040.0332.080411
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ
ՈՐՈՇՈՒՄ
31 մարտի 2011 թվականի N 332-Ն
i
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՈՐԱԿԱՎՈՐՈՒՄՆԵՐԻ ԱԶԳԱՅԻՆ ՇՐՋԱՆԱԿԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ
«Կրթության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 36-րդ հոդվածի 2.1-րդ կետին համապատասխան` Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը որոշում է.
i
1. Հաստատել Հայաստանի Հանրապետության որակավորումների ազգային շրջանակը` համաձայն հավելվածի:
(1-ին կետը փոփ. 07.07.16 թիվ 714-Ն որոշում)
2. Հայաստանի Հանրապետության կրթության և գիտության նախարարին`
1) երկամսյա ժամկետում հաստատել Հայաստանի Հանրապետության կրթության որակավորումների ազգային շրջանակի ներդրման և գործարկման ուղեցույցը:
2) եռամսյա ժամկետում Հայաստանի Հանրապետության կառավարության հաստատմանը ներկայացնել Հայաստանի Հանրապետության կրթության որակավորումների ազգային շրջանակի ներդրումն ու գործարկումն ապահովող միջոցառումների կատարման ժամանակացույցը;
3) մինչև 2013 թվականի դեկտեմբերի 31-ը Հայաստանի Հանրապետության կրթության որակավորումների ընդհանրական բնութագրերին համապատասխան` ըստ մասնագիտությունների (կամ մասնագիտությունների խմբերի) և կրթական աստիճանների հաստատել Հայաստանի Հանրապետության կրթության որակավորումների բնութագրերը` մասնագիտությունների կրթական չափորոշիչները համապատասխանեցնելով դրանց:
3. Սույն որոշումն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը:
(վերնագիրը փոփ. 07.07.16 թիվ 714-Ն որոշում)
ՍՏՈՐԱԳՐՎԵԼ Է ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՎԱՐՉԱՊԵՏԻ ԿՈՂՄԻՑ
2011 ԹՎԱԿԱՆԻ ԱՊՐԻԼԻ 8-ԻՆ
Հավելված
i
ՀՀ կառավարության
2011 թվականի մարտի 31-ի
N 332-Ն որոշման
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՈՐԱԿԱՎՈՐՈՒՄՆԵՐԻ ԱԶԳԱՅԻՆ ՇՐՋԱՆԱԿԸ
._________________________________________________________________________.
|Մա- |Որակավո- |Կրթական |Բնութագրիչները |
|կար- |րումը |աստիճանը/ |____________________________________________|
|դակը | |ծրագիրը |գիտելիքները |հմտությունները|կարողունա- |
| | | | | |կությունը |
| | | | | |(կոմպետենցիան)|
|_____|_________|____________|______________|______________|______________|
|1-ին |ՏԱՐՐԱԿԱՆ |Միջնակարգ |* Տարրական |Տարրական |* Գործել և |
| |ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ|կրթության |գիտելիքներ, |հմտություններ,|սովորել |
| |ՎԿԱՅԱԿԱՆ |1-ին |որոնք |որոնք |անմիջական |
| | |աստիճան` |անհրաժեշտ են |անհրաժեշտ են |վերահսկողու- |
| | |տարրական |մայրենի |պարզ |թյան ներքո` |
| | |կրթություն |լեզվով գրելու,|առաջադրանքներ |ծանոթ ու |
| | | |կարդալու, |և գործողու- |հստակ |
| | |Տևողությու- |խոսելու և |թյուններ |սահմանված |
| | |նը` 4 տարի |թվաբանական |կատարելու |պայմաններում |
| | | |գործողություն-|համար` անհրա- |և |
| | | |ներ կատարելու |ժեշտության |ներկայացնել |
| | | |համար: |դեպքում |կատարած |
| | | | |կիրառելով |աշխատանքը: |
| | | |* Տարրական |պարզագույն | |
| | | |գիտելիքներ |կանոններ, | |
| | | |բնության, |գործիքներ, | |
| | | |հասարակության,|չափիչ ու այլ | |
| | | |արվեստի և |սարքեր և | |
| | | |հայ ժողովրդի |տեղեկատվական | |
| | | |պատմության |և | |
| | | |վերաբերյալ: |հաղորդակցական | |
| | | | |տեխնոլոգիաներ | |
| | | |* Օտար լեզվով |(այսուհետ` | |
| | | |սահմանափակ |ՏՀՏ): | |
| | | |բառապաշարի և | | |
| | | |արտահայտու- | | |
| | | |թյունների | | |
| | | |իմացություն` | | |
| | | |իր անձը և | | |
| | | |պարզ առօրյա | | |
| | | |իրադրություն- | | |
| | | |ները | | |
| | | |նկարագրելու | | |
| | | |համար: | | |
|_____|_________|____________|______________|______________|______________|
|2-րդ |ՀԻՄՆԱԿԱՆ |Միջնակարգ |Բազային |Իմացական, |* Գործել և |
| |ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ|կրթության |գիտելիքներ |ճանաչողական, |սովորել |
| |ՎԿԱՅԱԿԱՆ |2-րդ |մայրենի ու |հաղորդակցման |վերահսկողու- |
| | |աստիճան` |օտար |և գործնական |թյան ներքո` |
| | |միջին |լեզուներից, |բնույթի |ծանոթ և հստակ|
| | |դպրոց |ՏՀՏ-ից, |որոշակի |սահմանված |
| | | |մաթեմատիկայից.|հմտություններ,|պայմաններում, |
| | |Տևողությու- |ինչպես նաև |որոնք նպատակա-|որոշ աստիճանի |
| | |նը` 5 տարի |բնագիտական, |ուղղված են` |ինքնուրույնու-|
| | | |հասարակագիտա- |1) հանձնարար- |թյան և |
| | | |կան, արվեստի |ված առաջա- |պատասխանատվու-|
| | | |սպորտի, |դրանքների |թյան |
| | | |անվտանգ |կատարմանը և |դրսևորմամբ: |
| | | |կենսագործու- |առօրյա | |
| | | |նեության |խնդիրների |* Հասկանալ |
| | | |բնագավառների |լուծմանը` |բնության, |
| | | |առարկաներից` |պարզ |հասարակական |
| | | |հետագա |կանոնների, |և առօրյա |
| | | |ուսումնառու- |մեթոդների |կյանքի տարբեր |
| | | |թյան կամ |գործիքների և |երևույթները |
| | | |մասնագիտական |սարքերի |և կատարել |
| | | |պատրաստվածու- |կիրառման |դատողություն- |
| | | |թյուն |միջոցով. |ներ դրանց |
| | | |չպահանջող |2) անհրաժեշտ |վերաբերյալ: |
| | | |աշխատանք |տեղեկատվության| |
| | | |կատարելու |որոնմանը, |* Տիրապետել |
| | | |համար: |հավաքագրմանը |հասարակական |
| | | | |և պահպանմանը`|համակեցության |
| | | | |անհրաժեշտու- |կանոններին և |
| | | | |թյան դեպքում |դրսևորել |
| | | | |կիրառելով ՏՀՏ.|քաղաքացիական |
| | | | |3) օտար |գիտակցության |
| | | | |լեզվով |տարրեր: |
| | | | |ամենօրյա | |
| | | | |կիրառություն |* Դրսևորել |
| | | | |ունեցող |ազգային և |
| | | | |արտահայտու- |համամարդկային |
| | | | |թյունների |մշակութային |
| | | | |ընկալմանը և |արժեքների |
| | | | |գործածությանը:|ընդհանուր |
| | | | | |իմացություն: |
|_____|_________|____________|______________|______________|______________|
|3-րդ |ԱՐՀԵՍՏԱ- |Նախնական |* Բազային |* Իմացական, |* Աշխատանքի |
| |ՎՈՐ |մասնագիտական|գիտելիքներ |ճանաչողական, |և ուսումնա- |
| |(Հիմնական|(արհեստագոր-|մայրենի ու |հաղորդակցման |ռության |
| |կրթութ- |ծական) |օտար |և գործնական |ընթացքում |
| |յամբ) |կրթական |լեզուներից, |բնույթի |ցուցաբերել |
| | |ծրագիր |ՏՀՏ-ից, |բազային |ինքնուրույնու-|
| |(Վարպետա-| |մաթեմատիկայից,|հմտություն- |թյուն և |
| |յին |Տևողությու- |ինչպես նաև |ներ, որոնք |ստանձնել |
| |ուսուցման|նը` |հասարակագիտա- |անհրաժեշտ են` |առաջադրանքների|
| |որակավոր-|ամսվանից 1 |կան, |1) որոշակի |կատարման |
| |ման |տարի |բնագիտական, |մասնագիտական |արդյունքների |
| |վկայական)| |արվեստի, |խնդիրների |հանդեպ |
| | | |սպորտի, |լուծման և |անձնական |
| | | |անվտանգ |առաջադրանքների|պատասխանատվու-|
| | | |կենսագոր- |կատարման |թյուն: |
| | | |ծունեության |համար` | |
| | | |բնագավառների |համապատասխան |* Հարմարեցնել |
| | | |առարկաներից` |կանոնների, |սեփական |
| | | |որոշակի |մեթոդների, |վարքագիծը |
| | | |ոլորտում պարզ |սարքերի և |խնդիրների |
| | | |աշխատանք |գործիքների |լուծման |
| | | |կատարելու կամ |ընտրության |ընթացքում ի |
| | | |հետագա |ու կիրառման |հայտ եկող |
| | | |ուսումնա- |միջոցով. |հանգամանքնե- |
| | | |ռության համար:|2) անհրաժեշտ |րին: |
| | | | |տեղեկատվության| |
| | | |* Ընդհանուր |հավաքագրման |* Բացատրել |
| | | |հասկացու- |և |ու կատարել |
| | | |թյունների, |օգտագործման |եզրահանգումներ|
| | | |սկզբունքների |համար` անհրա- |բնության, |
| | | |և մեթոդների |ժեշտության |հասարակու- |
| | | |իմացություն, |դեպքում |թյան և |
| | | |որոնք |կիրառելով |առօրյա կյանքի |
| | | |բավարար են |ՏՀՏ. |տարբեր |
| | | |պարզ |3) օտար |երևույթների |
| | | |մասնագիտական |լեզվով |ու օրինաչա- |
| | | |գործունեու- |ամենօրյա |փությունների |
| | | |թյուն իրա- |կիրառություն |վերաբերյալ: |
| | | |կանացնելու |ունեցող | |
| | | |համար: |արտահայտու- |* Տիրապետել |
| | | | |թյունների |հասարակական |
| | | | |գործածության |համակեցության |
| | | | |համար: |կանոններին և |
| | | | | |դրսևորել |
| | | | |* ՈՒսումնա- |քաղաքացիական |
| | | | |ռության |գիտակցություն:|
| | | | |արդյունքում | |
| | | | |ձեռք բերած |* Կարևորել |
| | | | |գիտելիքները |ազգային և |
| | | | |և |համամարդկային |
| | | | |իմացությունն |մշակութային |
| | | | |աշխատանքում |արժեքները: |
| | | | |կիրառելու | |
| | | | |պարզ | |
| | | | |մասնագիտական | |
| | | | |հմտություն- | |
| | | | |ներ: | |
|_____|_________|____________|______________|______________|______________|
|4-րդ |1. ՄԻՋՆԱ-|Միջնակարգ |* Փաստական և |* Տարաբնույթ |* Ինքնուրույն |
| |ԿԱՐԳ |կրթության |տեսական |իմացական, |կազմակերպել |
| |ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ|3-րդ |հիմնարար |ճանաչողական, |և կառավարել |
| |ԱՏԵՍՏԱՏ |աստիճան` |գիտելիքներ |հաղորդակցման |սեփական |
| | |ավագ դպրոց |միջնակարգ |և գործնական |աշխատանքային |
| |2. ԱՐՀԵՍ-| |կրթության |հմտություն- |կամ ուսումնա- |
| |ՏԱՎՈՐ |Տևողությու- |բոլոր բնագա- |ներ, որոնք |ռության |
| |(Միջնա- |նը` 3 տարի |վառներից` |անհրաժեշտ են` |գործընթացները`|
| |կարգ | |հետագա |1) աշխատանքի |կանխատեսելի, |
| |կրթու- |Նախնական |աշխատանքի կամ |կամ հետագա |բայց |
| |թյամբ) |մասնագիտա- |ուսումնառու- |ուսումնառու- |փոփոխունակ |
| | |կան |թյան |թյան որևէ |միջավայրում |
| | |(արհեստագոր-|համատեքստում: |բնագավառում |և ստանձնել |
| |(Արհեստա-|ծական) | |կոնկրետ |դրանց |
| |գործական |կրթական |* Աշխատանքի |խնդիրներ |գնահատման ու |
| |կրթության|ծրագիր |բնագավառին |լուծելու, |բարելավման |
| |դիպլոմ) | |առնչվող |առաջադրանքներ |որոշ |
| | |Տևողությու- |ընդհանուր |և ուսումնադի-|պատասխանատվու-|
| | |նը` 11-3 |հասկացու- |րություններ |թյուն: |
| | |տարի |թյունների, |կատարելու, | |
| | | |սկզբունքների |ինչպես նաև |* Հստակ |
| | | |և մեթոդների |գործածված |ուղղորդման |
| | | |իմացություն, |մեթոդներն ու |ներքո |
| | | |որոնք |ձեռք բերված |բացահայտել |
| | | |պահանջվում են |արդյունքները |սեփական |
| | | |հետագա |վերլուծելու |կրթական |
| | | |մասնագիտական |և ամփոփելու |պահանջմունքնե-|
| | | |գործունեու- |համար. |րը` ուսումնա- |
| | | |թյուն |2) տեղեկատվու-|ռությունը |
| | | |իրականացնելու |թյան |շարունակելու |
| | | |համար: |հավաքագրման, |համար: |
| | | | |համադրման, | |
| | | | |դասակարգման |* Կազմակերպել |
| | | | |և |այլ անձանց |
| | | | |օգտագործման |առօրյա |
| | | | |համար` |գործողու- |
| | | | |կիրառելով |թյունները: |
| | | | |ՏՀՏ. | |
| | | | |3) օտար |* Կատարել |
| | | | |լեզուներով |բնության, |
| | | | |գրավոր և |հասարակության |
| | | | |բանավոր |և առօրյա |
| | | | |հաղորդակցվե- |կյանքի |
| | | | |լու համար: |տարաբնույթ |
| | | | | |երևույթների |
| | | | |* ՈՒսումնա- |վերլուծու- |
| | | | |ռության |թյուններ` |
| | | | |արդյունքում |կիրառելով |
| | | | |ձեռք բերած |հիմնավորման |
| | | | |գիտելիքները |և ապացուցման |
| | | | |և |մեթոդներ: |
| | | | |իմացությունն | |
| | | | |աշխատանքում |* Պահպանել |
| | | | |կիրառելու |հասարակական |
| | | | |մասնագիտական |համակեցության |
| | | | |հմտություն- |կանոնները և |
| | | | |ներ: |դրսևորել |
| | | | | |քաղաքացիական |
| | | | | |գիտակցությամբ |
| | | | | |վարքագիծ: |
| | | | | | |
| | | | | |* Արժևորել |
| | | | | |և գնահատել |
| | | | | |ազգային և |
| | | | | |համամարդկային |
| | | | | |արժեքները: |
|_____|_________|____________|______________|______________|______________|
|5-րդ |ՄԱՍՆԱԳԵՏ |Միջին |* Հիմնարար և |* Բազմակողմանի|* Որոշ չափով |
| |(Միջին |մասնագիտական|համակողմանի |և համապարփակ |կառավարել և |
| |մասնագի- |կրթական |փաստական, |իմացական, |վերահսկել |
| |տական |ծրագիր |տեսական և |ճանաչողական, |աշխատանքային |
| |կրթության| |մասնագիտացված |վերլուծական |կամ ուսումնա- |
| |դիպլոմ) |Տևողությու- |գիտելիքներ` |և գործնական |ռության |
| | |նը` 2-5 տարի|աշխատանքի կամ |հմտություններ,|գործընթացներ` |
| | | |ուսումնառու- |որոնք |անկանխատեսելի |
| | | |թյան ոլորտից: |անհրաժեշտ են` |ու փոփոխունակ |
| | | | |1) տարաբնույթ,|միջավայրում, |
| | | |* Մասնագիտու- |այդ թվում` |ստանձնել |
| | | |թյան հիմնարար |մասնագիտական, |սեփական ու |
| | | |հասկացություն-|խնդիրները |այլ անձանց |
| | | |ների, |բացահայտելու |գործողություն-|
| | | |տեսությունների|համար. |ներին |
| | | |և մեթոդների |2) առաջացած |հետևելու և |
| | | |իմացություն: |խնդիրների |դրանք |
| | | | |վերաբերյալ |բարելավելու |
| | | | |դատողություն- |պատասխանատվու-|
| | | | |ներ կատարելու |թյուն: |
| | | | |և լուծումներ | |
| | | | |առաջադրելու |* Բացահայտել |
| | | | |համար` |սեփական |
| | | | |ցուցաբերելով |կրթական պա- |
| | | | |ստեղծագործական|հանջմունքները |
| | | | |մոտեցում: |և ընդունել |
| | | | | |որոշում |
| | | | |* Հաղորդկացման|հետագա |
| | | | |և ՏՀՏ |ուսումնառու- |
| | | | |հմտություններ,|թյան |
| | | | |որոնք |վերաբերյալ: |
| | | | |անհրաժեշտ են` | |
| | | | |1) մասնագիտու-|* Պահպանել |
| | | | |թյանն առընչվող|հասարակական |
| | | | |տեղեկատվու- |համակեցության |
| | | | |թյունը, |կանոնները, |
| | | | |գաղափարները, |կենսական |
| | | | |հասկացություն-|տարբեր իրավի- |
| | | | |ները, |ճակներում |
| | | | |խնդիրներն ու |դրսևորել |
| | | | |դրանց |քաղաքացիական |
| | | | |լուծումները |գիտակցությամբ |
| | | | |բացատրելու և |վարքագիծ, |
| | | | |հանրության նեղ|ինչպես նաև |
| | | | |շրջանակներում |իրականացնել |
| | | | |ներկայացնելու |որոշակի վերա- |
| | | | |համար. |հսկողություն |
| | | | |2) մասնագիտա- |թիմում այդ |
| | | | |կան ոլորտում |կանոնների |
| | | | |աշխատանքը |պահպանման |
| | | | |դյուրացնելու |նկատմամբ: |
| | | | |և | |
| | | | |արագացնելու |* Կիրառել |
| | | | |համար. |ազգային և |
| | | | |3) մասնագիտու-|համամարդկային |
| | | | |թյանն առնչվող |արժեքներն |
| | | | |քանակական և |առօրյա |
| | | | |որակական |հարաբերու- |
| | | | |տվյալները |թյուններում: |
| | | | |հավաքագրելու, | |
| | | | |մշակելու և | |
| | | | |վերլուծելու | |
| | | | |համար: | |
._________________________________________________________________________.
._________________________________________________________________________.
|Մա- |Որակավո-|Կրթական |Կրթական |Հմտությունները |Կարողու- |
|կար- |րումը |ծրագիրը |ծրագիրը | |նակու- |
|դակը | | | | |թյունը |
| | | | | |(կոմպե- |
| | | | | |տենցիան) |
| | | | |_____________________________|_________|
| | | | |գիտելիքի |հաղոր- |ընդհանրա-|ինքնու- |
| | | | |կիրառման |դակցման, |կան |րույնու- |
| | | | |հմտու- |տեղեկատ- |իմացական |թյունը և |
| | | | |թյունները|վական |հմտու- |պատասխա- |
| | | | | |հաղորդակ-|թյունները|նատվու- |
| | | | | |ցական | |թյունը |
| | | | | |տեխնոլո- | | |
| | | | | |գիաների- | | |
| | | | | |(ՏՀՏ) և | | |
| | | | | |տվյալների| | |
| | | | | |հետ | | |
| | | | | |աշխատելու| | |
| | | | | |հմտու- | | |
| | | | | |թյունները| | |
| | | | | | | | |
|_____|________|________|_________|_________|_________|_________|_________|
|6-րդ |ԲԱԿԱԼԱՎՐ|Բակալա- |Մասնագի- |Հմտու- |* Տվյալ |* Վերլու-|* Ծավալել|
| | |վրի |տական |թյուններ,|ոլորտին |ծելու և |լիարժեք |
| |(Բակալա-|կրթական |աշխատանքի|որոնք |առնչվող |եզրահան- |մասնագի- |
| |վրի |ծրագիր |կամ |ցուցաբե- |տեղեկատ- |գումներ |տական |
| |դիպլոմ) | |ուսումա- |րում են |վությու- |կատարելու|գործու- |
| | |Տևողու- |ռության |նորարարա-|նը, |հմտու- |նեու- |
| | |թյունը` |ոլորտի |կան ու |փաստարկ- |թյուններ`|թյուն: |
| | |առնվազն |արդի և |առաջադեմ |ները, |դրսևորե- | |
| | |3 |հիմնարար |մոտեցում-|գաղափար- |լով քննա-|* Կառավա-|
| | |տարի |հասկացու-|ներ և |ները, |դատական |րել մաս- |
| | | |թյուննե- |անհրաժեշտ|խնդիրները|մտածո- |նագիտական|
| | |(Կրեդիտ-|րի, |են ձեռք |և դրանց |ղություն:|գործա- |
| | |ների |տեսու- |բերած |լուծում- | |ռույթներ |
| | |փոխանց- |թյունների|գիտելիքը |ները |* Հմտու- |ու |
| | |ման և |ու |և իմա- |մասնագի- |թյուններ,|ծրագրեր |
| | |կուտակ- |մեթոդների|ցությունը|տական և |որոնք |անկանխա- |
| | |ման հա- |իմացու- |մասնագի- |ոչ |պահանջում|տեսելի |
| | |մակարգ, |թյուն և |տական |մասնագի- |են |աշխատան- |
| | |այսու- |առաջադեմ |աշխատանքի|տական |ստեղծա- |քային |
| | |հետ` |գիտելիք- |կամ |հանրու- |գործական |կամ |
| | |ԿՓԿՀ) |ներ: |ուսումնա-|թյանը |մոտեցում |ուսումնա-|
| | | | |ռության |ներկայաց-|ոլորտի |կան |
| | |(180-240| |ընթացքում|նելու և |մասնագի- |միջավայ- |
| | |ԿՓԿՀ) | |ծագած |բացատրե- |տական |րում, |
| | | | |անկանխա- |լու |խնդիրները|ստանձնել |
| | | | |տեսելի |հմտու- |բացահայ- |պատասխա- |
| | | | |խնդիրները|թյուններ:|տելիս և |նատվու- |
| | | | |լուծելիս:| |տարբեր |թյուն |
| | | | | |* Մասնա- |լուծում- |առանձին |
| | | | | |գիտական |ներ առա- |անհատների|
| | | | | |ոլորտում |ջադրելիս:|կամ թիմի |
| | | | | |խնդիրներ | |մասնագի- |
| | | | | |լուծելու | |տական |
| | | | | |և | |զարգացման|
| | | | | |աշխատանքը| |համար: |
| | | | | |դյուրաց- | | |
| | | | | |նելու | |* Որոշել |
| | | | | |համար | |հետագա |
| | | | | |ՏՀՏ-ներ | |ուսումնա-|
| | | | | |կիրառելու| |ռության |
| | | | | |հմտու- | |կամ |
| | | | | |թյուններ:| |աշխատանքի|
| | | | | | | |ուղիները`|
| | | | | |* Մասնա- | |ելնելով |
| | | | | |գիտական | |սեփական |
| | | | | |ոլորտին | |պահանջ- |
| | | | | |առնչվող | |մունքնե- |
| | | | | |քանակական| |րից: |
| | | | | |և | | |
| | | | | |որակական | |* Գիտակ- |
| | | | | |տվյալներ | |ցել |
| | | | | |հավաքա- | |անձնական |
| | | | | |գրելու, | |պատասխա- |
| | | | | |մշակելու,| |նատվու- |
| | | | | |վերլուծե-| |թյունը |
| | | | | |լու և | |ազգի և |
| | | | | |մեկնաբա- | |պետության|
| | | | | |նելու | |հանդեպ, |
| | | | | |հմտու- | |հետամուտ |
| | | | | |թյուններ`| |լինել |
| | | | | |հիմնավոր-| |ժողովրդա-|
| | | | | |ված | |վարական |
| | | | | |դատողու- | |սկզբունք-|
| | | | | |թյուններ | |ների իրա-|
| | | | | |անելու | |գործմանը,|
| | | | | |համար: | |ազգային |
| | | | | | | |և համա- |
| | | | | | | |մարդկային|
| | | | | | | |արժեքների|
| | | | | | | |տարածմա- |
| | | | | | | |նը: |
|_____|________|________|_________|_________|_________|_________|_________|
|7-րդ |ՄԱԳԻՍՏ- |Մագիստ- |* Խորը |* Առանց- |* Մասնա- |Հմտու- |* Մասնա- |
| |ՐՈՍ |րոսի |մասնագի- |քային |գիտական |թյուններ,|գիտական |
| |(Մագիստ-|կրթական |տացված |մասնագի- |և ոչ |որոնք |կամ |
| |րոսի |ծրագիր |գիտելիք- |տական |մասնագի- |անհրաժեշտ|ուսումնա-|
| |դիպլոմ) | |ներ, այդ |հմտու- |տական |են մասնա-|ռության |
| | |Տևողու- |թվում` |թյուններ,|լայն |գիտական |ոլորտում |
| |ԴԻՊԼՈՄԱ-|թյունը` |տվյալ |որոնք |հանրու- |ոլորտի |ծավալել |
| |ՎՈՐՎԱԾ |առնվազն |ոլորտի |անհրա- |թյանն իր |հիմնախն- |գործու- |
| |ՄԱՍՆԱԳԵՏ|1 տարի |վերջին |ժեշտ են` |եզրահան- |դիրները |նեու- |
| |(Դիպլո- | |ձեռքբե- |* հետազո-|գումները,|հետազոտե-|թյուն, |
| |մավորված|(60-120 |րումների |տական ու |համապա- |լու, |որը պա- |
| |մասնագե-|ԿՓԿՀ) |վերաբեր- |նորարական|տասխան |արդիական |հանջում է|
| |տի | |յալ, |գործու- |հիմնավո- |գաղափար- |բարդ և |
| |դիպլոմ) |Դիպլոմա-|որոնք |նեություն|րումներն |ներ ու |անծանոթ |
| | |վորված |կիրառվում|իրականաց-|ու հետա- |մոտեցում-|աշխատան- |
| | |մասնագե-|են |նելիս` |զոտության|ներ առա- |քային |
| | |տի |ուսումնա-|տարբեր |արդյունք-|ջադրելու,|իրադրու- |
| | |կրթական |ռության, |ոլորտների|ները |ինչպես |թյունների|
| | |ծրագիր |հետազո- |գիտելիքը |հստակ ու |նաև |կառավար- |
| | | |տության |համակցե- |համակարգ-|ոլորտի |ման ու |
| | |Տևողու- |և |լու և |ված |գիտելիքի |վերափոխ- |
| | |թյունը` |աշխատանքի|նոր |ներկայաց-|և պրակ- |ման |
| | |առնվազն |ընթաց- |գիտելիք |նելու և |տիկայի |ռազմավա- |
| | |5 տարի |քում: |ստեղծելու|բացատրե- |ընդլայն- |րական նոր|
| | | | |համար, |լու |մանը |մոտեցում-|
| | | |* Տվյալ |* նոր և |հմտու- |միտված |ներ: |
| | | |մասնագի- |անծանոթ |թյուններ:|նորարարա-| |
| | | |տական |իրադրու- | |կան ու |* Նպաստել|
| | | |բնագավառի|թյուննե- |* Մասնա- |ստեղծա- |մասնագի- |
| | | |և |րում |գիտական |գործա- |տական |
| | | |միջմասնա-|տեսական |և (կամ) |լուծում- |գիտելիքի |
| | | |գիտական |ու |միջմաս- |ներ |զարգացմա-|
| | | |ոլորտների|գործնական|նագիտական|առաջարկե-|նը: |
| | | |տեսու- |խնդիրներ |ոլորտնե- |լու | |
| | | |թյուննե- |լուծելու |րում |համար: |* Ստանձ- |
| | | |րի, |համար: |բարդ | |նել թիմի |
| | | |առաջավոր | |խնդիրներ | |ռազմավա- |
| | | |սկզբունք-| |լուծելիս | |րական |
| | | |ների ու | |և հետա- | |նպատակ- |
| | | |մեթոդների| |զոտու- | |ների |
| | | |իմացու- | |թյուններ | |իրագոր- |
| | | |թյուն: | |կատարելիս| |ծումը |
| | | | | |ՏՀՏ-ները | |վերահսկե-|
| | | | | |վարժ | |լու պա- |
| | | | | |կիրառելու| |տասխանատ-|
| | | | | |հմտու- | |վություն:|
| | | | | |թյուններ:| | |
| | | | | | | |* Գնահա- |
| | | | | |* Հմտու- | |տել իր |
| | | | | |թյուններ,| |շարունա- |
| | | | | |որոնք | |կական |
| | | | | |անհրաժեշտ| |կրթության|
| | | | | |են մասնա-| |ու մասնա-|
| | | | | |գիտական | |գիտական |
| | | | | |և (կամ) | |զարգացման|
| | | | | |միջմաս- | |կարիքնե- |
| | | | | |նագիտական| |րը` արդի |
| | | | | |ոլորտնե- | |տեխնոլո- |
| | | | | |րին | |գիական |
| | | | | |առնչվող | |զարգա- |
| | | | | |քանակական| |ցումների |
| | | | | |ու | |համատեքս-|
| | | | | |որակական | |տում, |
| | | | | |տվյալները| |ունակ |
| | | | | |խորը վեր-| |լինել |
| | | | | |լուծելու | |շարունա- |
| | | | | |և գնահա-| |կելու |
| | | | | |տելու | |ուսումնա-|
| | | | | |համար` ոչ| |ռությունն|
| | | | | |ամբողջա- | |արագ |
| | | | | |կան կամ | |փոփոխվող |
| | | | | |սահմանա- | |միջավայ- |
| | | | | |փակ | |րերում: |
| | | | | |տեղեկատ- | | |
| | | | | |վության | |* Նպաստել|
| | | | | |պայմաննե-| |քաղաքա- |
| | | | | |րում | |ցիական |
| | | | | |եզրահան- | |հասարա- |
| | | | | |գումներ | |կության |
| | | | | |անելու | |զարգացմա-|
| | | | | |և որո- | |նը: |
| | | | | |շումներ | | |
| | | | | |կայացնե- | |* Գործել`|
| | | | | |լու | |զուգակցե-|
| | | | | |նպատակով:| |լով հայոց|
| | | | | | | |ազգային |
| | | | | | | |արժեհամա-|
| | | | | | | |կարգն ու |
| | | | | | | |պատմամշա-|
| | | | | | | |կութային |
| | | | | | | |փորձը |
| | | | | | | |համամարդ-|
| | | | | | | |կային |
| | | | | | | |արժեքների|
| | | | | | | |հետ: |
|_____|________|________|_________|_________|_________|_________|_________|
|8-րդ |ԳԻՏՈՒ- |Հետբու- |* Առավել |Առաջադեմ |* Տեսական|Հմտու- |* Գիտա- |
| |ԹՅՈՒՆՆԵ-|հական |առաջադեմ |մասնագի- |ու գործ- |թյուններ,|կրթական |
| |ՐԻ |մասնա- |(առաջան- |տական |նական, |որոնք |և մասնա-|
| |ԹԵԿՆԱԾՈՒ|գիտական |ցիկ) գի- |հմտու- |բարդ և |անհրա- |գիտական |
| | |կրթական |տելիքներ |թյուններ`|համալիր |ժեշտ են` |առաջատար |
| |(Գիտու- |ծրագիր |մասնագի- |ներառյալ |խնդիրներ,|1) բարդ |ոլորտնե- |
| |թյուննե-| |տական |սինթեզ և |հետազո- |և վերա- |րում |
| |րի թեկ- |Տևողու- |բնագավա- |գնահա- |տության |ցական |նախաձեռ- |
| |նածուի |թյունը` |ռից և |տում, |արդյունք-|գաղափար- |նել և |
| |վկայա- |առնվազն |միջմասնա-|որոնք |ներ |ներ առա- |ղեկավարել|
| |կան) |3 տարի |գիտական |անհրաժեշտ|գիտական |ջադրելու.|համալիր |
| | | |ոլորտնե- |են` |շրջանակ- |2) առկա |նորարարա-|
| | |(180 |րից, |* ձեռք |ներին և |տեղեկատ- |կան գործ-|
| | |ԿՓԿՀ) |որոնք |բերած |լայն հան-|վությունը|ընթացներ`|
| | | |կիրառվում|գիտելիքը |րությանը |ու |դրսևորե- |
| | | |են |և |ներկայաց-|հիմնախն- |լով |
| | | |ուսումնա-|բնագավառի|նելու և |դիրները |գիտական |
| | | |ռության, |հայեցա- |դրանք |ներկայաց-|և մասնա-|
| | | |գիտական |կարգային |մեկնաբա- |նելու և |գիտական |
| | | |հետազո- |սկզբունք-|նելու |դրանց |բարեխղ- |
| | | |տություն-|ների և |զարգացած |վերաբեր- |ճություն,|
| | | |ների և |մեթոդների|հմտու- |յալ նոր |անկախու- |
| | | |աշխատանքի|իմացու- |թյուններ:|և |թյուն ու |
| | | |ընթաց- |թյունը | |ինքնատիպ |ինքնու- |
| | | |քում: |բարդ |* Գիտական|մեկնաբա- |րույնու- |
| | | | |տեսական |հետազո- |նություն-|թյուն: |
| | | |* Մասնա- |ու գործ- |տություն |ներ | |
| | | |գիտական |նական |կատարելիս|անելու |* Ղեկավա-|
| | | |բնագավառի|խնդիրներ |և նոր |համար` |րել հետա-|
| | | |և |լուծելիս,|գիտելիք |հիմնվելով|զոտական |
| | | |միջմասնա-|* նորարա-|ստեղծելիս|գիտական |կամ |
| | | |գիտական |րական |ՏՀՏ-ները |հետազո- |մասնագի- |
| | | |ոլորտների|գիտական |համակող- |տության |տական |
| | | |նորագույն|հետազո- |մանի |արդյունք-|թիմ` |
| | | |տեսու- |տություն-|կիրառելու|ների վրա:|դրսևորե- |
| | | |թյուննե- |ներ |հմտու- | |լով |
| | | |րի, |պլանավո- |թյուններ:|* Հմտու- |բավարար |
| | | |մոտեցում-|րելիս և | |թյուններ,|ազդեցու- |
| | | |ների, |իրականաց-|* Փոխկա- |որոնք |թյուն և |
| | | |վարկածնե-|նելիս: |պակցված |անհրաժեշտ|հանձնա- |
| | | |րի և | |տարբեր |են` |ռության |
| | | |գիտահետա-| |ոլորտնե- |1) ինքնա-|պատրաստա-|
| | | |զոտական | |րից |տիպ |կամու- |
| | | |մեթոդների| |ստացած |հետազո- |թյուն: |
| | | |համընդգր-| |մեծածավալ|տություն | |
| | | |կուն և | |քանակական|պլանավո- |* Գործել |
| | | |խոր իմա- | |ու |րելու և |ի նպաստ |
| | | |ցություն:| |որակական |իրականաց-|ազգի և |
| | | | | |տվյալները|նելու |պետության|
| | | | | |գնահատե- |համար. |հարատև |
| | | | | |լու և |2) այնպի-|զարգաց- |
| | | | | |օգտագոր- |սի արդ- |ման` |
| | | | | |ծելու |յունքներ |պահպանե- |
| | | | | |հմտու- |ստանալու |լով ու |
| | | | | |թյուններ`|համար, |պաշտպանե-|
| | | | | |բարդ և |որոնք, |լով |
| | | | | |համալիր |հանդիսա- |ազգային |
| | | | | |գաղափար- |նալով |և |
| | | | | |ներ առա- |ներդրում |համա- |
| | | | | |ջադրելու |գիտության|մարդկա- |
| | | | | |և նոր |և (կամ) |յին |
| | | | | |գիտելիք |մասնագի- |արժեքնե- |
| | | | | |ստեղծելու|տական |րը: |
| | | | | |համար: |գործու- | |
| | | | | | |նեության | |
| | | | | | |ոլորտում,| |
| | | | | | |տպագրվում| |
| | | | | | |են | |
| | | | | | |ազգային | |
| | | | | | |և | |
| | | | | | |միջազգա- | |
| | | | | | |յին գրա- | |
| | | | | | |խոսվող | |
| | | | | | |հրատարա- | |
| | | | | | |կություն-| |
| | | | | | |ներում. | |
| | | | | | |3) հետա- | |
| | | | | | |զոտու- | |
| | | | | | |թյան | |
| | | | | | |արդյունք-| |
| | | | | | |ները | |
| | | | | | |տեսության| |
| | | | | | |վերածելու| |
| | | | | | |համար: | |
._________________________________________________________________________.
(հավելվածը փոփ. 07.07.16 թիվ 714-Ն որոշում)