040.1042.180907
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ
ՈՐՈՇՈՒՄ
30 օգոստոսի 2007 թվականի N 1042-Ն
i
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՏԱՐԱԾՔՈՒՄ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՕԳՏԱԳՈՐԾՄԱՆ ԱՎՏՈՄՈԲԻԼԱՅԻՆ ՏՐԱՆՍՊՈՐՏՈՎ ՈՒՂԵՎՈՐԱՓՈԽԱԴՐՈՒՄՆԵՐԻ ԿԱԶՄԱԿԵՐՊՄԱՆ ԿԱՐԳԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ
«Ավտոմոբիլային տրանսպորտի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 11-րդ հոդվածի 7-րդ մասի պահանջներին համապատասխան` Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը որոշում է.
1. Հաստատել Հայաստանի Հանրապետության տարածքում ընդհանուր օգտագործման ավտոմոբիլային տրանսպորտով ուղևորափոխադրումների կազմակերպման կարգը` համաձայն հավելվածի:
2. Սույն որոշումն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը:
ՍՏՈՐԱԳՐՎԵԼ Է ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՎԱՐՉԱՊԵՏԻ ԿՈՂՄԻՑ
2007 ԹՎԱԿԱՆԻ ՍԵՊՏԵՄԲԵՐԻ 18-ԻՆ
Հավելված
ՀՀ կառավարության
2007 թվականի օգոստոսի 30-ի
N 1042-Ն որոշման
ԿԱՐԳ
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՏԱՐԱԾՔՈՒՄ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՕԳՏԱԳՈՐԾՄԱՆ ԱՎՏՈՄՈԲԻԼԱՅԻՆ ՏՐԱՆՍՊՈՐՏՈՎ ՈՒՂԵՎՈՐԱՓՈԽԱԴՐՈՒՄՆԵՐԻ ԿԱԶՄԱԿԵՐՊՄԱՆ
l. ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐ
1. Սույն կարգով սահմանվում է Հայաստանի Հանրապետության տարածքում ընդհանուր օգտագործման ավտոմոբիլային տրանսպորտով ուղևորափոխադրումների կազմակերպման գործընթացը:
2. Սույն կարգի պահանջները տարածվում են Հայաստանի Հանրապետության տարածքում ընդհանուր օգտագործման ավտոմոբիլային տրանսպորտով ուղևորների և ուղեբեռների փոխադրումներ (այսուհետ` ուղևորափոխադրում) իրականացնող կազմակերպությունների, անկախ դրանց կազմակերպական-իրավական ձևերից, և անհատ ձեռնարկատերերի (այսուհետ` փոխադրող) վրա:
3. Հայաստանի Հանրապետության տարածքում ընդհանուր օգտագործման ավտոմոբիլային տրանսպորտով ուղևորափոխադրումները կազմակերպվում են Հայաստանի Հանրապետության օրենքների, այլ իրավական ակտերի և սույն կարգի պահանջներին համապատասխան:
ll. ԿԱՐԳՈՒՄ ՕԳՏԱԳՈՐԾՎԱԾ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍԿԱՑՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ
4. Սույն կարգում օգտագործվում են հետևյալ հիմնական հասկացությունները`
1) ավտոբուսային երթուղի` փոխադրման սկզբնակետից մինչև վերջնակետ ավտոբուսի շարժման համար սահմանված ուղեգիծ.
2) ավտոտաղավար` երթուղու ուղեգծում տեղաբաշխված անբարենպաստ եղանակի ժամանակ ուղևորների պատսպարման և ավտոբուսների սպասման համար նախատեսված կառույց (շինություն).
3) ավտոբուսային կանգառ` ավտոբուսային երթուղու որոշակի հատվածներում (փողոցների կամ ավտոմոբիլային ճանապարհի վրա) ուղևորների նստեցման-իջեցման համար նախատեսված հատուկ բարեկարգված կառույց (շինություն) կամ տարածք.
4) ուղևորահոսք` ուղևորների թիվը, որոնք ժամանակի տվյալ պահին փաստացի երթևեկում են երթուղու տվյալ ուղղությամբ (երթով).
5) ցուցատախտակ` ուղևորների տեղեկացման համար ավտոբուսի վրա տեղադրված` երթուղու մասին տեղեկությունների ցուցանակ:
5. Սույն կարգում օգտագործվող մյուս հասկացություններն ունեն «Ավտոմոբիլային տրանսպորտի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքով մեկնաբանված նշանակությունները:
lll. ԱՎՏՈԲՈՒՍԱՅԻՆ ԿԱՆՈՆԱՎՈՐ ՓՈԽԱԴՐՈՒՄՆԵՐԻ ԿԱԶՄԱԿԵՐՊՈՒՄԸ
6. Ընդհանուր օգտագործման ավտոմոբիլային տրանսպորտով ուղևորափոխադրումները կազմակերպվում են ավտոբուսային երթուղիներով և սպասարկման կանոնավորության հատկանիշով տարաբաժանվում են կանոնավոր և ոչ կանոնավոր փոխադրումների երթուղիների:
7. Ըստ փոխադրումների հեռավորությունների` ավտոբուսային երթուղիները դասակարգվում են ներքաղաքային, մերձքաղաքային և միջքաղաքային երթուղիների:
8. Ըստ վարչատարածքային հատկանիշի` մերձքաղաքային և միջքաղաքային երթուղիները կարող են լինել միջմարզային և ներմարզային:
9. Բնակչության սպասարկման առանձնահատկություններին համապատասխան` կանոնավոր երթուղիներն ըստ աշխատանքային ռեժիմի կարող են լինել`
1) մշտական երթուղիներ, որոնք կազմակերպվում են օրվա, շաբաթվա և ամիսների համար սահմանված հաստատուն ժամանակահատվածում.
2) լրացուցիչ երթուղիներ, որոնք կազմակերպվում են օրվա որոշակի ժամանակահատվածի համար, որպես կանոն, երթևեկության ծանրաբեռնված ժամերին.
3) սեզոնային երթուղիներ, որոնք կազմակերպվում են մշտական երթուղիների առանձնահատկություններին համապատասխան` տարվա առանձին ժամանակահատվածների համար,
4) ժամանակավոր երթուղիներ, որոնք կազմակերպվում են որոշակի ժամանակահատվածի (սեզոնի, օրվա, շաբաթվա) համար` ճանապարհային ցանցի անկանխատեսելի իրավիճակների, առանձին տեղամասերի, տրանսպորտային հանգույցների և հրապարակների փակման հետևանքով:
10. Ըստ երթևեկության ռեժիմի` երթուղիները կարող են լինել`
1) սովորական երթուղիներ` երթևեկության չվացուցակով նախատեսված բոլոր կանգառներով իրականացվող ուղևորափոխադրումներ.
2) կիսաճեպընթաց երթուղիներ` երթուղու սկզբնակետից մինչև վերջնակետ սահմանափակ կանգառներով (ուղևորների զանգվածային հաճախման կետերում` մեծ թվով աշխատողներ ունեցող կազմակերպությունների մոտ, քաղաքի կենտրոնում, արդյունաբերական հանգույցներում) իրականացվող ուղևորափոխադրումներ,
3) ճեպընթաց երթուղիներ` երթուղու սկզբնակետից մինչև վերջնակետ առանց կանգառների իրականացվող ուղևորափոխադրումներ:
11. Ներքաղաքային ավտոբուսային երթուղային ցանցն ապահովում է քաղաքի համայնքների և արդյունաբերական շրջանների, ինչպես նաև մարզամշակութային, կենցաղային, առողջապահական ու այլ նշանակության օբյեկտների, օդանավակայանների, երկաթուղային, մետրոպոլիտենի կայարանների և ավտոկայարանների (ավտոկայանների), մերձքաղաքային երթուղային ցանցը` քաղաքի և քաղաքամերձ բնակավայրերի, այգեգործական, առողջարանային, հանգստյան գոտիների, զբոսաշրջային գրավչության վայրերի ու զբոսաշրջային կենտրոնների, միջքաղաքայինը` քաղաքների և այլ բնակավայրերի, զբոսաշրջային գրավչության վայրերի ու զբոսաշրջային կենտրոնների միջև ավտոբուսային կապը:
12. Մերձքաղաքային ավտոբուսային երթուղիները պետք է`
1) կազմակերպվեն ուղևորների հարմարավետ և մատչելի սպասարկմամբ.
2) մերձեցված լինեն ուղևորակուտակումների հանգուցային կետերին (երկաթուղային կայարաններին, ավտոկայարաններին (ավտոկայաններին), տոնավաճառներին, քաղաքի շուկաներին, Երևանի մերձքաղաքային երթուղիների համար` Երևանի մետրոպոլիտենի վերջին կայարաններին).
3) քաղաքի վարչական տարածքում հնարավորության սահմաններում համատեղվեն ներքաղաքային ուղևորատար տրանսպորտի կանգառների հետ:
13. Ներքաղաքային միկրոավտոբուսային երթուղիներն ընդգրկում են նաև քաղաքի այն թաղամասերը, որոնց տրանսպորտային սպասարկումը ճանապարհային ցանցի ցածր թողունակության և ընդհանուր օգտագործման տրանսպորտի այլ տեսակների համար դժվար մատչելիության պատճառով հնարավոր չէ ապահովել:
14. Ավտոբուսային կանոնավոր փոխադրումներն իրականացվում են ավտոկայարաններից, ավտոկայաններից և երթակարգավարական կետերից:
15. Ներքաղաքային և մերձքաղաքային ավտոբուսային երթուղիներում ուղետոմսերը վաճառվում են ավտոբուսների վարորդների կամ տոմսավաճառների կողմից, իսկ մերձքաղաքային երթուղիների սկզբնակետում` տոմսարկղերից:
16. Միջքաղաքային ավտոբուսային երթուղիներում ուղետոմսերը վաճառվում են ավտոկայարանի (ավտոկայանի) տոմսարկղերից, ինչպես նաև դրանց հետ պայմանագիր ունեցող այլ կազմակերպության տոմսարկղերից, իսկ միջանկյալ ավտոբուսային կանգառներում` վարորդների կողմից:
17. ՈՒղևորների նստեցումն ու իջեցումը կարող է իրականացվել միայն չվացուցակով սահմանված ավտոբուսային կանգառներում:
18. Վարորդն ավտոբուսն ընթացքի մեջ է դնում ուղևորների նստեցումն ու իջեցումն ավարտելուց և դռները փակելուց հետո, հայտարարում է կանգառները, իսկ երթուղու ուղեգծի փոփոխության դեպքում դրա մասին տեղյակ է պահում յուրաքանչյուր կանգառում:
19. Ավտոբուսային կանոնավոր ուղևորափոխադրումների երթուղային ցանցը կազմակերպվում է «Ավտոմոբիլային տրանսպորտի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 10-րդ հոդվածում նշված համապատասխան մարմնի կողմից, որն իրականացնում է`
1) երթուղու ուղեգծով ուղևորահոսքի ուսումնասիրության կազմակերպում և նույն ուղղությամբ գործող այլ ավտոբուսային և տրանսպորտի տարբեր տեսակների երթուղիներով փոխադրումների ցուցանիշների վերլուծության համադրմամբ` երթուղու կազմակերպման նպատակահարմարության որոշում.
2) երթուղու արդյունավետ ուղեգծի ընտրություն և ճանապարհային պայմանների ուսումնասիրություն, ավտոբուսային կանգառների տեղաբաշխման ընտրություն.
3) փաստացի ուղևորահոսքին և վարչական տարածքի հատկանիշին համապատասխան պահանջվող տեխնիկական տվյալներով և տեղատարողությամբ ավտոբուսների ընտրություն.
4) ավտոբուսների շարժման արագությունների նորմավորում, չվացուցակների ու երթուղիների սխեմաների կազմում.
5) երթուղու ավտոբուսային կանգառների տեղակայում.
6) երթուղու և ուղևորների ավտոկայարանային (երթակարգավարական) սպասարկման կազմակերպում:
20. Կանոնավոր փոխադրումների երթուղու կանգառների տեղաբաշխման ընտրությունը կատարվում է փոխադրումների տեսակին և ուղևորահոսքի առանձնահատկություններին համապատասխան: Երկաթուղային գծանցների գոտում ավտոբուսային կանգառների տեղաբաշխումը չպետք է վատթարացնի վարորդների` մոտեցող գնացքների շարժմանը հետևելու տեսադաշտը, իսկ դրանց տեխնիկական լուծումն ավտոբուսի կանգառման դեպքում պետք է ապահովի տրանսպորտային միջոցների անարգել երթևեկությունը:
21. Ավտոբուսային կանոնավոր փոխադրումների նոր երթուղու կազմակերպումը կարող է համարվել հնարավոր և նպատակահարմար, եթե երթուղու ուղեգծով գործող տրանսպորտի տեսակներով փոխադրումները չեն ապահովում առկա ուղևորահոսքի պահանջարկը, կամ տվյալ ուղղությամբ (ուղեգծով) ավտոբուսային երթուղի չի գործում:
22. Ավտոբուսային կանոնավոր փոխադրումների նոր երթուղու ուղեգծի ճանապարհային պայմանների և ուղևորահոսքի ուսումնասիրությունն իրականացնում է «Ավտոմոբիլային տրանսպորտի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 10-րդ հոդվածում նշված համապատասխան մարմնի (այսուհետ` համապատասխան մարմին) կողմից ստեղծված նոր երթուղիների կազմակերպման վերաբերյալ առաջարկությունների ուսումնասիրման հանձնաժողովը (այսուհետ` հանձնաժողով):
23. ՈՒղևորահոսքի ուսումնասիրությունը կատարվում է համատարած (հարցմամբ, դիտարկումներով) կամ ընտրանքային (փոխադրողների կողմից տրամադրված տվյալների կամ տոմսահաշվառման վերլուծության հիման վրա) կարգով:
24. Հանձնաժողովն ուսումնասիրությունների արդյունքների հիման վրա համապատասխան մարմին է ներկայացնում նոր ավտոբուսային երթուղու ուղեգծի ճանապարհային պայմանների և ուղևորահոսքի մասին եզրակացություն, որի հիման վրա համապատասխան մարմնի ղեկավարն ընդունում է որոշում երթուղու կազմակերպման նպատակահարմարության վերաբերյալ:
25. Նոր կազմակերպվող երթուղու սպասարկման համար անհրաժեշտ ավտոբուսների դասի և նշանակության ընտրությունը կատարվում է փաստացի ուղևորահոսքին և փոխադրումների տեսակին, ինչպես նաև ճանապարհային և կլիմայական պայմաններին համապատասխան:
26. Նոր կազմակերպվող ավտոբուսային կանոնավոր երթուղիներում ավտոբուսների շահագործումն իրականացվում է չվացուցակների հիման վրա: Երթուղու սպասարկման չվացուցակը պետք է մշակվի երթուղու առանձին տեղամասերում և ավտոբուսային կանգառների միջև ավտոբուսների շարժման արագությունների նորմատիվային մեծությունների հիման վրա` հաշվի առնելով վարորդների աշխատանքի և հանգստի ռեժիմը:
lV. ԱՎՏՈԲՈՒՍԱՅԻՆ ԿԱՆՈՆԱՎՈՐ ՓՈԽԱԴՐՈՒՄՆԵՐԻ ԵՐԹՈՒՂԻՆԵՐԻ ԿԱՆԳԱՌՆԵՐԻ ԵՎ
ԵՐԹՈՒՂԻՆԵՐՆ ՍՊԱՍԱՐԿՈՂ ԱՎՏՈԲՈՒՍՆԵՐԻ ԿԱՀԱՎՈՐՈՒՄԸ
27. Ներքաղաքային ավտոբուսային երթուղիների կանգառները կահավորվում են`
1) տվյալ կանգառով անցնող երթուղիների համարների և վերջնակետերի, տրանսպորտի տեսակների անվանումներով, ըստ օրվա ժամանակահատվածի շարժման միջակայքերի (30 րոպեից ավելի շարժման միջակայքերի դեպքում այդ կանգառով անցնող ավտոբուսների անցման ժամանակը) մասին տեղեկատվությամբ և այդ ավտոբուսային կանգառն այլ վայրերի հետ կապող երթուղիների ուղեգծերի պատկերմամբ կանգառացուցանակով.
2) ճանապարհի երթևեկելի մասից սահմանափակված կողապատով, ուղևորների նստեցման-իջեցման համար բարեկարգված տարածքով.
3) ճանապարհային ցանցում տեղի առկայության դեպքում տրանսպորտին սպասող ուղևորների տաղավարով:
28. Մերձքաղաքային ավտոբուսային երթուղիների կանգառները պետք է ունենան`
1) ուղևորների կանգառին մոտեցման ասֆալտապատ արահետներ և ավտոտաղավարի տեղադրման հնարավորությամբ ասֆալտապատ հրապարակ.
2) անձրևից, քամուց և ձյունից ուղևորների պատսպարման ավտոտաղավար.
3) կանգառացուցանակ.
4) երթուղիների ցուցանակ` երթուղիների համարների և շարժման ուղղությամբ վերջնակետերի անվանումների և ավտոբուսների տվյալ կանգառից մեկնման չվացուցակների նշմամբ և այդ ավտոբուսային կանգառն այլ վայրերի հետ կապող երթուղիների ուղեգծերի պատկերմամբ:
29. Մերձքաղաքային երթուղով ավտոբուսների շարժման 30 րոպեից պակաս միջակայքի դեպքում երթուղիների ցուցանակում չվացուցակի փոխարեն շարժման միջակայքերը կարող են նշվել աղյուսակով, որը ներառում է ավտոբուսների առաջին և վերջին մեկնման ժամանակը և շարժման միջակայքերի մեծությունը` ըստ օրվա ժամանակահատվածների:
30. Ներքաղաքային և մերձքաղաքային երթուղիներն սպասարկող ավտոբուսները պետք է ունենան հետևյալ կահավորումը`
1) դիմային ցուցատախտակ` երթուղու համարի, սկզբնակետի և վերջնակետի նշմամբ.
2) կողային ցուցատախտակ` երթուղու համարի, սկզբնակետի, վերջնակետի և հիմնական միջանկյալ ավտոբուսային կանգառների նշմամբ.
3) հետևի ցուցատախտակ` երթուղու համարի նշմամբ.
4) վարորդի (տոմսավաճառի) անվան, ազգանվան ցուցանակ.
5) երթուղու ուղեգծի ցուցանակ.
6) երթուղով ուղևորության փոխադրավարձի ցուցանակ.
7) բարձրախոս-կայան.
8) վթարի կամ անսարքության հետևանքով ավտոբուսի դռների խափանման դեպքում ուղեսրահի ապակիները ջարդելու մուրճեր.
9) ցուցանակ` երթուղին սպասարկող կազմակերպության անվանմամբ, գտնվելու վայրի և հեռախոսահամարի նշմամբ:
31. Մերձքաղաքային երթուղիներն սպասարկող ավտոբուսների սրահներում փակցվում են երթուղու փոխադրավարձի վերաբերյալ աղյուսակներ:
32. Միջքաղաքային երթուղիներն սպասարկող ավտոբուսները պետք է ունենան սույն կարգի 30-րդ կետում նշված (բացի 3-րդ ենթակետից) կահավորում:
33. Միկրոավտոբուսային երթուղիներն սպասարկող տրանսպորտային միջոցները, ըստ փոխադրումների նշանակության (ներքաղաքային, մերձքաղաքային կամ միջքաղաքային), պետք է ունենան սույն կարգի 30-րդ կետում նշված (բացի 3-րդ և 7-րդ ենթակետերից) կահավորում, ինչպես նաև թափքի վրա` «Երթուղային» տարբերանշան:
34. Ավտոբուսային երթուղիների համարակալումը կատարվում է համապատասխան մարմինների կողմից:
35. Ներքաղաքային երթուղիները համարակալվում են 001-199, միջմարզային երթուղիները` 200-ից բարձր համարներով: Ներմարզային (բացառությամբ Երևան քաղաքի) երթուղիները համարակալվում են` կիրառելով 00-000 թվերի համակցման սխեման, որտեղ առաջին երկու թվերը` սույն կարգի 36-րդ կետով մարզի համար սահմանված համարներն են, իսկ վերջին երեք թվերը` երթուղու հերթական համարը (001-199):
36. Մարզերին տրված համարներն են`
1) Արագածոտն 01,
2) Արարատ 02,
3) Արմավիր 03,
4) Գեղարքունիք 04,
5) Լոռի 05,
6) Կոտայք 06,
7) Շիրակ 07,
8) Սյունիք 08,
9) Վայոց ձոր 09,
10) Տավուշ 10:
37. Կիսաճեպընթաց երթուղիները համարակալվում են` երթուղու համարի վերջում «Ա» տառը, իսկ ճեպընթաց երթուղիների համար «Ճ» տառն ավելացնելով: