:                       |

|              |             |___________|____________________________|

|              |             |Վարձակալ   |Վարձակալը պետք է ստանա      |

|              |             |(համայնք,  |փոխհատուցում որպես լիարժեք  |

|              |             |պետություն)|սեփականատեր` շուկայական կամ |

|              |             |           |էլ կադաստրային արժեք (որն   |

|              |             |           |ավելի բարձր է) կամ նրան պետք|

|              |             |           |է տրվի նոր վարձակալություն: |

|              |             |           |Եթե դա հնարավոր չէ, ապա,    |

|              |             |           |ելնելով վարձակալության      |

|              |             |           |մնացած տարիների հաշվարկից,  |

|              |             |           |նա պետք է ստանա ազդեցության |

|              |             |           |ենթակա հողի շուկայական կամ  |

|              |             |           |էլ կադաստրային արժեք (որն   |

|              |             |           |ավելի բարձր է)` գումարած    |

|              |             |           |15%»-ին համարժեք            |

|              |             |           |փոխհատուցում հետևյալ        |

|              |             |           |մասնաբաժիններով` մինչև  1   |

|              |             |           |տարի` հողի արժեքի 5%; 2)    |

|              |             |           |մինչև  15 տարի` հողի արժեքի |

|              |             |           |14%; 3) մինչև  25 տարի`     |

|              |             |           |հողի արժեքի 20%; 4) 25 և    |

|              |             |           |ավել տարի` հողի արժեքի 25%  |

|              |             |___________|____________________________|

|              |             |Օրինական   |Այս ԱԵՏՏ-ները կստանան       |

|              |             |կարգավիճակ |վերականգնման նպաստ          |

|              |             |ստանալու   |ազդեցության ենթարկված հողի  |

|              |             |ոչ ենթակա  |շուկայական կամ էլ           |

|              |             |սեփականատեր|կադաստրային արժեք (որն ավելի|

|              |             |           |բարձր է)` հողօգտագործման    |

|              |             |           |անցած տարիների հաշվարկով. 1)|

|              |             |           |մինչև  1 տարի` հողի արժեքի  |

|              |             |           |5%; 2) մինչև  15 տարի` հողի |

|              |             |           |արժեքի 14%; 3) մինչև  25    |

|              |             |           |տարի` հողի արժեքի 20%; 4) 25|

|              |             |           |և  ավել տարի` հողի արժեքի   |

|              |             |           |25%:                        |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|2. Ոչ գյուղա- |ԱԵՏՏ-ներ,    |Սեփականատեր|Փոխհատուցում` շուկայական կամ|

|տնտեսական     |որոնք        |լիարժեք    |էլ կադաստրային արժեք (որն   |

|հողերի կորուստ|կորցնում են  |գրանցումով |ավելի բարձր է)+15%, կամ     |

|              |իրենց        |           |փոխանակում ԱԵՏՏ համար       |

|              |առևտրային    |           |ընդունելի մեկ այլ           |

|              |նշանակության |           |հողակտորով:                 |

|              |կամ բնակելի  |___________|____________________________|

|              |հողերը       |Օրինականաց-|Փոխհատուցումը կիրականացվի   |

|              |             |ման ենթակա |վերը նշված ձևով:            |

|              |             |սեփականատեր|                            |

|              |             |___________|____________________________|

|              |             |Վարձակալ   |Այս ԱԵԱ-ները կփոխհատուցվեն  |

|              |             |(համայնք,  |որպես լիարժեք սեփականատերեր |

|              |             |պետություն)|ազդեցության ենթակա հողի     |

|              |             |           |շուկայական կամ էլ           |

|              |             |           |կադաստրային արժեք (որն ավելի|

|              |             |           |բարձր է) կամ կտրվի նոր      |

|              |             |           |վարձակալություն: Եթե սա     |

|              |             |           |հնարավոր չէ, ապա նրանք      |

|              |             |           |կստանան ազդեցության ենթակա  |

|              |             |           |հողի շուկայական կամ էլ      |

|              |             |           |կադաստրային արժեք (որն ավելի|

|              |             |           |բարձր է) գումարած 15%»-ին   |

|              |             |           |համարժեք փոխհատուցում       |

|              |             |           |հետևյալ  մասնաբաժիններով`   |

|              |             |           |1) մինչև  1 տարի` հողի      |

|              |             |           |արժեքի 5%; 2) մինչև  15     |

|              |             |           |տարի` հողի արժեքի 14%; 3)   |

|              |             |           |մինչև  25 տարի` հողի արժեքի |

|              |             |           |20%; 4) 25 տարի` հողի արժեքի|

|              |             |           |25%:                        |

|              |             |___________|____________________________|

|              |             |Օրինական   |Այս ԱԵԱ-ները կստանան        |

|              |             |կարգավիճակ |վերականգնման նպաստ          |

|              |             |ստանալու ոչ|ազդեցության ենթարկված հողի  |

|              |             |ենթակա ԱԵԱ |շուկայական կամ էլ           |

|              |             |           |կադաստրային արժեք (որն ավելի|

|              |             |           |բարձր է)` հողօգտագործման    |

|              |             |           |անցած տարիների հաշվարկով.   |

|              |             |           |1) մինչև  1 տարի` հողի      |

|              |             |           |արժեքի 5%; 2) մինչև  15     |

|              |             |           |տարի` հողի արժեքի 14%;      |

|              |             |           |3) մինչև  25 տարի` հողի     |

|              |             |           |արժեքի 20%; 4) 25 և  ավել   |

|              |             |           |տարի` հողի արժեքի 25%:      |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|3. Բնակելի    |             |Բոլոր      |Շինության կորստի դեպքում`   |

|շինություններ |             |ԱԵՏՏ-ները  |փոխհատուցման փոխարինման     |

|              |             |անկախ      |արժեքը + 15% չափով առանց    |

|              |             |իրավական   |ամորտիզացիոն                |

|              |             |կարգավիճա- |մասնահատումների,            |

|              |             |կից        |գործարքային ծախսերի և       |

|              |             |           |փրկված նյութերի:  Մասնակի   |

|              |             |           |ազդեցության դեպքում         |

|              |             |           |փոխհատուցում տրամադրվում է  |

|              |             |           |շինության միայն ազդեցության |

|              |             |           |ենթակա հատվածի, ինչպես նաև  |

|              |             |           |շինության վերանորոգման      |

|              |             |           |համար:                      |

|              |             |___________|____________________________|

|              |             |Վերաբնակեց-|Տեղափոխության և  էական      |

|              |             |ված        |ազդեցություն կրելու նպաստ`  |

|              |             |վարձակալ   |նշված սույն աղյուսակի ստորև |

|              |             |           |բերված 9 և  10 կետերում:    |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|4. Ոչ բնակելի |             |Իրավական   |Շինության կորստի դեպքում`   |

|շինություններ/|             |գրանցման   |փոխհատուցման փոխարինման     |

|գույք         |             |կարգավիճակ |արժեքը + 15% չափով առանց    |

|              |             |ունեցող    |ամորտիզացիոն                |

|              |             |ԱԵՏՏ       |մասնահատումների, գործարքային|

|              |             |           |ծախսերի և  փրկված նյութերի: |

|              |             |           |Մասնակի ազդեցության դեպքում |

|              |             |           |փոխհատուցում տրամադրվում է  |

|              |             |           |շինության միայն ազդեցության |

|              |             |           |ենթակա հատվածի, ինչպես նաև  |

|              |             |           |շինության վերանորոգման      |

|              |             |           |համար:                      |

|              |             |___________|____________________________|

|              |             |Ինքնակամ   |Ինքնակամ կառույցի կորստի    |

|              |             |կառույց    |դեպքում` դրամական           |

|              |             |իրականացրած|փոխհատուցում` ինքնակամ      |

|              |             |քաղաքացիներ|կառույցի փոխարինման ամբողջ  |

|              |             |կամ իրավա- |արժեքի չափով (ոչ պակաս, քան |

|              |             |բանական անձ|շուկայական արժեքը)` առանց   |

|              |             |հանդիսացող |15% հավելավճարի             |

|              |             |ԱԵԱ-ներ,   |                            |

|              |             |որոնք      |                            |

|              |             |հանդիսանում|                            |

|              |             |են հողամասի|                            |

|              |             |սեփականատեր|                            |

|              |             |___________|____________________________|

|              |             |Համայնքային|Համայնքային կամ պետական     |

|              |             |կամ պետական|սեփականություն հանդիսացող   |

|              |             |սեփականու- |հողամասի վրա ինքնակամ       |

|              |             |թյուն      |կառույց իրականացրած ԱԵԱ-ին  |

|              |             |հանդիսացող |կտրամադրվի վերականգնման     |

|              |             |հողամասի   |օժանդակություն` ինքնակամ    |

|              |             |վրա առկա   |կառույցի փոխարինման արժեքի  |

|              |             |ինքնակամ   |չափով` հանած օրինականացման  |

|              |             |կառույց    |ծախսերը:                    |

|              |             |___________|____________________________|

|              |             |Վերաբնակեց-|Վերաբնակեցման և  էական      |

|              |             |ված        |ազդեցություն կրելու նպաստ`  |

|              |             |վարձակալ   |սույն աղյուսակի ստորև       |

|              |             |           |բերված 9 և  10 կետերում:    |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|5. Ընդհանուր  |Համայնքային/ |Համայնք/   |Կորցրած շինության           |

|սեփականության |հանրային     |Պետություն |վերականգնում համայնքի հետ   |

|միջոցների     |գույք        |           |խորհրդակցության պայմաններում|

|կորուստ       |             |           |և  վերջինիս գործառույթների  |

|              |             |           |վերականգնում:               |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|6. Մշակաբույ- |Ազդեցության  |Բոլոր      |Բերքի փոխհատուցում          |

|սերի կորուստ  |ենթակա բերքի |ԱԵՏՏ-ները` |հաշվարկված շուկայական       |

|              |զանգված      |անկախ      |գներով` ակնկալվող համախառն  |

|              |             |իրավական   |բերքի համար:                |

|              |             |կարգավիճա- |                            |

|              |             |կից        |                            |

|              |             |(ներառյալ` |                            |

|              |             |օրինականաց-|                            |

|              |             |ման ենթակա |                            |

|              |             |սեփականա-  |                            |

|              |             |տերերը և   |                            |

|              |             |բնակիչները,|                            |

|              |             |որոնք      |                            |

|              |             |չունեն     |                            |

|              |             |կացության  |                            |

|              |             |կարգավիճակ)|                            |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|7. Ծառերի     |Ազդեցության  |Բոլոր      |Շուկայական գներով հաշվարկված|

|կորուստ       |ենթակա       |ԱԵՏՏ-ները` |բերքի արժեքի դրամական       |

|              |ծառեր        |անկախ      |փոխհատուցում` հիմնված       |

|              |             |իրավական   |ծառերի տեսակի, տարիքի և     |

|              |             |կարգավիճա- |բերքատվության վրա:          |

|              |             |կից        |                            |

|              |             |(ներառյալ` |                            |

|              |             |օրինականաց-|                            |

|              |             |ման ենթակա |                            |

|              |             |սեփականա-  |                            |

|              |             |տերերը և   |                            |

|              |             |բնակիչները,|                            |

|              |             |որոնք      |                            |

|              |             |չունեն     |                            |

|              |             |կացության  |                            |

|              |             |կարգավիճակ)|                            |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|8. Բիզնեսի կամ|Բիզնեսի/     |Բոլոր      |Բիզնեսի սեփականատեր.        |

|զբաղվածության |զբաղվածության|ԱԵՏՏ-ները` |Հարկային հայտարարագրով      |

|կորուստ       |կորուստ      |անկախ      |բիզնեսի դեպքում ա) (մշտական |

|              |             |իրավական   |ազդեցության դեպքում)        |

|              |             |կարգավիճա- |փոխհատուցում տարեկան զուտ   |

|              |             |կից        |եկամտի չափով; բ)            |

|              |             |(ներառյալ` |(ժամանակավոր ազդեցության    |

|              |             |օրինականաց-|դեպքում) զուտ եկամտի        |

|              |             |ման ենթակա |փոխհատուցում ձեռնարկատիրական|

|              |             |սեփականա-  |գործունեության ընդհատման    |

|              |             |տերերը և   |մինչև  1 տարի               |

|              |             |բնակիչները,|ժամանակահատվածի համար:      |

|              |             |որոնք      |Հայտարարագրի բացակայության  |

|              |             |չունեն     |դեպքում ա) (մշտական         |

|              |             |կացության  |ազդեցության դեպքում) ԱԵՏՏ-ը |

|              |             |կարգավիճակ)|կստանա վերականգնման նպաստ   |

|              |             |           |ամսական պաշտոնական          |

|              |             |           |նվազագույն աշխատավարձի 1    |

|              |             |           |տարվա չափով + փոխհատուցում` |

|              |             |           |պետական գրանցման վճարների և |

|              |             |           |թույլտվությունների համար,   |

|              |             |           |եթե այդպիսիք կան: բ)        |

|              |             |           |(ժամանակավոր ազդեցության    |

|              |             |           |դեպքում) վերականգնման նպաստ |

|              |             |           |ամսական պաշտոնական          |

|              |             |           |նվազագույն աշխատավարձի չափով|

|              |             |           |ձեռնարկատիրական             |

|              |             |           |գործունեության ընդհատվող    |

|              |             |           |ամիսների հաշվարկով` մինչև   |

|              |             |           |1 տարի:                     |

|              |             |           |Մշտական աշխատողներ-Աշխատանքի|

|              |             |           |մշտական կորստի դեպքում վեց  |

|              |             |           |ամսվա կորցրած ամսական միջին |

|              |             |           |աշխատավարձի չափով գումարի   |

|              |             |           |միանվագ տրամադրում; բ)      |

|              |             |           |Աշխատանքի ժամանակավոր կորստի|

|              |             |           |դեպքում մինչև  վեց ամիս     |

|              |             |           |ամսական միջին աշխատավարձի   |

|              |             |           |չափով գումարի տրամադրում`   |

|              |             |           |ձեռնարկատիրական             |

|              |             |           |գործունեության ընդհատված    |

|              |             |           |ամիսների հաշվարկով:         |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|9. Օժանդակու- |Գյուղատնտե-  |Խիստ       |1) Ազդեցության ենթակա       |

|թյուն խիստ    |սական եկամտի |ազդեցության|գյուղատնտեսական հողի մեկ    |

|ազդեցությու-  |10 և  ավել   |ենթարկված  |լրացուցիչ տարվա բերքի չափով |

|ների դեպքում  |տոկոսի       |բոլոր ԱԵՏՏ,|փոխհատուցում ԱԵԱ-ին         |

|              |կորուստ      |ներառյալ   |գյուղատնտեսական եկամտի      |

|              |ունեցող կամ  |կացության  |կորստի դիմաց կամ            |

|              |վերաբնակեցման|որևէ       |(վերաբնակեցվողների համար)   |

|              |ենթակա ԱԵՏՏ  |կարգավիճակ |2) 6 ամսվա վերականգնման     |

|              |             |չունեցող   |նպաստ վերաբնակեցված         |

|              |             |բնակիչները |ԱԵՏՏ-ներին նվազագույն       |

|              |             |           |աշխատավարձի.22 չափով:       |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|10. Վերբնակեց-|Տրանսպորտային|Վերաբնակեց-|Տրանսպորտային և  մեկ ամսվա  |

|ման նպաստ     |/տեղափոխու-  |ված բոլոր  |կենսապահովման ծախսերը       |

|              |թյան ծախսեր  |ԱԵՏՏ-ները, |հոգալու համար բավարար       |

|              |             |ներառյալ`  |գումարների տրամադրում:      |

|              |             |վարձակալ-  |                            |

|              |             |ները       |                            |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|11. Օժանդակու-|             |Աղքատության|6 ամսվա նվազագույն          |

|թյուն խոցելի  |             |սահմանագծից|աշխատավարձի չափով դրամական  |

|ԱԵԱ-ներին     |             |ցածր       |օժանդակության տրամադրում և  |

|              |             |գրանցված   |Ծրագրի իրականացման հետ      |

|              |             |և/կամ      |կապված աշխատատեղերի համար   |

|              |             |կանանց,    |ընտրություն կատարելիս այս   |

|              |             |և/կամ      |անձանց պետք է               |

|              |             |տարեց      |առաջնահերթություն տալ:      |

|              |             |անձանց     |                            |

|              |             |կողմից     |                            |

|              |             |ղեկավարվող |                            |

|              |             |ԱԵՏՏ       |                            |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|12.Ժամանակավոր|             |Բոլոր      |Պատշաճ վարձակալություն և    |

|ազդեցություն  |             |ԱԵՏՏ-ները  |վերականգնման աջակցություն   |

|              |             |           |կտրամադրվի ժամանակավոր      |

|              |             |           |ազդեցություն կրող           |

|              |             |           |գույքի/սեփականության համար: |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|13. ՀՕՏ       |             |           |Ծրագրի իրականացման ընթացքում|

|չնախատեսված   |             |           |ՏԿՆ-ը կանդրադառնա ՀՕՎ       |

|ազդեցություն- |             |           |չնախատեսված                 |

|ներ, եթե      |             |           |ազդեցություններին և  կհոգա  |

|այդպիսիք լինեն|             |           |դրանց հետ կապված            |

|              |             |           |փոխհատուցումը, ըստ          |

|              |             |           |վերոհիշյալ պայմանների:      |

._____________________________________________________________________.

 

__________________________

22) Նվազագույն աշխատավարձը - ՀՀ օրենքը «Նվազագույն ամսական աշխատավարձի» մասին, դեկտեմբերի 17, 2003, հոդված 1, վերանայված` 2010թ. դեկտեմբերին, ՀՕ-164` նվազագույն աշխատավարձը սահմանելով 32,500 ՀՀ դրամ:

(88-րդ կետը փոփ. 29.06.17 թիվ 752-Ն որոշում)

 

89. Հետևյալ սկզբունքները հանդիսանում են ուղեցույց ՀՀՃՄՆԾ արդյունքում ազդեցության ենթարկված անձանց փոխհատուցման և իրավասությունների վերաբերյալ.

i. Հողի օտարումից և հարկադիր վերաբնակեցման այլ հետևանքներից հնարավորինս խուսափելու կամ դրանք նվազագույնի հասցնելու համար ընտրվել են ծրագրի ծրագծերի այլընտրանքային կենսունակ տարբերակները և համապատասխան ինժեներական լուծումները:

ii. Բոլոր ԱԵԱ-ները, ովքեր բնակվում, աշխատում, զբաղվում են գործարարությամբ, մշակում են հողը ազդեցության ենթակա տարածքում, իրավասու են ստանալ փոխհատուցում իրենց ազդեցության ենթարկված գույքի դիմաց` հիմնվելով փոփոխված և վերջնականացված նախագծի, հերթական թարմացված մարդահամարի և կորուստների մանրամասն չափագրման հետազոտության վրա, ինչպես նաև կապահովվեն վերականգնողական միջոցառումներ, որոնք բավարար կլինեն օժանդակելու ԱԵԱ-ներին բարելավելու կամ առնվազն վերականգնելու մինչև ծրագիրն ունեցած կենսամակարդակը, եկամուտ վաստակելու կարողությունը և արտադրական մակարդակը:

iii. Փոխարինման արժեքի ամբողջական փոխհատուցման սկզբունքը կկիրառվի ազդեցության ենթարկված գույքի կամ եկամտի կորստի նկատմամբ մինչ ազդեցությունը:

iv. Փոխհատուցման գումարից չպետք է լինեն մասնահանումներ փրկված նյութերի, ամորտիզացիայի, հարկերի, վարձերի և այլ վճարումների առումով:

v. Ազդեցության ենթարկված բնակչությունն իրավասու է ստանալ փոխհատուցում և վերականգնման օժանդակություն` անկախ զբաղվածության, սոցիալ-տնտեսական կարգավիճակից և այլ նման գործոններից, որոնք կարող են խտրականության պատճառ հանդիսանալ վերոնշյալ նպատակային խնդիրներն ապահովելու համար:

vi. Կորցրած գույքի նկատմամբ օրինական իրավունքների բացակայությունը կամ բացասական ազդեցություն կրած զբաղվածության կարգավիճակը, կամ սոցիալ-տնտեսական կարգավիճակը չպետք է խախտի ԱԵԱ-ի իրավասությունը փոխհատուցման, վերականգնողական միջոցառումների կամ վերաբնակեցման նպատակների նկատմամբ:

vii. Համաձայն ՀՀ օրենսդրության`ԱԵԱ-ներն իրավասու են փոխհատուցվել ոչ միայն հողի անմիջական ազդեցության ենթարկված մասի դիմաց, այլև ազդեցության ենթակա հողի մնացած մասի համար: Վերջինիս վերաբերյալ իրենց որոշման մասին ԱԵԱ-ները կարող են Կառավարությանը տեղեկացնել և արձանագրություններում ներկայացնել ազդեցությունները Հանրային գերակա շահի մասին Կառավարության որոշումն ուժի մտնելուց 60 օրվա ընթացքում.23:

____________________

23) մինչև 2011թ. հոկտեմբերի 6-ը այն ԱԵԱ-ների համար, որոնց պատկանող հողակտորները ներառված են N 931-Ն որոշման մեջ և մինչև 2012թ. ապրիլի 9-ը այն ԱԵԱ-ների համար, որոնց պատկանող հողակտորները ներառված են Տ2 Ծրագրի N 70 որոշման մեջ:

 

--------------------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
ՀՀ կառավարություն
06.09.2012
N 1139-Ն
Որոշում