050.0045.090317
ԳՐԱՆՑՎԱԾ Է
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՐԴԱՐԱԴԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿՈՂՄԻՑ
«09» 03 2017 Թ.
ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԹԻՎ 05017124
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԵՆՏՐՈՆԱԿԱՆ ԲԱՆԿԻ ԽՈՐՀՈՒՐԴ
ՈՐՈՇՈՒՄ
17 փետրվարի 2017 թվականի թիվ 45-Ն
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԵՆՏՐՈՆԱԿԱՆ ԲԱՆԿԻ ԽՈՐՀՐԴԻ 2009 ԹՎԱԿԱՆԻ
ՀՈՒԼԻՍԻ 28-ի ԹԻՎ 225-Ն ՈՐՈՇՄԱՆ ՄԵՋ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ
ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ
Հիմք ընդունելով «Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 20-րդ հոդվածը, «Ֆինանսական համակարգի հաշտարարի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 7-րդ հոդվածի 2-րդ և 5-րդ մասերը,
ղեկավարվելով «Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 20-րդ հոդվածի «ե» կետով և «Իրավական ակտերի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 16-րդ հոդվածով և 70-րդ հոդվածի 1-ին մասով, ինչպես նաև
հաշվի առնելով «Ֆինանսական համակարգի հաշտարարի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում, «Վարկային տեղեկատվության շրջանառության և վարկային բյուրոների գործունեության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում կատարված փոփոխությունները` համաձայն որոնց սպառողները կկարողանան ֆինանսական համակարգի հաշտարարին ներկայացնել վարկային բյուրոյի դեմ ուղղված ինչպես գույքային, այնպես էլ ոչ գույքային բնույթի բողոքները, և
նպատակ ունենալով կանոնակարգը համահունչ դարձնել օրենքներով սահմանված դրույթներին, արդիականացնել և վերացնել կանոնակարգի կիրարկման ընթացքում ի հայտ եկած թերությունները` Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի խորհուրդը որոշում է.
1. Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի խորհրդի 2009 թվականի հուլիսի 28-ի ««Հաճախորդների բողոք-պահանջների քննության գործընթացը կարգավորող ներքին իրավական ակտերին ներկայացվող նվազագույն պայմաններ և սկզբունքներ Կանոնակարգ 8/04-ը» հաստատելու մասին» թիվ 225-Ն որոշման մեջ (այսուհետ` Որոշում) և Որոշմամբ հաստատված «Հաճախորդների բողոք-պահանջների քննության գործընթացը կարգավորող ներքին իրավական ակտերին ներկայացվող նվազագույն պայմաններ և սկզբունքներ կանոնակարգ 8/04»-ում (այսուհետ` Կանոնակարգ) կատարել հետևյալ փոփոխությունները և լրացումները.
1) Որոշման վերնագրում և Կանոնակարգի վերնագրում «բողոք-պահանջների» բառը փոխարինել «բողոքների» բառով,
2) Որոշման 1-ին կետում «բողոք-պահանջների» բառը փոխարինել «բողոքների» բառով,
3) Կանոնակարգում «Ընկերություն» բառը իր համապատասխան հոլովաձևերով փոխարինել «Ֆինանսական կազմակերպություն» բառով համապատասխան հոլովաձևերով,
4) Կանոնակարգում «Բողոք-պահանջ» բառը իր համապատասխան հոլովաձևերով փոխարինել «Բողոք» բառով համապատասխան հոլովաձևերով, բացառությամբ Կանոնակարգի 3-րդ կետի 2-րդ ենթակետի 1-ին նախադասության,
5) Կանոնակարգի 3-րդ կետի 1-ին ենթակետը շարադրել հետևյալ խմբագրությամբ.
«1) Ֆինանսական կազմակերպություն կամ կազմակերպություն` Կենտրոնական բանկի կողմից լիցենզիա ստացած անձ (բացառությամբ արտարժույթի առուվաճառքի սակարկությունների լիցենզիա և վճարային գործիքների և վճարահաշվարկային փաստաթղթերի պրոցեսինգի և քլիրինգի լիցենզիա ստացած անձանց), ինչպես նաև ԱՊՊԱ բյուրո և Վարկային բյուրո:»,
6) Կանոնակարգի 3-րդ կետի 2-րդ ենթակետը շարադրել հետևյալ խմբագրությամբ.
«2) Բողոք` «Ֆինանսական համակարգի հաշտարարի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի համաձայն հաճախորդի կողմից ֆինանսական կազմակերպությանը կամ կազմակերպությանը գրավոր ներկայացված բողոք-պահանջ, որը կապված է ֆինանսական կազմակերպության կողմից մատուցված ծառայությունների հետ և պարունակում է գույքային պահանջ, իսկ վարկային բյուրոյի դեմ ուղղված բողոքները կարող են նաև լինել ոչ գույքային բնույթի: Ընդ որում, բողոքը պետք է առնվազն ներառի հաճախորդի անունը, ազգանունը, նրա հետադարձ կապի միջոցները (բնակության վայրը և հեռախոսահամար), ստորագրությունը, ինչպես նաև բողոքի նկարագրությունը:»,
7) Կանոնակարգի 3-րդ կետը լրացնել հետևյալ բովանդակությամբ 7-րդ ենթակետով.
«7) Վարկային բյուրո` ըստ «Վարկային տեղեկատվության շրջանառության և վարկային բյուրոների գործունեության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքով սահմանված նշանակության:»,
8) Կանոնակարգի 3-րդ կետը լրացնել հետևյալ բովանդակությամբ 8-րդ ենթակետով.
«8) ԱՊՊԱ բյուրո ըստ «Ավտոտրանսպորտային միջոցների օգտագործումից բխող պատասխանատվության պարտադիր ապահովագրության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքով սահմանված նշանակության:»,
9) Կանոնակարգի 6-րդ կետի 1-ին ենթակետը շարադրել հետևյալ խմբագրությամբ.
«1) «Ինչ անել, եթե բողոք ունեք» ձևաթուղթը համաձայն Հավելված 3-ի, իսկ Վարկային բյուրոյի դեպքում «Ինչ անել, եթե բողոք ունեք» ձևաթուղթը համաձայն Հավելված 4-ի»,
10) Կանոնակարգի 6-րդ կետի 2-րդ ենթակետն ուժը կորցրած ճանաչել,
11) Կանոնակարգի 13-րդ կետի 1-ին ենթակետն ուժը կորցրած ճանաչել,
12) Կանոնակարգի 13-րդ կետի 2-րդ ենթակետը շարադրել հետևյալ խմբագրությամբ.
«2) ֆինանսական կազմակերպության կողմից լրացված «Ինչ անել, եթե բողոք ունեք» ձևաթուղթը` համաձայն` Հավելված 3-ի, իսկ Վարկային բյուրոյի դեպքում` «Ինչ անել, եթե բողոք ունեք» ձևաթուղթը` համաձայն Հավելված 4-ի: Ֆինանսական կազմակերպությունը չի կարող Փոփոխել ձևաթղթի դիզայնը և դրանում պարունակվող տեղեկատվությունը: Ֆինանսական կազմակերպությունը ձևաթղթի «Կազմակերպության ապրանքային նշանը (լոգո)» հատվածում տեղադրում է իր պաշտոնական ապրանքային նշանը, «Դիմեք» տողի բաց թողնված հատվածում լրացնում է ֆինանսական կազմակերպության անվանումը, պատասխանատու աշխատակցի էլեկտրոնային և փոստային հասցեները, իսկ ձևաթղթի ներքևի հատվածի «Հարցերի դեպքում դիմեք» նշագրված տողում լրացնում է ֆինանսական կազմակերպության անվանումը, հասցեն, հեռախոսահամարը և էլեկտրոնային փոստի հասցեն:»,
13) Կանոնակարգի 18-րդ կետը շարադրել հետևյալ խմբագրությամբ.
«18. Բողոքը մերժելու կամ մասնակի բավարարելու դեպքում գրավոր պատասխանին կից ֆինանսական կազմակերպությունը տրամադրում է, իսկ Եթե բողոքը ներկայացվել է էլեկտրոնային եղանակով, ապա ուղարկում է ֆինանսական կազմակերպության կողմից լրացված «Ինչ անել, եթե բողոք ունեք» ձևաթուղթը` համաձայն Հավելված 3-ի, իսկ Վարկային բյուրոյի դեպքում` «Ինչ անել, եթե բողոք ունեք» ձևաթուղթը` համաձայն Հավելված 4-ի:»,
14) Կանոնակարգի Հավելված 1-ը և Հավելված 2-ը ուժը կորցրած ճանաչել,
15) Կանոնակարգը լրացնել նոր Հավելված 3-ով և Հավելված 4-ով` համաձայն սույն որոշման Հավելված 1-ի և Հավելված 2-ի (կցվում է):
2. Սույն որոշումն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը:
Հավելված 1
Հաստատված է
ՀՀ ԿԲ խորհրդի
2017 թ. փետրվարի 17-ի
թիվ 45-Ն որոշմամբ
«Հավելված 3
ՀՀ կենտրոնական բանկի խորհրդի
2009 թվականի հուլիսի 28-ի
թիվ 225-Ն որոշմամբ Հավելվածի
Ի՞ՆՉ ԱՆԵԼ, ԵԹԵ ԲՈՂՈՔ ՈՒՆԵՔ
._________________. .________________________________________________.
|1 ԾԱՆՈԹԱՑԵՔ | |Կազմակերպության |Պատասխանատու աշխատակիցը |
|ՁԵՐ ԻՐԱՎՈՒՆՔՆԵՐԻՆ| |յուրաքանչյուր |պարտավոր է. |
._________________. |աշխատակից պարտավոր է |. Տեղեկացնել Ձեր |
|. Ձեզ ուղղորդել |իրավունքների և բողոքների |
|բողոքների հարցերով |քննության գործընթացի |
|զբաղվող աշխատակցի մոտ|մասին. |
|. Տրամադրել |. Տրամադրել |
|հաղորդակցման համար |կազմակերպությունում գործող|
|անհրաժեշտ տվյալներ |համապատասխան կանոնները և |
|(հեռախոսահամար, |Հայտի ձևը |
|էլեկտրոնային հասցե): | |
.________________________________________________.
._________________. .________________________________________________.
|2 ԴԻՄԵՔ | |կազմակերպության | |
._________________. |անվանումը | |
|Գրավոր բողոքը |. Նշեք Ձեր տվյալները` |
|ներկայացրեք |պատասխանը ստանալու համար: |
|պատասխանատու |. Անպայման վերցրեք |
|աշխատակցին կամ |ստացականը և պահպանեք |
|ուղարկեք հետևյալ |մինչև հարցի վերջնական |
|հասցեներով` |լուծումը |
.________________________________________________.
._________________. .________________________________________________.
|10 օր անց | |. | |
._________________. .________________________________________________.
._________________. .________________________________________________.
|3 ԾԱՆՈԹԱՑԵՔ | |Կազմակերպությունը |Հարցեր ունենալու դեպքում |
|ՊԱՏԱՍԽԱՆԻՆ | |բողոքի վերաբերյալ |կապվեք պատասխանատուի հետ |
._________________. |որոշում է կայացնում | |
|(բավարարել, մասնակի | |
|բավարարել, մերժել) 10| |
|աշխատանքային օրվա | |
|ընթացքում: | |
.________________________________________________.
._________________. .________________________________________________.
|Բավարարված չե՞ք | |ՖԻՆԱՆՍԱԿԱՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳԻ |ԱՐԲԻՏՐԱԺԱՅԻՆ ՏՐԻԲՈՒՆԱԼ |
._________________. |ՀԱՇՏԱՐԱՐԻՆ, եթե. | |
.________________________________________________.
._________________. .________________________________________________.
|4 ԴԻՄԵՔ | |. ֆիզիկական անձ եք, |. Եթե Ձեր և |
._________________. |. բողոքը վերաբերում է|կազմակերպության միջև |
|մատուցվող |կնքվել է արբիտրաժային |
|ծառայությանը և ունեք|համաձայնություն, ապա ձեր |
|գումարային պահանջ |միջև ծագող վեճերը ենթակա |
|(մինչև 10 մլն դրամ),|են լուծման արբիտրաժայիյն |
|կամ բողոքը առնչվում է|տրիբունալի կողմից: |
|վարկային զեկույցում |. Պայմանագիր կնքելիս Դուք |
|ներառված |իրավունք ունեք հրաժարվելու|
|տեղեկատվությանը, |արբիտրաժային |
|. 10 աշխատանքային |համաձայնագրից. |
|օրվա ընթացքում |կազմակերպությունը պարտավոր|
|պատասխան չեք ստացել |է Ձեզ ծառայություն |
|կամ պատասխանը Ձեզ չի |մատուցել: |
|բավարարում, |. Հիշեք. նույնիսկ |
|. բողոքը չի քննվում |արբիտրաժային |
|դատարանում կամ |համաձայնության առկայության|
|արբիտրաժային |դեպքում Դուք կարող եք |
|տրիբունալում, |դիմել Ֆինանսական համակարգի|
|. պատասխանից հետո չի |հաշտարարին, քանի դեռ |
|անցել 6 ամիս, |բողոքը չի քննվել |
|. բողոքարկվող |տրիբունալում: |
|գործողությունը կամ |. Հաշտարարը իրավասու չէ |
|անգործությունը տեղի է|ընդունել բողոքը, եթե այն |
|ունեցել 2008 թ. |արդեն քննվում է |
|օգոստոսի 2-ից հետո: |տրիբունալում: |
|ԾԱՌԱՅՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐՆ | |
|ԱՆՎՃԱՐ ԵՆ | |
|(Երևան 0010, | |
|Մ. Խորենացի փողոց 15,| |
|Էլիտ Պլազա բիզնես | |
|կենտրոն, 7-րդ հարկ | |
|+37460 701 111) | |
|_____________________|__________________________|
|ԿԵՆՏՐՈՆԱԿԱՆ ԲԱՆԿ |ԴԱՏԱՐԱՆ |
| | |
|. Դուք կարող եք նաև |. Դուք միշտ կարող եք դիմել|
|դիմել Կենտրոնական |դատարան |
|բանկ, և Ձեր բողոքին |. Դատարանի վճիռը ենթակա չէ|
|կպատասխանեն 15 |վերանայման Ֆինանսական |
|աշխատանքային օրվա |համակարգի հաշտարարի |
|ընթացքում |կողմից: |
|(Երևան 0010, | |
|Վ. Սարգսյան 6, | |
|+37410 592 697) | |
|. Եթե Ձեր բողոքը այլ | |
|կառույցների | |
|իրավասության դաշտում | |
|է, ապա Կենտրոնական | |
|բանկը Ձեր հարցը | |
|կուղղորդի նրանց | |
|տիրույթ: | |
|. Կենտրոնական բանկը | |
|խորհուրդ է տալիս Ձեր | |
|խնդրով նախ և առաջ | |
|դիմել Ֆինանսական | |
|կազմակերպությանը | |
|(քայլ 2): | |
.________________________________________________.
_______________________________________________________________________
Հարցերի դեպքում դիմեք
_______________________________________________________________________
(կազմակերպության անվանումը, հասցեն, հեռախոսահամարը և էլեկտրոնային
փոստի հասցեն)»:
Հավելված 2
Հաստատված է
ՀՀ ԿԲ խորհրդի
2017 թ. փետրվարի 17-ի
թիվ 45-Ն որոշմամբ
«Հավելված 4
ՀՀ կենտրոնական բանկի խորհրդի
2009 թվականի հուլիսի 28-ի
թիվ 225-Ն որոշմամբ Հավելվածի
._________________. .________________________________________________.
|1 ԾԱՆՈԹԱՑԵՔ | |Կազմակերպության |Պատասխանատու աշխատակիցը |
|ՁԵՐ ԻՐԱՎՈՒՆՔՆԵՐԻՆ| |յուրաքանչյուր |պարտավոր է. |
._________________. |աշխատակից պարտավոր է |. Տեղեկացնել Ձեր |
|. Ձեզ ուղղորդել |իրավունքների և բողոքների |
|բողոքների հարցերով |քննության գործընթացի |
|զբաղվող աշխատակցի մոտ|մասին. |
|. Տրամադրել |. Տրամադրել |
|հաղորդակցման համար |կազմակերպությունում գործող|
|անհրաժեշտ տվյալներ |համապատասխան կանոնները և |
|(հեռախոսահամար, |Հայտի ձևը |
|էլեկտրոնային հասցե): | |
.________________________________________________.
._________________. .________________________________________________.
|2 ԴԻՄԵՔ | |կազմակերպության | |
._________________. |անվանումը | |
|Գրավոր բողոքը |. Նշեք Ձեր տվյալները` |
|ներկայացրեք |պատասխանը ստանալու համար: |
|պատասխանատու |. Անպայման վերցրեք |
|աշխատակցին կամ |ստացականը և պահպանեք |
|ուղարկեք հետևյալ |մինչև հարցի վերջնական |
|հասցեներով` |լուծումը |
.________________________________________________.
._________________. .________________________________________________.
|15 օր անց | |. | |
._________________. .________________________________________________.
._________________. .________________________________________________.
|3 ԾԱՆՈԹԱՑԵՔ | |Կազմակերպությունը |Հարցեր ունենալու դեպքում |
|ՊԱՏԱՍԽԱՆԻՆ | |բողոքի վերաբերյալ |կապվեք պատասխանատուի հետ |
._________________. |որոշում է կայացնում | |
|(բավարարել, մասնակի | |
|բավարարել, մերժել) 15| |
|աշխատանքային օրվա | |
|ընթացքում: | |
.________________________________________________.
._________________. .________________________________________________.
|Բավարարված չե՞ք | |ՖԻՆԱՆՍԱԿԱՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳԻ |ԱՐԲԻՏՐԱԺԱՅԻՆ ՏՐԻԲՈՒՆԱԼ |
._________________. |ՀԱՇՏԱՐԱՐԻՆ, եթե. | |
.________________________________________________.
._________________. .________________________________________________.
|4 ԴԻՄԵՔ | |. ֆիզիկական անձ եք, |. Եթե Ձեր և |
._________________. |. բողոքը վերաբերում է|կազմակերպության միջև |
|մատուցվող |կնքվել է արբիտրաժային |
|ծառայությանը և ունեք|համաձայնություն, ապա ձեր |
|գումարային պահանջ |միջև ծագող վեճերը ենթակա |
|(մինչև 10 մլն դրամ),|են լուծման արբիտրաժայիյն |
|կամ բողոքը առնչվում է|տրիբունալի կողմից: |
|վարկային զեկույցում |. Պայմանագիր կնքելիս Դուք |
|ներառված |իրավունք ունեք հրաժարվելու|
|տեղեկատվությանը, |արբիտրաժային |
|. 15 աշխատանքային |համաձայնագրից. |
|օրվա ընթացքում |կազմակերպությունը պարտավոր|
|պատասխան չեք ստացել |է Ձեզ ծառայություն |
|կամ պատասխանը Ձեզ չի |մատուցել: |
|բավարարում, |. Հիշեք. նույնիսկ |
|. բողոքը չի քննվում |արբիտրաժային |
|դատարանում կամ |համաձայնության առկայության|
|արբիտրաժային |դեպքում Դուք կարող եք |
|տրիբունալում, |դիմել Ֆինանսական համակարգի|
|. պատասխանից հետո չի |հաշտարարին, քանի դեռ |
|անցել 6 ամիս, |բողոքը չի քննվել |
|. բողոքարկվող |տրիբունալում: |
|գործողությունը կամ |. Հաշտարարը իրավասու չէ |
|անգործությունը տեղի է|ընդունել բողոքը, եթե այն |
|ունեցել 2008 թ. |արդեն քննվում է |
|օգոստոսի 2-ից հետո: |տրիբունալում: |
|ԾԱՌԱՅՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐՆ | |
|ԱՆՎՃԱՐ ԵՆ | |
|(Երևան 0010, | |
|Մ. Խորենացի փողոց 15,| |
|Էլիտ Պլազա բիզնես | |
|կենտրոն, 7-րդ հարկ | |
|+37460 701 111) | |
|_____________________|__________________________|
|ԿԵՆՏՐՈՆԱԿԱՆ ԲԱՆԿ |ԴԱՏԱՐԱՆ |
| | |
|. Դուք կարող եք նաև |. Դուք միշտ կարող եք դիմել|
|դիմել Կենտրոնական |դատարան |
|բանկ, և Ձեր բողոքին |. Դատարանի վճիռը ենթակա չէ|
|կպատասխանեն 15 |վերանայման Ֆինանսական |
|աշխատանքային օրվա |համակարգի հաշտարարի |
|ընթացքում |կողմից: |
|(Երևան 0010, | |
|Վ. Սարգսյան 6, | |
|+37410 592 697) | |
|. Եթե Ձեր բողոքը այլ | |
|կառույցների | |
|իրավասության դաշտում | |
|է, ապա Կենտրոնական | |
|բանկը Ձեր հարցը | |
|կուղղորդի նրանց | |
|տիրույթ: | |
|. Կենտրոնական բանկը | |
|խորհուրդ է տալիս Ձեր | |
|խնդրով նախ և առաջ | |
|դիմել Ֆինանսական | |
|կազմակերպությանը | |
|(քայլ 2): | |
.________________________________________________.
_______________________________________________________________________
Հարցերի դեպքում դիմեք
_______________________________________________________________________
(կազմակերպության անվանումը, հասցեն, հեռախոսահամարը և էլեկտրոնային
փոստի հասցեն)