Սեղմել Esc փակելու համար:
{22.07.2017 - 16.11.2020} ՀՅՈՒՍԻՍ-ՀԱՐ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Ստորագրման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

{22.07.2017 - 16.11.2020} ՀՅՈՒՍԻՍ-ՀԱՐԱՎ ՃԱՆԱՊԱՐՀԱՅԻՆ ՄԻՋԱՆՑՔԻ ՆԵՐԴՐՈՒՄԱՅԻՆ Ծ ...

Ակտի տվյալ խմբագրությունը գործել է   22.07.2017  -ից մինչեւ   16.11.2020  -ը:     անցնել գործող խմբագրությանը
 

 

040.1139.140912

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ

ՈՐՈՇՈՒՄ

 

6 սեպտեմբերի 2012 թվականի N 1139-Ն

 

ՀՅՈՒՍԻՍ-ՀԱՐԱՎ ՃԱՆԱՊԱՐՀԱՅԻՆ ՄԻՋԱՆՑՔԻ ՆԵՐԴՐՈՒՄԱՅԻՆ ԾՐԱԳՐԻ ՏՐԱՆՇ-2 (ԱՇՏԱՐԱԿ-ԹԱԼԻՆ) ՃԱՆԱՊԱՐՀԱՀԱՏՎԱԾԻ ՀՈՂԻ ՕՏԱՐՄԱՆ ԵՎ ՏԱՐԱԲՆԱԿԵՑՄԱՆ ԾՐԱԳԻՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ԵՎ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ 2010 ԹՎԱԿԱՆԻ ՍԵՊՏԵՄԲԵՐԻ 16-Ի N 1274-Ն ՈՐՈՇՄԱՆ ՄԵՋ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(2-րդ մաս)

 

Աղյուսակ 2: Իրավունքների մատրիցան.2

 

__________________

2) http://www2.adb.org/Documents/Resettlement_Plans/ARM/

42145/42145-03-arm-rf-draft.pdf

 

._____________________________________________________________________.

|Կորստի տեսակը |Կիրառությունը|ԱԵԱ-ների   |Փոխհատուցման իրավունքները   |

|              |             |սահմանումը |                            |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|1. Գյուղատնտե-|ԱԵՏՏ-ներ,    |Սեփականատեր|Փոխհատուցում` փոխարինման    |

|սական հողերի  |որոնք        |լիարժեք    |արժեք +15%` շուկայական կամ  |

|կորուստ       |կորցնում են  |գրանցումով |էլ կադաստրային արժեք (որն   |

|              |գյուղա-      |           |ավելի բարձր է): Հողի շուկայի|

|              |տնտեսական    |           |բացակայության դեպքում       |

|              |հողերը անկախ |           |փոխհատուցումը կիրականացվի   |

|              |ազդեցության  |           |հիմք ընդունելով հողի տարեկան|

|              |աստիճանից    |           |արտադրողականությունը`       |

|              |             |           |հաշվարկված տարիների այն     |

|              |             |           |բավարար քանակով, որը        |

|              |             |           |կապահովի ԱԵՏՏ-ի կորցրած հողի|

|              |             |           |դիմաց վերականգնումը:        |

|              |             |___________|____________________________|

|              |             |Օրինականաց-|Օրինականացման ենթակա        |

|              |             |ման ենթակա |ԱԵԱ-ները կօրինականացվեն և   |

|              |             |սեփականատե-|կփոխհատուցվեն վերոնշյալ     |

|              |             |րեր        |ձևով:                       |

|              |             |___________|____________________________|

|              |             |Վարձակալ   |Վարձակալը պետք է ստանա      |

|              |             |(համայնք,  |փոխհատուցում որպես լիարժեք  |

|              |             |պետություն)|սեփականատեր` շուկայական կամ |

|              |             |           |էլ կադաստրային արժեք (որն   |

|              |             |           |ավելի բարձր է) կամ նրան պետք|

|              |             |           |է տրվի նոր վարձակալություն: |

|              |             |           |Եթե դա հնարավոր չէ, ապա,    |

|              |             |           |ելնելով վարձակալության      |

|              |             |           |մնացած տարիների հաշվարկից,  |

|              |             |           |նա պետք է ստանա ազդեցության |

|              |             |           |ենթակա հողի շուկայական կամ  |

|              |             |           |էլ կադաստրային արժեք (որն   |

|              |             |           |ավելի բարձր է)` գումարած    |

|              |             |           |15%»-ին համարժեք            |

|              |             |           |փոխհատուցում հետևյալ        |

|              |             |           |մասնաբաժիններով` մինչև  1   |

|              |             |           |տարի` հողի արժեքի 5%;       |

|              |             |           |2) մինչև  15 տարի` հողի     |

|              |             |           |արժեքի 14%; 3) մինչև  25    |

|              |             |           |տարի` հողի արժեքի 20%; 4) 25|

|              |             |           |և  ավել տարի` հողի արժեքի   |

|              |             |           |25%                         |

|              |             |___________|____________________________|

|              |             |Օրինական   |Այս ԱԵՏՏ-ները կստանան       |

|              |             |կարգավիճակ |վերականգնման նպաստ          |

|              |             |ստանալու   |ազդեցության ենթարկված հողի  |

|              |             |ոչ ենթակա  |շուկայական կամ էլ           |

|              |             |սեփականատեր|կադաստրային արժեք (որն ավելի|

|              |             |           |բարձր է)` հողօգտագործման    |

|              |             |           |անցած տարիների հաշվարկով.   |

|              |             |           |1) մինչև  1 տարի` հողի      |

|              |             |           |արժեքի 5%; 2) մինչև  15     |

|              |             |           |տարի` հողի արժեքի 14%;      |

|              |             |           |3) մինչև  25 տարի` հողի     |

|              |             |           |արժեքի 20%; 4) 25 և  ավել   |

|              |             |           |տարի` հողի արժեքի 25%:      |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|2. Ոչ գյուղա- |ԱԵՏՏ-ներ,    |Սեփականատեր|Փոխհատուցում` շուկայական կամ|

|տնտեսական     |որոնք        |լիարժեք    |էլ կադաստրային արժեք (որն   |

|հողերի կորուստ|կորցնում են  |գրանցումով |ավելի բարձր է)+15%, կամ     |

|              |իրենց        |           |փոխանակում ԱԵՏՏ համար       |

|              |առևտրային    |           |ընդունելի մեկ այլ           |

|              |նշանակության |           |հողակտորով:                 |

|              |կամ բնակելի  |___________|____________________________|

|              |հողերը       |Օրինականաց-|Փոխհատուցումը կիրականացվի   |

|              |             |ման ենթակա |վերը նշված ձևով:            |

|              |             |սեփականատեր|                            |

|              |             |___________|____________________________|

|              |             |Վարձակալ   |Այս ԱԵԱ-ները կփոխհատուցվեն  |

|              |             |(համայնք,  |որպես լիարժեք սեփականատերեր |

|              |             |պետություն)|ազդեցության ենթակա հողի     |

|              |             |           |շուկայական կամ էլ           |

|              |             |           |կադաստրային արժեք (որն ավելի|

|              |             |           |բարձր է) կամ կտրվի նոր      |

|              |             |           |վարձակալություն: Եթե սա     |

|              |             |           |հնարավոր չէ, ապա նրանք      |

|              |             |           |կստանան ազդեցության ենթակա  |

|              |             |           |հողի շուկայական կամ էլ      |

|              |             |           |կադաստրային արժեք (որն ավելի|

|              |             |           |բարձր է) գումարած 15%»-ին   |

|              |             |           |համարժեք փոխհատուցում       |

|              |             |           |հետևյալ  մասնաբաժիններով`   |

|              |             |           |1) մինչև  1 տարի` հողի      |

|              |             |           |արժեքի 5%; 2) մինչև  15     |

|              |             |           |տարի` հողի արժեքի 14%; 3)   |

|              |             |           |մինչև  25 տարի` հողի արժեքի |

|              |             |           |20%; 4) 25 տարի` հողի արժեքի|

|              |             |           |25%:                        |

|              |             |___________|____________________________|

|              |             |Օրինական   |Այս ԱԵԱ-ները կստանան        |

|              |             |կարգավիճակ |վերականգնման նպաստ          |

|              |             |ստանալու ոչ|ազդեցության ենթարկված հողի  |

|              |             |ենթակա ԱԵԱ |շուկայական կամ էլ           |

|              |             |           |կադաստրային արժեք (որն ավելի|

|              |             |           |բարձր է)` հողօգտագործման    |

|              |             |           |անցած տարիների հաշվարկով.   |

|              |             |           |1) մինչև  1 տարի` հողի      |

|              |             |           |արժեքի 5%; 2) մինչև  15     |

|              |             |           |տարի` հողի արժեքի 14%;      |

|              |             |           |3) մինչև  25 տարի` հողի     |

|              |             |           |արժեքի 20%; 4) 25 և  ավել   |

|              |             |           |տարի` հողի արժեքի 25%:      |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|3. Բնակելի    |             |Բոլոր      |Շինության կորստի դեպքում`   |

|շինություններ |             |ԱԵՏՏ-ները  |փոխհատուցման փոխարինման     |

|              |             |անկախ      |արժեքը + 15% չափով առանց    |

|              |             |իրավական   |ամորտիզացիոն                |

|              |             |կարգավիճա- |մասնահատումների,            |

|              |             |կից        |գործարքային ծախսերի և       |

|              |             |           |փրկված նյութերի: Մասնակի    |

|              |             |           |ազդեցության դեպքում         |

|              |             |           |փոխհատուցում տրամադրվում է  |

|              |             |           |շինության միայն ազդեցության |

|              |             |           |ենթակա հատվածի, ինչպես նաև  |

|              |             |           |շինության վերանորոգման      |

|              |             |           |համար:                      |

|              |             |___________|____________________________|

|              |             |Վերաբնակեց-|Տեղափոխության և  էական      |

|              |             |ված        |ազդեցություն կրելու նպաստ`  |

|              |             |վարձակալ   |նշված սույն աղյուսակի ստորև |

|              |             |           |բերված 9 և  10 կետերում:    |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|4. Ոչ բնակելի |             |Իրավական   |Շինության կորստի դեպքում`   |

|շինություններ/|             |գրանցման   |փոխհատուցման փոխարինման     |

|գույք         |             |կարգավիճակ |արժեքը + 15% չափով առանց    |

|              |             |ունեցող    |ամորտիզացիոն                |

|              |             |ԱԵՏՏ       |մասնահատումների, գործարքային|

|              |             |           |ծախսերի և  փրկված նյութերի: |

|              |             |           |Մասնակի ազդեցության դեպքում |

|              |             |           |փոխհատուցում տրամադրվում է  |

|              |             |           |շինության միայն ազդեցության |

|              |             |           |ենթակա հատվածի, ինչպես նաև  |

|              |             |           |շինության վերանորոգման      |

|              |             |           |համար:                      |

|              |             |___________|____________________________|

|              |             |Ինքնակամ   |Ինքնակամ կառույցի կորստի    |

|              |             |կառույց    |դեպքում` դրամական           |

|              |             |իրականացրած|փոխհատուցում` ինքնակամ      |

|              |             |քաղաքացիներ|կառույցի փոխարինման ամբողջ  |

|              |             |կամ իրավա- |արժեքի չափով (ոչ պակաս, քան |

|              |             |բանական անձ|շուկայական արժեքը)` առանց   |

|              |             |հանդիսացող |15% հավելավճարի             |

|              |             |ԱԵԱ-ներ,   |                            |

|              |             |որոնք      |                            |

|              |             |հանդիսանում|                            |

|              |             |են հողամասի|                            |

|              |             |սեփականատեր|                            |

|              |             |___________|____________________________|

|              |             |Համայնքային|Համայնքային կամ պետական     |

|              |             |կամ պետական|սեփականություն հանդիսացող   |

|              |             |սեփականու- |հողամասի վրա ինքնակամ       |

|              |             |թյուն      |կառույց իրականացրած ԱԵԱ-ին  |

|              |             |հանդիսացող |կտրամադրվի վերականգնման     |

|              |             |հողամասի   |օժանդակություն` ինքնակամ    |

|              |             |վրա առկա   |կառույցի փոխարինման արժեքի  |

|              |             |ինքնակամ   |չափով` հանած օրինականացման  |

|              |             |կառույց    |ծախսերը:                    |

|              |             |___________|____________________________|

|              |             |Վերաբնակեց-|Վերաբնակեցման և  էական      |

|              |             |ված        |ազդեցություն կրելու նպաստ`  |

|              |             |վարձակալ   |սույն աղյուսակի ստորև       |

|              |             |           |բերված 9 և  10 կետերում:    |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|5. Ընդհանուր  |Համայնքային/ |Համայնք/   |Կորցրած շինության           |

|սեփականության |հանրային     |Պետություն |վերականգնում համայնքի հետ   |

|միջոցների     |գույք        |           |խորհրդակցության պայմաններում|

|կորուստ       |             |           |և  վերջինիս գործառույթների  |

|              |             |           |վերականգնում:               |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|6. Մշակաբույ- |Ազդեցության  |Բոլոր      |Բերքի փոխհատուցում          |

|սերի կորուստ  |ենթակա բերքի |ԱԵՏՏ-ները` |հաշվարկված շուկայական       |

|              |զանգված      |անկախ      |գներով` ակնկալվող համախառն  |

|              |             |իրավական   |բերքի համար:                |

|              |             |կարգավիճա- |                            |

|              |             |կից        |                            |

|              |             |(ներառյալ` |                            |

|              |             |օրինականաց-|                            |

|              |             |ման ենթակա |                            |

|              |             |սեփականա-  |                            |

|              |             |տերերը և   |                            |

|              |             |բնակիչները,|                            |

|              |             |որոնք      |                            |

|              |             |չունեն     |                            |

|              |             |կացության  |                            |

|              |             |կարգավիճակ)|                            |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|7. Ծառերի     |Ազդեցության  |Բոլոր      |Շուկայական գներով հաշվարկված|

|կորուստ       |ենթակա ծառեր |ԱԵՏՏ-ները` |բերքի արժեքի դրամական       |

|              |             |անկախ      |փոխհատուցում` հիմնված       |

|              |             |իրավական   |ծառերի տեսակի, տարիքի և     |

|              |             |կարգավիճա- |բերքատվության վրա:          |

|              |             |կից        |                            |

|              |             |(ներառյալ` |                            |

|              |             |օրինականաց-|                            |

|              |             |ման ենթակա |                            |

|              |             |սեփականա-  |                            |

|              |             |տերերը և   |                            |

|              |             |բնակիչները,|                            |

|              |             |որոնք      |                            |

|              |             |չունեն     |                            |

|              |             |կացության  |                            |

|              |             |կարգավիճակ)|                            |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|8. Բիզնեսի կամ|Բիզնեսի/     |Բոլոր      |Բիզնեսի սեփականատեր.        |

|զբաղվածության |զբաղվածության|ԱԵՏՏ-ները` |Հարկային հայտարարագրով      |

|կորուստ       |կորուստ      |անկախ      |բիզնեսի դեպքում ա) (մշտական |

|              |             |իրավական   |ազդեցության դեպքում)        |

|              |             |կարգավիճա- |փոխհատուցում տարեկան զուտ   |

|              |             |կից        |եկամտի չափով; բ)            |

|              |             |(ներառյալ` |(ժամանակավոր ազդեցության    |

|              |             |օրինականաց-|դեպքում) զուտ եկամտի        |

|              |             |ման ենթակա |փոխհատուցում ձեռնարկատիրական|

|              |             |սեփականա-  |գործունեության ընդհատման    |

|              |             |տերերը և   |մինչև  1 տարի               |

|              |             |բնակիչները,|ժամանակահատվածի համար:      |

|              |             |որոնք      |Հայտարարագրի բացակայության  |

|              |             |չունեն     |դեպքում ա) (մշտական         |

|              |             |կացության  |ազդեցության դեպքում) ԱԵՏՏ-ը |

|              |             |կարգավիճակ)|կստանա վերականգնման նպաստ   |

|              |             |           |ամսական պաշտոնական          |

|              |             |           |նվազագույն աշխատավարձի 1    |

|              |             |           |տարվա չափով + փոխհատուցում` |

|              |             |           |պետական գրանցման վճարների և |

|              |             |           |թույլտվությունների համար,   |

|              |             |           |եթե այդպիսիք կան: բ)        |

|              |             |           |(ժամանակավոր ազդեցության    |

|              |             |           |դեպքում) վերականգնման նպաստ |

|              |             |           |ամսական պաշտոնական          |

|              |             |           |նվազագույն աշխատավարձի չափով|

|              |             |           |ձեռնարկատիրական             |

|              |             |           |գործունեության ընդհատվող    |

|              |             |           |ամիսների հաշվարկով` մինչև   |

|              |             |           |1 տարի:                     |

|              |             |           |Մշտական աշխատողներ-Աշխատանքի|

|              |             |           |մշտական կորստի դեպքում վեց  |

|              |             |           |ամսվա կորցրած ամսական միջին |

|              |             |           |աշխատավարձի չափով գումարի   |

|              |             |           |միանվագ տրամադրում; բ)      |

|              |             |           |Աշխատանքի ժամանակավոր կորստի|

|              |             |           |դեպքում մինչև  վեց ամիս     |

|              |             |           |ամսական միջին աշխատավարձի   |

|              |             |           |չափով գումարի տրամադրում`   |

|              |             |           |ձեռնարկատիրական             |

|              |             |           |գործունեության ընդհատված    |

|              |             |           |ամիսիների հաշվարկով:        |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|9. Օժանդակու- |Գյուղատնտե-  |Խիստ       |1) Ազդեցության ենթակա       |

|թյուն խիստ    |սական եկամտի |ազդեցության|գյուղատնտեսական հողի մեկ    |

|ազդեցությու-  |10 և  ավել   |ենթարկված  |լրացուցիչ տարվա բերքի չափով |

|ների դեպքում  |տոկոսի       |բոլոր ԱԵՏՏ,|փոխհատուցում ԱԵԱ-ին         |

|              |կորուստ      |ներառյալ   |գյուղատնտեսական եկամտի      |

|              |ունեցող կամ  |կացության  |կորստի դիմաց կամ            |

|              |վերաբնակեց-  |որևէ       |(վերաբնակեցվողների համար)   |

|              |ման ենթակա   |կարգավիճակ |2) 6 ամսվա վերականգնման     |

|              |ԱԵՏՏ         |չունեցող   |նպաստ վերաբնակեցված         |

|              |             |բնակիչները |ԱԵՏՏ-ներին նվազագույն       |

|              |             |           |աշխատավարձի.3 չափով:        |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|10. Վերբնակեց-|Տրանսպորտային|Վերաբնակեց-|Տրանսպորտային և  մեկ ամսվա  |

|ման նպաստ     |/տեղափոխու-  |ված բոլոր  |կենսապահովման ծախսերը       |

|              |թյան ծախսեր  |ԱԵՏՏ-ները, |հոգալու համար բավարար       |

|              |             |ներառյալ`  |գումարների տրամադրում:      |

|              |             |վարձակալ-  |                            |

|              |             |ները       |                            |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|11. Օժանդակու-|             |Աղքատության|6 ամսվա նվազագույն          |

|թյուն խոցելի  |             |սահմանագծից|աշխատավարձի չափով դրամական  |

|ԱԵԱ-ներին     |             |ցածր       |օժանդակության տրամադրում և  |

|              |             |գրանցված   |Ծրագրի իրականացման հետ      |

|              |             |և/կամ      |կապված աշխատատեղերի համար   |

|              |             |կանանց,    |ընտրություն կատարելիս այս   |

|              |             |և/կամ      |անձանց պետք է               |

|              |             |տարեց      |առաջնահերթություն տալ:      |

|              |             |անձանց     |                            |

|              |             |կողմից     |                            |

|              |             |ղեկավարվող |                            |

|              |             |ԱԵՏՏ       |                            |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|12.Ժամանակավոր|             |Բոլոր      |Պատշաճ վարձակալություն և    |

|ազդեցություն  |             |ԱԵՏՏ-ները  |վերականգնման աջակցություն   |

|              |             |           |կտրամադրվի ժամանակավոր      |

|              |             |           |ազդեցություն կրող           |

|              |             |           |գույքի/սեփականության համար: |

|______________|_____________|___________|____________________________|

|13. ՀՕՏ       |             |           |Ծրագրի իրականացման ընթացքում|

|չնախատեսված   |             |           |ՏԿՆ-ը կանդրադառնա ՀՕՎ       |

|ազդեցություն- |             |           |չնախատեսված                 |

|ներ, եթե      |             |           |ազդեցություններին և  կհոգա  |

|այդպիսիք լինեն|             |           |դրանց հետ կապված            |

|              |             |           |փոխհատուցումը, ըստ          |

|              |             |           |վերոհիշյալ պայմաններ        |

._____________________________________________________________________.

__________________________

3) Նվազագույն աշխատավարձը - ՀՀ օրենքը «Նվազագույն ամսական աշխատավարձի» մասին, դեկտեմբերի 17, 2003, հոդված 1, վերանայված` 2010 թ. դեկտեմբերին, ՀՕ-164` նվազագույն աշխատավարձը սահմանելով 32,500 ՀՀ դրամ:

(13-րդ կետը փոփ. 29.06.17 թիվ 752-Ն որոշում)

 

Բողոքների լուծում

 

14. Բողոքների լուծման խումբը (ԲԼԽ) պետք է ստեղծվի ՀՕՏԾ իրականացումից առաջ` երաշխավորելով հողի կամ այլ գույքի փոխհատուցման արդյունքում առաջացած որոշումների, գործունեության կամ գործողության վերաբերյալ ԱԵԱ-ների բողոքարկումը: ԱԵԱ-ները պետք է տեղեկացված լինեն իրենց բողոքները ԲԼԽ-ին կամ այլ հանրային իշխանություններին ուղղելու իրավունքների և ընթացակարգերի մասին:

 

Հանրային լսումներ և տեղեկատվության հրապարակում

 

15. ԱԵԱ-ները ոչ պաշտոնապես և պաշտոնապես տեղեկացվել են, ինչպես նաև նրանց տրվել է խորրհրդատվություն: Ոչ պաշտոնական խորհրդատվությունը տրամադրվել է ԾԻԿ-ի և Խորհրդատուների հետազոտողների, մասնագետների և ղեկավարների կողմից համայնքներ բազմաթիվ այցելությունների ընթացքում: Պաշտոնական խորհրդատվությունը տրվել է գրավոր հայտարարությունների և յուրաքանչյուր ազդեցությանը ենթակա համայնքում հանդիպումների միջոցով: Հանրային լսումների (ՀԼ) վերջին փուլի հանդիպումներին մասնակցեց ԱԵՏՏ-ների 235 ներկայացուցիչ: Այսպիսով, ԱԵՏՏ-ների մոտ 50%-ը մասնակցել է հանրային խորհրդատվություններին: Ամբողջական ՀՕՏԾ-ի օրինակը հասանելի կլինի ՏԿՆ-ի գրասենյակում: Տեղեկատվական թերթիկը ՀՕՏԾ-ի ամփոփմամբ հայերեն լեզվով կտրամադրվի ԱԵԱ-ներին տեղական մակարդակով, ինչպես նաև կտրամադրվի յուրաքանչյուր ԱԵԱ-ին պահանջի դեպքում: ՀՕՏԾ-ի օրինակը տեղադրված է նաև ԱԶԲ-ի կայքէջում:

 

ՀՕՏԾ-ի ծախսեր

 

16. ՀՕՏԾ-ի իրականացումը կտևի մեկ տարի: Տրանշ 2 Ծրագրի համար ՀՕՏ ծախսերը, ներառյալ` փոխհատուցումը, վերականգնման նպաստները, ինչպես նաև ՀՕՏԾ-ի իրականացման վարչական և չնախատեսված ծախսերը կազմում է 2,304,484,560 ՀՀ դրամ, որը համարժեք է մոտ 5,620,694 ԱՄՆ դոլարին:

 

Մոնիտորինգ

 

17. ՀՕՏԾ-ի իրականացումը կվերահսկվի ԾԻԿ-ի կողմից ներքին կարգով` ներկայացնելով ԱԶԲ-ին եռամսյակային իրականացման հաշվետվություններ: Արտաքին մոնիտորինգը կվստահվի Անկախ մոնիտորինգի գործակալությունը (ԱՄԳ), որը վարձվել է ԾԻԿ-ի կողմից 2011 թվականին և կմոբիլիզացվի ՀՕՏԾ-ի իրականացման հետ միասին: ԱՄԳ-ն մանրմասնորեն կվերահսկի ՀՕՏԾ-ի իրականացումը և կարձանագրի բացահայտումները Համապատասխանության հաշվետվության մեջ, որը պետք է ընդունվի ԱԶԲ-ի կողմից որպես պայման բուն շինարարական աշխատանքները սկսելու համար: ԱՄԳ-ն կիրականացնի նաև ՀՕՏԾ ծրագրի հետ-իրականացման գնահատում ՀՕՏԾ-ի իրականացման ավարտից մեկ տարի հետո:

 

Ա. ՆԵՐԱԾՈՒԹՅՈՒՆ

 

I. ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՏԵՂԵԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ

 

18. Ասիական զարգացման բանկը (ԱԶԲ) Հայաստանի Հանրապետության կառավարությանը (ՀՀ կառավարություն) տրամադրեց Բազմափուլային ֆինանսավորման գործիք (ԲՖԳ) «Հյուսիս-հարավ ճանապարհային միջանցք» ներդրումային ծրագիրը (ՀՀՃՄՆԾ) ֆինանսավորելու համար: Տրանշ 2-ի նպատակն է կառուցել Աշտարակից մինչև Թալին մոտ 42 կիլոմետրանոց հատվածում (կմ 29+600-71+500) գոյություն ունեցող Մ1 մայրուղու երկայնքով միջազգային չափանիշներին համապատասխան ճանապարհ, որը բաղկացած կլինի հանդիպակաց ուղղություններով 2 երթևեկելի մասերից, բաժանիչ գոտիով, յուրաքանչյուրը` 2 երթևեկության գոտիներով:

19. Սույն ՀՕՏԾ-ն պատրաստվել է Տրանշ 2 Ծրագրի համար: Այն փոխարինում է Տրանշի Պարբերական ֆինանսավորման հայտը (ՊՖՀ) հաստատելու համար 2009թ. նոյեմբերին պատրաստված ՀՕՏԾ-ի նախնական տարբերակը և ներկայացնում է մանրամասն նախագծի հիման վրա ազդեցությունների վերջնական ցանկը և արժեքը: Միջազգային «լավագույն փորձի» կիրառման համաձայն`նախագծի փուլում նախընտրություն է տրվել հողի օտարման և տարաբնակեցման (ՀՕՏ) ազդեցությունները նվազեցնող տարբերակներին: Սույն ՀՕՏԾ-ն համահունչ է ՀՀ համապատասխան օրենքներին, ինչպես նաև ԱՔՀ-ի, ԱԶԲ-ի.4 և ՀՀ կառավարության.5 կողմից հաստատված փոփոխված ՀՕՏ Շրջանակի (ՀՕՏՇ) հետ: ՀՀ կառավարությունը կհաստատի սույն ՀՕՏԾ-ն ԱԶԲ-ի և ՏԿՆ-ի հաստատելուց հետո:

 

____________________

4) http://www2.adb.org/Documents/Resettlement_Plans/ARM/ 42145/42145-03-arm-rf-draft.pdf

5) N 961-Ն Կառավարության որոշում /14.07.2011/, N 1274-Ն Կառավարության որոշման փոփոխություններ /16.09.2010/ https://www.e-gov.am/gov-decrees/item/19866/

 

II. ԾՐԱԳՐԻ ՆԱԽԱՊԱՏՄՈՒԹՅՈՒՆԸ

 

20. Տրանշ 2 (Տ2) Ծրագիրը սկսվում է Աշտարակում կմ 29+600-ում և վերջնում է Թալինի մոտ կմ 71+500-ում: Տ2 Ծրագիրը կբարելավի գոյություն ունեցող 2 երթևեկելի գոտիներով ճանապարհը` վերակառուցելով 4 երթևեկելի գոտիներով բաժանիչ գոտիով 41.9 կմ ամբողջ երկարությամբ ճանապարհ: Կկառուցվեն երկու շրջանցիկ ճանապարհներ. մեկը Ագարակում` կմ 29+934-ից մինչև կմ 32+600-ը և ՈՒջանում` կմ 36+600-ից մինչև կմ 40+300-ը: Տ2 Ծրագիրը կունենա նաև նոր ծրագիծ (8.95 կմ երկարությամբ) Կաթնաղբյուրում սկսած կմ 59+950-ից մինչև կմ 68+900-ը, որը կանցնի գոյություն ունեցող մայրուղու ձախ կողմում և կմիանա գոյություն ունեցող ծրագծին Թալինի մոտ: Ընդհանուր առմամբ, նախագծում կան երեք շեղումներ գոյություն ունեցող ճանապարհի ծրագծից. մեկական` Ագարակում և ՈՒջանում, որոնց նպատակն է բարելավել երթևեկության անվտանգությունը համայնքներում տեղափոխելով արագընթաց երթևեկությունը գոյություն ունեցող ճանապարհից, և մյուսը` Կաթնաղբյուր համայնքի մոտ Զաքարի Բերդ խոցելի հնագիտական վայրը շրջանցելու նպատակով:

 

Քարտեզ Ա1 Տրանշ 2 Ծրագրի տեղակայվածությունը

 

___________________________

ԻՐՏԵԿ - քարտեզը չի բերվում

 

21. Ընդհանուր առմամբ, նախատեսվում են 8 ստորգետնյա անցումներ հետիոտների և ընտանի կենդանիների համար 3.0 մ բարձրությամբ x 5.0 մ լայնությամբ չափերով և 10 ստորգետնյա անցումներ գյուղատնտեսական տեխնիկայի համար 4.5 մ բարձրությամբ x 6.0 մ լայնությամբ չափերով: Ինը տարամակարդակ փոխհատումները ապահովում են կապը մայրուղու, տեղական ճանապարհների և համայնքների միջև: Փոխհատումներից երեքը կամուրջներ են, իսկ մնացած վեցը` ստորգետնյա անցումներ: Ծրագրային մայրուղու երկայնքով յուրաքանչյուր տարանջատված փոխհատման համար նախատեսված է էլեկտրական լուսավորություն 250 մ երկարությամբ մուտքի իջատեղերից սկսած մինչև փոխհատումը և փոխհատումից 250 մ երկարությամբ մինչև ելքի իջատեղը: Ապահովված է նաև ճանապարհային գծանշում և ազդանշանային համակարգ տեղական ստանդարտներին համապատասխան, սակայն, որտեղ անհրաժեշտ է լրացված միջազգային ստանդարտներով: Ճանապարհային անվտանգության տարրերը և սկզբունքները նախագծում ևս ներառվեցին:

22. Ճանապարհի ծրագիծն անցնում է 15 գյուղերի և 1 քաղաքի միջով`ազդեցության ենթարկելով 838 հողակտոր և օտարելով 3,230,976 մ2 հող (ազդեցության ենթակա հողակտորների թիվն ըստ համայնքների տրված է ստորև Աղյուսակ Ա1-ում): Ազդեցության կենթարկվեն 536 ԱԵՏՏ-ներ (ներառյալ սեփականատերերին, վարձակալներին և չգրանցված վարձակալներին), որոնցից 326-ը կենթարկվեն խիստ ազդեցության (324 կորցնեն գյուղատնտեսական հողի 10%-ից ավելին և 2-ը կվերաբնակեցվեն: ՈՒստի, Տ2 Ծրագիրը դասակարգվել է որպես Ա.6 կարգի ծրագիր ԱԶԲ-ի Գործառնական ձեռնարկի (ԳՁ) Ջ1/ԳՁ (2009) կետին համաձայն, ինչը նշանակում է Հողի օտարման և տարաբնակեցման ծրագրի անհրաժեշտությունը:

 

_______________________

6) Համաձայն ԱԶԲ Գործառնական ձեռնարկի` Ջ1/ԳՁ (2009թ.) Ծրագիրը դասակարգվում է որպես Ա կարգի ծրագիր, եթե զգալի ազդեցություններից տուժում է ավելի քան 200 մարդ (վերաբնակեցման կամ արդյունավետ ակտիվների 10%-ից ավելի կորուստ): Ծրագիրը կդասակարգվի որպես Բ կարգի ծրագիր, եթե զգալի ազդեցություններ է կրում 200-ից քիչ մարդ: Գ կարգի ծրագրերի դեպքում ՀՕՏ ազդեցություններ չեն առաջանում:

 

Աղյուսակ Ա1. Ծրագրային տարածքում ազդեցության ենթակա հողակտորները

 

.________________________________________.

|N  |   Համայնք             |Հողակտորների|

|   |                       |քանակը      |

|________________________________________|

|           Աշտարակի տարածաշրջան         |

|________________________________________|

|1. |Ոսկեվազ                |    32      |

|___|_______________________|____________|

|2. |Աղձք                   |    32      |

|___|_______________________|____________|

|3. |Փարպի                  |    17      |

|___|_______________________|____________|

|4. |Կոշ                    |   121      |

|___|_______________________|____________|

|5. |Արուճ                  |    47      |

|___|_______________________|____________|

|6. |Շամիրամ                |    50      |

|___|_______________________|____________|

|7. |Ագարակ                 |    98      |

|___|_______________________|____________|

|8. |ՈՒջան                  |   148      |

|________________________________________|

|           Թալինի տարածաշրջան           |

|___________________________|____________|

|9. |Դավթաշեն               |    30      |

|___|_______________________|____________|

|10.|Եղնիկ                  |    19      |

|___|_______________________|____________|

|11.|Ներքին Սասնաշեն        |    15      |

|___|_______________________|____________|

|12.|Վերին Սասնաշեն         |     7      |

|___|_______________________|____________|

|13.|Կաքավաձոր              |    50      |

|___|_______________________|____________|

|14.|Ներքին Բազմաբերդ       |    71      |

|___|_______________________|____________|

|15.|Կաթնաղբյուր            |    41      |

|___|_______________________|____________|

|16.|Թալին                  |    60      |

|___|_______________________|____________|

|   |Ընդամենը               |   838      |

.________________________________________.

i

22.1. Ծրագրի շրջանակներում վերակառուցվող Աշտարակ-Թալին կմ 29+600ից մինչև կմ 71+500 ճանապարհահատվածի վրա առկա են հաղորդակցուղիներ` կապի մալուխներ, գազատարեր, էլեկտրական օդային գծեր և ջրամատակարարման խողովակներ, որոնք խոչընդոտում են ճանապարհահատվածի շինարարական աշխատանքներին, ուստի ենթակա են տեղափոխման: Նախագծային փաստաթղթերի համաձայն տեղափոխվող հաղորդակցուղիները ենթակա են տեղադրման այլ անձանց սեփականությունը հանդիսացող հողամասերի տարածքներում, ինչի արդյունքում տվյալ տարածքները ծրագրի կարիքների համար ճանաչվել են հանրության գերակա շահ: Նշվածով պայմանավորված` ղեկավարվելով Ասիական զարգացման բանկի Անվտանգության մեխանիզմների քաղաքականության հայտարարագրի (ԱՄՔՀ 2009) և օրենսդրական ու ենթաօրենսդրական նորմատիվ իրավական ակտերի պահանջներով մշակվել է «Հյուսիս-հարավ ճանապարհային միջանցքի ներդրումային ծրագրի Տրանշ-2 (Աշտարակ-Թալին) ճանապարհահատվածի համար հողի օտարման և տարաբնակեցման ծրագրի լրացում` Աշտարակ-Թալին ճանապարհահատվածի կմ 40+000-ին մինչև կմ 47+400 հատվածում (Կոշ, Շամիրամ համայնքներ) առկա հաղորդակցուղիների տեղափոխման արդյունքում ազդակիր հողերի համար` համաձայն Ի1 հավելվածի:

(22.1-ին կետը լրաց. 05.11.2020 թիվ 1779-Ն որոշում)

 

III. ՀՈՂԻ ՕՏԱՐՄԱՆ ԵՎ ՏԱՐԱԲՆԱԿԵՑՄԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ՇՐՋԱՆԱԿԸ և ԿԱՐԳԱՎԻՃԱԿԸ

 

23. Սույն ՀՕՏԾ-ն հիմնված է Տրանշ 2 Ծրագրի մանրամասն նախագծի (ՄՆ) վրա, վերջնական է և պատրաստ իրականացման համար: Սույն վերջնական և իրականացման համար պատրաստ ՀՕՏԾ-ն ներառում է.

 

i. ԱԵԱ-ների մարդահամար և կորուստների գույքագրում;

ii. Հողերի/շենքերի/շինությունների և այլ ակտիվների չափագրումը, նկարագրումն ու գնահատումը;

iii. ԱԵԱ-ների հետ Հանրային լսումների գործընթացի և արդյունքների նկարագրումը;

iv. Օտարման գործընթացի և պայմանների նկարագրությունը;

v. Ամբողջական փոխհատուցման բյուջեն բոլոր տեսակի կորուստների համար:

 

IV. ՀՈՂԻ ՕՏԱՐՄԱՆ ԵՎ ՏԱՐԱԲՆԱԿԵՑՄԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՆՊԱՏԱԿՆԵՐԸ

 

24. ՀՕՏԾ-ի նպատակն է բացահայտել Տրանշ 2 Ծրագրի մայրուղու կառուցման հետևանքով ազդեցության ենթարկվող անձանց և գնահատել պատճառվող վնասի չափը (ինչ տեսակի կորուստ է և դրա արժեքը), ինչպես են այդ անձինք փոխհատուցվելու և ապահովել այնպիսի իրավիճակ, որ այդ անձինք չենթարկվեն Ծրագրի բացասական ազդեցությանը կամ չհայտնվեն ավելի վատ վիճակում քան «առանց Ծրագրի իրականացման» տարբերակում: Բոլոր դեպքերում, ընդհանուր նպատակն է առնվազն վերականգնել ԱԵԱ-ների նախկին կենսամակարդակը: ՀՕՏԾ-ի առաջնային նպատակն է փոխհատուցման, տարաբնակեցման և վերականգնման համար ներկայացնել անհրաժեշտ մանրամասները` սահմանելով 1) ԱԵԱ-ների պրոֆիլները 2) կորստի չափերը և ծրագրի ազդեցությունը 3) տեղեկատվության հրապարակումը, խորհրդատվությունը և մասնակցությունը 4) փոխհատուցումների վճարման և վերականգնման քաղաքականությունը և շրջանակները 5) բողոքների և դժգոհությունների լուծման մեխանիզմը 6) տարաբնակեցման բյուջեն և ֆինանսավորման պլանը, ներառյալ` կորցրած ակտիվների, վերաբնակեցման և վերականգնման գնահատումը և փոխհատուցման չափը, 7) տարաբնակեցման ծրագրի իրականացման համար ինստիտուցիոնալ շրջանակը և 8) իրականացման պլանների մոնիտորինգը:

 

V. ՀՈՂԻ ՕՏԱՐՄԱՆ ԵՎ ՏԱՐԱԲՆԱԿԵՑՄԱՆ ՊԱՅՄԱՆՆԵՐԸ

 

25. ԱԶԲ-ի կողմից ստեղծված գործառնական փորձի վրա հիմնված ԱՔՀ-ի և ԲՖԳ-ի գործընթացի պահանջներն համաձայն` սույն Ծրագրի Տրանշ 2-ի իրականացման հաստատումը պայմանավորված է հետևյալով.

. ԲՖԳ/Առաջին տրանշի գնահատում. Գնահատումը պայմանավորված է հետևյալով ա) ԱԶԲ-ի և Կառավարության համար ընդունելի ձևաչափով և բովանդակությամբ ամբողջ ԲՖԳ-ի համար ՀՕՏՇ-ի պատրաստում/ներկայացում; բ) Աղքատության և սոցիալական նախնական գնահատում (ԱՍՆԳ) և գ) ԱԶԲ-ի և Կառավարության համար ընդունելի ՀՕՏԾ-ների պատրաստում/ներկայացում ՀՀՃՄՆԾ-ի յուրաքանչյուր տրանշի համար, որը պահանջում է ՀՕՏ;

. Պարբերական ֆինանսավորման հայտի հաստատում հետագա տրանշների համար. պայմանավորված է հետևյալով` ա) ՀՕՏՇ-ի վերանայում/փոփոխում/ներկայացում, և բ) ՀՀՃՄՆԾ-ի այն յուրաքանչյուր տրանշի համար, որն ունի ՀՕՏ, պատրաստել/ներկայացնել ՀՕՏԾ-ներ ԱԶԲ-ի և կառավարության համար ընդունելի ձևաչափով և բովանդակությամբ, ինչպես նաև փոփոխված ՀՕՏՇ-ին համահունչ;

. Տրանշ 2 պայմանագրի իրականացման ձևաչափը պայմանավորված է հետևյալով` ա) ՀՕՏԾ-ի ավարտում իրականացմանը պատրաստ փաստաթղթի ձևաչափով և դրա ներկայացումը; և բ) մոբիլիզացմանը պատրաստ Անկախ մոնիտորինգի գործակալության (ԱՄԳ) վարձում:

. Բուն շինարարական աշխատանքների մեկնարկը. պայմանավորված է համապատասխան ՀՕՏԾ-ի ամբողջական իրականացմամբ (փոխհատուցման/վերականգնման ամբողջական տրամադրում), ինչը արձանագրված կլինի ԱԶԲ-ի համար ընդունելի ԱՄԳ-ի կողմից պատրաստված Համապատասխանության հաշվետվությունում:

 

VI. ՓԱՍՏԱԹՂԹԻ ՀՐԱՊԱՐԱԿՈՒՄԸ

 

26. Ամփոփ ՀՕՏԾ-ն թարգմանվել է հայերեն և ներկայացվել է ԱԵԱ-ներին: Ամբողջական ՀՕՏԾ-ի օրինակը ԱԵԱ-ները կարող են ստանալ տեղական ինքնակառավարման մարմինների կամ մարզային ադմինիստրացիայի գրասենյակներում: ՀՕՏԾ-ի ամբողջական տարբերակը անգլերեն և հայերեն լեզուներով տեղադրված է ՏԿՆ-ի և ԱԶԲ-ի ինտերնետային կայքէջերում (Տես Հավելված 1-ը):

 

VII. ՄԱՐԴԱՀԱՄԱՐԻ ՀԵՏԱԶՈՏՈՒԹՅՈՒՆԸ ԵՎ ԿԱՍԵՑՄԱՆ ԱՄՍԱԹԻՎԸ

 

27. Ազդեցությունների վերջնական գնահատումը` մոտ 80% ԱԵՏՏ-ների ԱԵԱ մարդահամարը և սոցիալ-տնտեսական հետազոտությունը (ՍՏՀ) սկսվել է 2011թ հունիսի 17-ին և ավարտվել նոյեմբեր ամսին: Տրանշ 2 Ծրագրի ՀՕՏԾ-ի ազդեցության ենթակա անձանց իրավունքների կասեցման ամսաթիվն 2011թ. հունիսի 17-ն է:

 

Բ. ԱԶԴԵՑՈՒԹՅԱՆ ԳՆԱՀԱՏՈՒՄ ԵՎ ԱԶԴԵՑՈՒԹՅԱՆ ԵՆԹԱԿԱ ՏՆԱՅԻՆ ՏՆՏԵՍՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ, ԱԶԴԵՑՈՒԹՅԱՆ ԵՆԹԱԿԱ ԱՆՁԱՆՑ ՄԱՐԴԱՀԱՄԱՐ

 

I. ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ

 

28. Այս գլուխը ներկայացնում է Աշտարակ-Գյումրի մայրուղու Աշտարակ-Թալին հատվածի երկայնքով առկա տասնվեց (16) համայնքների վրա վերջնական ազդեցությունների մանրամասն քանակական հաշվարկը: Բոլոր այս համայնքները տեղակայված են Արագածոտնի մարզի վարչական տարածքում:

 

II. ՀԵՏԱԶՈՏՈՒԹՅԱՆ ԳՈՐԾՈՂՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ ԵՎ ՄԵԹՈԴԱԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆԸ

 

29. Ճանապարհի վերջնական ծրագիծը հաստատվեց 2011թ. օգոստոսին և ընդգրկում է ծրագծի որոշ փոփոխություններ: Ըստ ծրագծի որոշվեցին ազդեցության ենթակա 16 գյուղերը: ՀՀ կառավարությանն առընթեր անշարժ գույքի կադաստրի պետական կոմիտեն (ԱԳԿՊԿ) տրամադրեց թվային կադաստրային քարտեզները: Այս թվային քարտեզների վրա նշված է ճանապարհի ծրագիծը, ըստ որի կորոշվի հողերի լոտերի քանակը և նրանց սահմանները: Սա այնուհետև ստուգվել է տեղամասում: Այս կադաստրային հետազոտությունը հիմք է հանդիսացել ազդեցությունների գնահատման, ԱԵԱ-ների մարդահամարի և մոդելային Սոցիալ-տնտեսական հետազոտության (ՍՏՀ) նախաձեռնման համար:

30. Անկախ գործակալության կողմից 2010-2011թթ.7 իրականացվել է ազդեությունների գնահատման հետազոտություն, չափագրման և գնահատման հետազոտություն: ԾԻԿ-ի կողմից մշակվեց հետազոտության մեթոդոլոգիան/գործիքները հողի, շինությունների և բիզնեսների համար, ինչպես նաև պատրաստվեցին յուրաքանչյուր ԱԵԱ-ի ազդեցության ենթակա գույքի նկարագրական արձանագրությունները: Դրանք հաստատվեցին Կառավարության N 1275, 16.09.2010 որոշումով «Հյուսիս-հարավ ճանապարհային միջանցքի ներդրումային ծրագրի» համար, որը հիմնված էր պետության համար առաջնահերթ կարևորության ծրագրերի վերաբերյալ ՀՀ օրենսդրության դրույթների վրա (տես Հավելված A1): Հետազոտությունը ներառում էր հետևյալ քայլերը. 1) հողի հետազոտողների հմուտ խմբի կողմից օտարման ենթակա հողակտորների չափագրում, ֆիքսում, սահմանագծում և նույնի ստուգում կադաստրային քարտեզների վրա հողի սեփականատիրոջ և համայնքային իշխանությունների ներկայությամբ; 2) գյուղատնտեսների և գնահատման մասնագետների կողմից հողակտորների և մշակաբույսերի/ծառերի նկարագրություն; 3) գնահատման մասնագետների կողմից շենքերի/շինությունների, անշարժ գույքի նկարագրում; 4) արտոնագրված գնահատողների կողմից օտարման ենթակա ակտիվների վերաբերյալ գնահատման մանրամասն հաշվետվությունների պատրաստում; 5) միաժամանակ վերապատրաստված դաշտային աշխատողների խումբը համայնքներում իրականացրեց ազդեցության ենթակա տնային տնտեսությունների ՍՏՀ: Լրացուցիչ, հավաքվեցին բոլոր անհրաժեշտ փաստաթղթերը ԱԵԱ-ների փաթեթները համալրելու համար: Մի շարք միջոցառումներ են նախաձեռնվել տվյալների որակն ապահովելու համար: Դրանք ներառում են` 1) ուսումնասիրություն անցկացնող թիմի վերապատրաստում; 2) գրասենյակում 25% հարցաշարերի ճշգրտում և որակի ստուգում, 3) տվյալների խաչաձև ստուգում ԱԵԱ-ների հետ հեռախոսազանգերի միջոցով, 4) կրկնակի այցելությունների միջոցով անհամապատասխանությունների ճշգրտում:

 

________________________

7) Այդ ժամանակ Կառավարությունն արդեն 2009թ. օգոստոսի N 968-Ա որոշումով սառեցրել էր «Հյուսիս-հարավ ճանապարհային միջանցքի ներդրումային ծրագրի» շրջանակում համայնքային հողերի ցանկացած բարելավում և գործարք:

 

31. Նախագծային խորհրդատուն, խորհրդակցելով ԾԻԿ-ի հետ, նախաձեռնեց Ռոբուստ մեթոդով լրացված հարցաթերթիկների ճշգրտման/ստուգման գործընթացը. i) ընտրվեց ավարտված փաթեթների 25%-ը և գույքը ստուգվեց` համեմատելով արձանագրությունների նկարագրությունների և գնահատված գույքի հետ, ինչպես նաև ՀՀ կառավարության N 977-Ն, 23.06.2011թ. որոշմանը կցված գույքի ցուցակի հետ` ըստ լոտի/կոդի և գույքի սեփականատիրոջ անվան; ii) այնուհետև ստուգվեց վերջիններիս ամբողջականությունը (գնահատման հաշվետվությունները, արձանագրությունների առկայությունը, քարտեզները, սոցիալական հարցաթերթիկները); iii) ստուգված հարցաթերթերի 50%-ը ստուգվեց հեռախոսազանգերի միջոցով; iv) ի հայտ եկած անհամապատասխանություններն ու խնդիրները գրանցվեցին և հանձնվեցին ԾԻԿ-ին գնահատող կազմակերպության կողմից ուղղման համար:

32. Երբ բոլոր արձանագրությունները վերանայվեցին Ճշգրտման հաշվետվությունների հիման վրա, սկսվեց հողի/շինությունների/բիզնեսի ստորագրման գործընթացը: Նախագծման խորհրդատուի չորս դաշտային աշխատակիցներ և ԾԻԿ-ի երկու ներկայացուցիչներ իրականացրեցին դաշտային այցելություններ ԱԵԱ-ների կողմից արձանագրությունների ստորագրման նպատակով: ԱԵԱ-ներին հնարավորություն տրվեց մինչ ստորագրելը ստուգել արձանագրության տվյալները: Որոշ ԱԵԱ-ներ, ովքեր գոհ չէին չափագրման արդյունքներից, մերժեցին ստորագրել: Դաշտում նախաձեռնվեցին մի շարք վերաչափագրումներ, ստուգումներ, այնուհետև տեղի ունեցան բանակցություններ ԱԵԱ-ների հետ, որին հետևեց արձանագրությունների ստորագրումը: Արդյունքում 9 արձանագրություններ մնացին չստորագրված.8:

 

_______________________

8) Այս բոլոր 14 դեպքերն էլ բռնագրավման ենթակա հողակտորներից են: Մանրամասները տես Գլուխ E-ի` «Բռնագրավման պայմանները», IV կետում

 

III. ԱԶԴԵՑՈՒԹՅԱՆ ԳՆԱՀԱՏՈՒՄ

 

1. ԱԶԴԵՑՈՒԹՅՈՒՆ ՀՈՂԻ ՎՐԱ

 

1.1 Ներածություն

 

33. Ծրագրի արդյունքում կօտարվեն 838 հողակտորներ, որոնք ընդհանուր առմամբ զբաղեցնում են 1,734,144 մ2 տարածք, ներառյալ` ուղղակի և անուղղակի ազդցեությունները.9: Քանի որ Ծրագիրը գծային ազդեցություն ունի պայմանավորված ճանապարհի լայնացման հետ, ազդեցություն են կրում ազդեցության ենթակա հողակտորների միայն փոքր մասնաբաժինները: Հողակտորի ազդեցության ենթակա մասը միջինում կազմում է 2069 քառ.մ (ներառյալ ուղղակի և անուղղակի ազդեցությունները)` 79,583 քառ.մ առավելագույն և 0.05 քառ.մ նվազագույն չափերով:

 

______________________________

9) Համաձայն ՀՀ օրենսդրության` ԱԵԱ-ներն իրավունք ունեն դիմելու օտարման ենթակա հողին սահմանակից հողի օտարման պահանջով: ԱԵԱ-ների կողմից նման պահանջի պատճառներն են. (1) մնացած հողը դառնում է անկենսունակ և մշակելու համար անպիտան; (2) ճանապարհի ծրագիծը կիսում է հողը, հետևաբար, նվազում է մուտքն ու շարժը, ինչպես նաև նվազեցնում ինտենսիվ մշակման շրջանակը, քանի որ հողը բաժանվում է հողակտորների, որոնք զգալիորեն փոքր են չափերով; (3) անասնակերի աճեցման և արոտավայրերի կրճատված տարածքը, (4) մրգատու այգիներում նորատունկերի ոչնչացումը, ինչը երկար տարիներ կպահանջի նորատունկեր աճեցնելու համար, եթե տնկվեն նորերը, և (5) որոշ մարդիկ չեն օգտագործում հողը և ունեն շատ ցածր եկամուտ գյուղատնտեսությունից, ուստի կարծում են, որ լավ հնարավորություն է ընձեռվում դրանից ազատվելու համար: Համայնքային հողակտորների պարագայում չկա որևէ անուղղակի ազդեցություն: Մասնավոր հողերի դեպքում հարկ կլինի օտարել 145 923 մ2 ավել, (29.4% ավելի, քան փաստացիորեն անհրաժեշտ է):

 

1.2. Ազդեցության ենթակա հողի զբաղեցման իրավական կարգավիճակը

 

34. Բոլոր ազդեցության ենթակա հողակտորներն օրինական են և գրանցված են ԱԳԿՊՏ-ում: Ազդցեության ենթակա օրինական հողերի տեսակներն են.

1. Մասնավոր սեփականություն. ընդամենը 484 հողակտորներ (449-ը գյուղատնտեսական, 35-ը` ոչ գյուղատնտեսական), որոնք զբաղեցնում են 647,182 մ2 տարածք: Այս հողակտորներից 23-ը ուզուֆրուկտով տրվել են սեփականատերերի բարեկամներին (մասնավոր հողերի չձևակերպված օգտագործողներ), մինչդեռ սրանք հեռու են ծրագրային տարածքից:

2. Համայնքային հողեր. ընդամենը 352 հողակտորներ, որոնք զբաղեցնում են 1,083,422 մ2 տարածք: Այնուհետև, այս հողերը ենթաբաժանված են. ա) 334 հողակտորներ, որոնք անմիջապես կառավարվում են Տեղական ինքնակառավարման մարմինների ՏԻՄ (ՏԻՄ) կողմից և օգտագործվում են որպես արոտավայրեր, հանրային հանգստի վայրեր, գյուղական ճանապարհներ կամ հետագա օգտագործման նպատակով, բ) 14 հողակտորներ օրինականորեն վարձակալության են տրված մասնավոր ԱԵԱ-ներին և գ) 4 հողակտորներ չձևակերպված հիմունքներով, անվճար և կարճաժամկետ օգտագործման համար տրվել են մասնավոր ԱԵՏՏ-ների (համայնքային հողերի չձևակերպված օգտագործողներ):

3. Պետական հողեր. ընդամենը 2 հողակտոր` ընդհանուր 3,540 մ2 տարածքով: Մեկ հողակտորը չի օգտագործվում, իսկ մյուսն օգտագործվում է պոմպակայանի համար:

 

1.3 Հողերի կորուստն ըստ տեսակի

 

35. 838 ազդեցության ենթակա հողակտորներից 746-ը (1,643,597 մ2) գյուղատնտեսական նշանակության հողեր են, և 92-ը (90,547 մ2)` ոչ գյուղատնտեսական (83 բնակելի և 9 արդյունաբերական): Գյուղատնտեսական հողերի կորուստները բաժանվում են 7 տեսակի. ա) ոռոգելի վարելահողեր; բ) ոչ ոռոգելի վարելահողեր; գ) խոտհարք; դ) մրգատու այգիներ; ե) խաղողի այգիներ; զ) արոտավայր և է) «գյուղատնտեսական այլ հողեր»: Հողի այս վերջին տեսակը պաշտոնապես դասակարգված է հողերի ՀՀ կադաստրային դասակարգմամբ և նշանակում է հող, որը պիտանի է գյուղատնտեսության համար, սակայն չի օգտագործվում, կամ օգտագործվում է որպես իջատեղեր/մոտք դեպի ճանապարհ, ջրահեռացման առուների կամ որպես արոտավայր համայնքի որոշ անդամների համար: Ոչ գյուղատնտեսական հողերի կորուստը բաժանվում է 2` տեսակի` ա) արդյունաբերական և բ) բնակելի: «Բնակելին» ներառում է 2 հիմնական հողերի տեսակ`ա) բնակելի տարածք/տնամերձ և բ) տարածք հանրային շինարարության համար: Տեսակ ա)-ն նախատեսված է անհատական բնակելի շենքերի և դրա օժանդակ շինությունների համար, իսկ b)-ն բնակչության սոցիալական կարիքների համար շենքերի կառուցման համար: Այս շենքերի սեփականատերերը կարող են հանդիսանալ պետությունը, մասնավոր անձինք կամ հասարակական կազմակերպությունները (ՀԿ-ները):

 

. Ազդեցությունը գյուղատնտեսական հողերի վրա

 

36. Ծրագրի արդյունքում ազդեցության կենթարկի 1,643,597 մ2 գյուղատնտեսական հողեր (746 հողակտոր) հետևյալ ենթաբաժանումով. ա) 329 հողակտոր (515,575 մ2) վարելահող (432,183 մ2/297 հողակտոր` ոռոգելի և 83,393 մ2/32 հողակտոր` ոչ ոռոգելի); բ) խոտհարք` 560 մ2/2 հողակտոր, գ) մրգատու այգիներ` 101,464 մ2/98 հողակտոր; դ) խաղողի այգիներ` 19,446 մ2/ 10; ե) արոտավայրեր` 718,071 մ2/108, զ) գյուղատնտեսական այլ հողեր` 288,480 մ2/197: (Մանրամասները` Աղյուսակ Բ1-ում)

 

Աղյուսակ Բ1. Հողի կրած ազդեցությունն ըստ հողի տեսակի և հողի զբաղեցման կարգավիճակի

 

._________________________________________________________________

|Հողի տեսակը  |Մասնավոր/   |    Համայնքային հողեր

|             |սեփականու-  |

|             |թյան        |______________________________________

|             |վկայականով  |Անմիջական  |Վարձակալված |Չձևակերպ-   |

|             |հողեր       |տիրապետման |            |ված         |

|             |            |           |            |օգտագործողի |

|             |            |           |            |կողմից      |

|             |            |           |            |օգտագործվող |

|             |____________|___________|____________|____________|

|             |քա-|Տարածքը |քա-|Տարածքը|քա-|Տարածքը |քա-|Տարածքը |

|             |նա-|(մ2)    |նա-|(մ2)   |նա-|(մ2)    |նա-|(մ2)    |

|             |կը |        |կը |       |կը |        |կը |        |

|_________________________________________________________________

|A. Գյուղատնտեսական

|_________________________________________________________________

|Ոռոգելի      |286|393,454 |  8| 26,209|  1|   4,043|  2|   8,477|

|վարելահողեր  |   |        |   |       |   |        |   |        |

|_____________|___|________|___|_______|___|________|___|________|

|Ոչ ոռոգելի   | 27|  52,112|  6|  5,889|  1|  25,392|  0|       0|

|վարելահողեր  |   |        |   |       |   |        |   |        |

|_____________|___|________|___|_______|___|________|___|________|

|Խոտհարք      |  2|     560|  0|      0|  0|       0|  0|       0|

|_____________|___|________|___|_______|___|________|___|________|

|Մրգատու      | 97| 100,873|  0|      0|  1|     591|  0|       0|

|այգիներ      |   |        |   |       |   |        |   |        |

|_____________|___|________|___|_______|___|________|___|________|

|Խաղողի       |  9|  17,673|  0|      0|  1|   1,773|  0|       0|

|այգիներ      |   |        |   |       |   |        |   |        |

|_____________|___|________|___|_______|___|________|___|________|

|Արոտավայրեր  | 22|  45,627| 85|670,808|  1|   1,636|  0|       0|

|_____________|___|________|___|_______|___|________|___|________|

|Գյուղատնտեսա-|  6|   9,295|181|236,405|  7|  19,981|  2|  21,066|

|կան այլ      |   |        |   |       |   |        |   |        |

|_____________|___|________|___|_______|___|________|___|________|

|Ենթաընդհանուր|449| 619,594|280|939,311| 12|  53,416|  4|  29,543|

|A            |   |        |   |       |   |        |   |        |

|_________________________________________________________________

|B. Ոչ գյուղատնտեսական

|_________________________________________________________________

|Բնակելի      | 31|  22,249| 51|43,767 |  1|     130|  0|       0|

|_____________|___|________|___|_______|___|________|___|________|

|Արտադրական   |  4|   5,339|  3| 12,861|  1|   4,394|  0|       0|

|_____________|___|________|___|_______|___|________|___|________|

|Ենթաընդհանուր| 35|  27,588| 54| 56,628|  2|   4,524|  0|       0|

|B            |   |        |   |       |   |        |   |        |

|_____________|___|________|___|_______|___|________|___|________|

|Ընդհանուրը   |484| 647,182|334|995,939| 14|  57,940|  4|  29,543|

._________________________________________________________________

.___________________________________________________.

|Հողի տեսակը  |             |Պետական  | Ընդամենը    |

|             |             |հողեր    |             |

|             |_____________|         |             |

|             |Ընդհանուր    |         |             |

|             |համայնքային  |         |             |

|             |հողերը       |         |             |

|             |             |         |             |

|             |             |         |             |

|             |_____________|_________|_____________|

|             |քա-|Տարածքը  |քա-|Տա-  |քա-|Տարածքը  |

|             |նա-|(մ2)     |նա-|րածքը|նա-|(մ2)     |

|             |կը |         |կը |(մ2) |կը |         |

|___________________________________________________|

|A. Գյուղատնտեսային                                 |

|___________________________________________________|

|Ոռոգելի      | 11|   38,729|  0|    0|297|  432,183|

|վարելահողեր  |   |         |   |     |   |         |

|_____________|___|_________|___|_____|___|_________|

|Ոչ ոռոգելի   |  7|   31,281|  0|    0| 34|   83,393|

|վարելահողեր  |   |         |   |     |   |         |

|_____________|___|_________|___|_____|___|_________|

|Խոտհարք      |  0|        0|  0|    0|  2|      560|

|_____________|___|_________|___|_____|___|_________|

|Մրգատու      |  1|      591|  0|    0| 98|  101,464|

|այգիներ      |   |         |   |     |   |         |

|_____________|___|_________|___|_____|___|_________|

|Խաղողի       |  1|    1,773|  0|    0| 10|   19,446|

|այգիներ      |   |         |   |     |   |         |

|_____________|___|_________|___|_____|___|_________|

|Արոտավայրեր  | 86|  672,444|  0|    0|108|  718,071|

|_____________|___|_________|___|_____|___|_________|

|Գյուղատնտեսա-|190|  277,452|  1|1,733|197|  288,480|

|կան այլ      |   |         |   |     |   |         |

|_____________|___|_________|___|_____|___|_________|

|Ենթաընդհանուր|296|1,022,270|  1|1,733|746|1,643,597|

|A            |   |         |   |     |   |         |

|___________________________________________________|

|B. Ոչ գյուղատնտեսական                              |

|___________________________________________________|

|Բնակելի      | 52|   43,897|  0|    0| 83|   66,146|

|_____________|___|_________|___|_____|___|_________|

|Արտադրական   |  4|   17,255|  1|1,807|  9|   24,401|

|_____________|___|_________|___|_____|___|_________|

|Ենթաընդհանուր| 56|   61,152|  1|1,807| 92|   90,547|

|B            |   |         |   |     |   |         |

|_____________|___|_________|___|_____|___|_________|

|Ընդհանուրը   |352|1,083,422|  2|3,540|838|1,734,144|

.___________________________________________________.

 

. Ազդեցությունը ոչ գյուղատնտեսական հողերի վրա

 

37. Ծրագիրն ազդեցության կենթարկի 90,547 մ2/92 ոչ գյուղատնտեսական հողակտորներ (83 բնակելի և 9 արտադրական հողեր): Ազդեցության ենթակա 9 արտադրական հողակտորները գտնվում են Կաքավաձոր (1), Դավթաշեն (1), Փարպի (1), Կոշ (3), ՈՒջան (1) և Աղձք (2) համայնքներում: Ընդհանուր 645,699 մ2-ուց կօտարվի միայն 24,401 մ2: Իրենց օգտագործման առումով դրանք հիմնական ազդեցություն չեն կրի: Միայն մեկ հողակտոր ՈՒջանում, որն օգտագործվում է բիզնեսի նպատակով, կկրի եկամտային ազդեցություն: Մնացած արտադրական հողերը չեն օգտագործվում:

 

1.4. Կալանքի տակ գտնվող մասնավոր հողեր և հարկադիր օտարում պահանջող հողեր

 

. Կալանքի տակ գտնվող մասնավոր հողեր

 

38. Ծրագրի կողմից օտարման ենթակա մասնավոր հողերի մեջ 8 ընդամենը 7,265 մ2 ազդեցության ենթակա տարածքով հանդիսանում են կալանքի տակ գտնվող սեփականություններ, որոնք սեփականատերերի կողմից օգտագործվել են որպես գրավի առարկա բանկից ստացված վարկի դիմաց: Բանկերի հետ համաձայնեցվել է, որ այդ հողակտորների դիմաց փոխհատուցումը ամբողջությամբ կվճարվի նրանց սեփականտերերին ԻԳ, բանկերի և սեփականատերերի հետ պայմանագրերի ստորագրումից հետո: (տես Հավելված Ա1).

 

. Բռնագրավվող հողակտորները

 

39. Ընդհանուր առմամբ հողը կորցնող 91 ԱԵՏՏ-ներ կբռնագրավվեն: Դրանք ընդգրկում են ա) ԱԵԱ-ներ, ովքեր մահացել են և ժառանգները չեն հայտնաբերվել (31 բ), ԱԵԱ-ներ, ովքեր ապրում են ՀՀ-ից դուրս (32) և նրանց հետ կապ չի հաստատվել, կամ նրանք, ովքեր որևէ մեկին չեն լիազորել իրենց հասանելիք փոխհատուցումը ստանալու համար; գ) անհայտ սեփականատերեր (19); դ) ԱԵԱ-ներ, ովքեր մերժել են ստորագրել արձանագրությունները (9) և/կամ պայմանագրերի նախնական տարբերակները մի քանի բանակցություններից հետո և ԻԳ կողմից ԱԵԱ-ներին շուկայական դրույքաչափերի գնահատման հետազոտության արդյունքների վերաբերյալ փաստաթղթային ապացույցի տրամադրումից հետո:

 

2. ԱԶԴԵՑՈՒԹՅՈՒՆԸ ՇԵՆՔԵՐԻ ԵՎ ՇԻՆՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՎՐԱ

 

2.1. Ազդեցությանը ենթակա հողերի շենքերը և շինությունները

40. Ծրագրի արդյունքում կօտարվեն 28 շենքեր/շինություններ (ներառյալ` 1 պարիսպ), որոնցից երկուսը բնակելի են և 26-ը` ոչ բնակելի: Ծրագրի ազդցեության միջանցքում առկա շենքերն ու շինություններն ընգրկում են 2698.9 մ2 + 70 գծամետր (պատ), ինչպես ներկայացված է Աղյուսակ B2-ում ստորև: Երկու բնակելի տների սեփականտերերը կվերաբնակեցվեն:

 

Աղյուսակ Բ2. Օտարման ենթակա շենքեր և շինություններ

 

.___________________________________________________________________.

|Շինության տեսակը                      |Շինություն-|Շինություններ   |

|                                      |ների քանակը|________________|

|                                      |           |   մ2   |  մետր |

|___________________________________________________________________|

|I. Բնակելի                                                         |

|___________________________________________________________________|

|Քարե` բետոնե նկուղով                  |      2    |     174|   -   |

|___________________________________________________________________|

|II. Ոչ բնակելի                                                     |

|___________________________________________________________________|

|Քարե` բետոնե նկուղով                  |     20    | 2,167.5|   -   |

|______________________________________|___________|________|_______|

|Քարից և  թեթև  մետաղով` բետոնե նկուղով|      1    |       8|   -   |

|______________________________________|___________|________|_______|

|Մետաղական` բետոնե նկուղով             |      4    |   349.4|   -   |

|______________________________________|___________|________|_______|

|Պատ (գծամետր)                         |      1    |     -  |   70  |

|______________________________________|___________|________|_______|

|Ենթաընդհանուր II.                     |     26    | 2,524.9|   70  |

|______________________________________|___________|________|_______|

|Ընդամենը (I+II)                       |     28    |  2698.9|   70  |

.___________________________________________________________________.

 

2.2. Վերաբնակեցման պահանջները և մոտեցումը

 

41. Երկու ԱԵՏՏ-ներ, որոնք կվերաբնակեցվեն, Կոշ համայնքից են: Երկու ԱԵՏՏ-ներից ընդհանուր առմամբ կօտարվի 3693 մ2 հողատարածք.10 (1999 մ2 և 1694 մ2` համապատասխանաբար) և 174 մ2 շինություններ (70 մ2 և 104 մ2` համապատասխանաբար).11:

 

_______________________

10) Այս հողի վրա ազդեցությունը ներառված է Աղյուսակ Բ1-ում

11) ԱԵԱ-ների հետ խորհրդակցությունների ընթացում հաստատվեց, որ ԱԵԱ-ները կօգտագործեն վերաբնակեցման երկու տարբեր ռազմավարություններ: Մի դեպքում` այս պահի դրությամբ մեկը կտեղափոխվի և կբնակվի բարեկամների հետ (հողն օտարվում է ամբողջությամբ), մյուս դեպքում ԱԵԱն պլանավորում է կառուցել նոր տուն մնացած հողատարածքի վրա (1007 մ2 ընդհանուր մակերեսով) ` օգտագործելով փոխհատուցման գումարը, սակայն այդ ժամանակահատվածում նրանք կապրեն իրենց պատկանող մեկ այլ մշտական տանը:

 

42. Սույն Ծրագրի ներքո, հիմնվելով վերաբնակեցման քաղաքականության վրա, վերաբնակեցման պլան կամ հողի փոխարինման պլան չի մշակվի: Վերաբնակեցվողները կինքնավերաբնակեցվեն և, ի լրումն իրենց ազդեցության ենթակա գույքի լիարժեք փոխհատուցման, նրանք կստանան վերաբնակեցման հատուկ օժանդակություն կանխիկով, որը կբավարարի տրանսպորտային ծախսերի համար + 1 ամսվա նվազագույն աշխատավարձի չափով գումար կենսապահովման ծախսերը հոգալու համար, քանի որ վերաբնակեցվողները նաև խիստ ազդեցության ենթակա ԱԵՏՏ-ներ են: Կտրվի նաև կենսապահովման նպաստ 6 ամսվա նվազագույն աշխատավարձի չափով:

 

Աղյուսակ Բ3. Վերաբնակեցվող ԱԵՏՏ-ների մանրամասները

 

._________________________________________________________________________.

|ԱԵՏՏ  |Կորստի       |Վերաբնա- |Փոխհատուցման|Տրամադրվող     |Վերաբնակեցման|

|քանակը|նկարագրու-   |կեցում   |մանրամասները|օժանդակությունը|ժամանակը     |

|      |թյունը       |         |            |               |             |

|______|_____________|_________|____________|_______________|_____________|

|2     |Վերաբնակեցվող|Ինքնավերա|Փոխհատուցում|- 1            |Պայմանագիրը  |

|      |ԱԵԱ-ներ      |բնակեցում|ազդեցության |վերականգնման   |ստորագրելուց |

|      |             |         |ենթակա բոլոր|նպաստ 6 ամսվա  |հետ 14 օրվա  |

|      |             |         |ակտիվների   |նվազագույն     |ընթացքում    |

|      |             |         |դիմաց իրենց |աշխատավարձի    |             |

|      |             |         |փոխարինման  |չափով (որպես   |             |

|      |             |         |արժեքով     |խոցելի         |             |

|      |             |         |            |ԱԵՏՏ-ներ);     |             |

|      |             |         |            |- 1            |             |

|      |             |         |            |վերականգնման   |             |

|      |             |         |            |նպաստ          |             |

|      |             |         |            |տրանսպորտային  |             |

|      |             |         |            |ծախսերի համար  |             |

|      |             |         |            |և              |             |

|      |             |         |            |կենսապահովման  |             |

|      |             |         |            |ծախսերը հոգալու|             |

|      |             |         |            |համար գումար   |             |

|      |             |         |            |մեկ ամսվա      |             |

|      |             |         |            |նվազագույն     |             |

|      |             |         |            |աշխատավարձի    |             |

|      |             |         |            |չափով` որպես   |             |

|      |             |         |            |վերաբնակեցվող  |             |

._________________________________________________________________________.

 

--------------------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
ՀՀ կառավարություն
06.09.2012
N 1139-Ն
Որոշում