Սեղմել Esc փակելու համար:
ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Գրանցման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ԵՎ ՄԱ ...

 

 

110.1171.110213

ԳՐԱՆՑՎԱԾ Է
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՐԴԱՐԱԴԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿՈՂՄԻՑ

                                      «11»        02            2013 Թ.

                                        ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԹԻՎ 11013046

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ

 

25 դեկտեմբերի 2012 թվականի N 1171-Ն

 

i

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ԵՎ ՄԱԳԻՍՏՐՈՍԻ ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ` ՌԱԶՄԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(1-ին մաս)

 

Հիմք ընդունելով «Բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության մասին» ՀՀ օրենքի 21-րդ հոդվածի 2-րդ մասի 1-ին ենթակետը և ՀՀ կառավարության «Բարձրագույն մասնագիտական և հետբուհական կրթության պետական կրթական չափորոշիչների ձևավորման և հաստատման կարգը հաստատելու մասին» 2005 թ. ապրիլի 14-ի N 449-Ն որոշմամբ հաստատված կարգի 9-րդ կետը`

 

ՀՐԱՄԱՅՈՒՄ ԵՄ`

 

1. Հաստատել`

1) Հակաօդային պաշտպանության միջին և փոքր հեռահարության զենիթային համալիրներ (ՕսաԱԿ)` համաձայն հավելված 1-ի:

2) Թռչող ապարատների թռիչքային շահագործում (ինքնաթիռ)` համաձայն հավելված 2-ի:

3) Թռչող ապարատներ և շարժիչներ (ուղղաթիռ)` համաձայն հավելված 3-ի:

4) Թռչող ապարատներ և շարժիչներ (ինքնաթիռ)` համաձայն հավելված 4-ի:

5) Հետախուզական ստորաբաժանումների կառավարում` համաձայն հավելված 5-ի:

6) Հակաօդային պաշտպանության միջին և փոքր հեռահարության զենիթային համալիրներ (Ս125)` համաձայն հավելված 6-ի:

7) Թռչող ապարատների ավիացիոն սարքավորումներ` համաձայն հավելված 7-ի:

8) Հակաօդային պաշտպանության ռադիոլոկացիոն համալիրներ` համաձայն հավելված 8-ի:

9) Հակաօդային պաշտպանության մոտակա գործողության զենիթային համալիրների շահագործում` համաձայն հավելված 9-ի:

10) Թռչող ապարատների թռիչքային շահագործում (ուղղաթիռ)` համաձայն հավելված 10-ի:

11) Թռչող ապարատների ռադիոէլեկտրոնային սարքավորումներ` համաձայն հավելված 11-ի:

12) Ինժեներասակրավորային ստորաբաժանման կառավարում` համաձայն հավելված 12-ի:

13) Ռազմական կապի տեխնիկա` համաձայն հավելված 13-ի:

14) Մոտոհրաձգային ստորաբաժանումների կառավարում` համաձայն հավելված 14-ի:

15) Տանկային ստորաբաժանումների կառավարում` համաձայն հավելված 15-ի:

16) Հրետանային ստորաբաժանումների կառավարում` համաձայն հավելված 16-ի:

17) Ավիացիոն սպառազինություն` համաձայն հավելված 17-ի:

18) Միավորումների, զորամասերի կառավարում` համաձայն հավելված 18-ի:

2. Սույն հրամանի կատարման հսկողությունը հանձնարարել ՀՀ կրթության և գիտության նախարարի տեղակալ Կ. Հարությունյանին:

 

Հավելված 1

i

ՀՀ կրթության և

գիտության նախարարի

2012 թ. դեկտեմբերի 25-ի

N 1171-Ն հրամանի

 

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՌԱԶՄԱՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ «ՃԱՐՏԱՐԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐ» ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉ

 

    Մասնագիտությունը`        Հակաօդային պաշտպանության միջին և  փոքր

                             հեռահարության զենիթային համալիրներ (ՕսաԱԿ)

                            ___________________________________________

                                        ծածկագիր, անվանում

                           

    Որակավորման աստիճանը`    Ճարտարագիտության բակալավր

                            ___________________________

                                 անվանում

 

ՀՕՊ ՄԻՋԻՆ ԵՎ ՓՈՔՐ ՀԵՌԱՀԱՐՈՒԹՅԱՆ ԶԵՆԻԹԱՅԻՆ ՀԱՄԱԼԻՐՆԵՐ

 

I. ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԲՆՈՒԹԱԳԻՐԸ

 

Հակաօդային պաշտպանության միջին և փոքր հեռահարության զենիթային համալիրներ մասնագիտությունը հաստատված է Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2007 թ. օգոստոսի 30-ի N 1038-Ն որոշմամբ:

1. Շրջանավարտի որակավորումը` Ճարտարագիտության բակալավր.

Հակաօդային պաշտպանության միջին և փոքր հեռահարության զենիթային համալիրներ մասնագիտությամբ Ճարտարագիտության բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրի տևողությունը 4 տարի է.

2. Շրջանավարտի որակավորման բնութագիրը`

Հակաօդային պաշտպանության միջին և փոքր հեռահարության զենիթային համալիրներ մասնագիտությամբ Ճարտարագիտության բակալավրը ռազմական ավիացիոն ինստիտուտն ավարտելուց հետո զբաղեցնում է դասակի հրամանատարի, հաշվարկի պետի, կայանի պետի կամ դրանց հավասարազոր պաշտոններ.

3. Մասնագիտական գործունեության բնագավառը`

1) ստորաբաժանման մարտական պատրաստությունն ու զորահավաքային պատրաստականությունը,

2) ստորաբաժանման մարտական ու ամենօրյա գործունեության կազմակերպումը,

3) ստորաբաժանման մարտական ու ամենօրյա գործունեության բարոյահոգեբանական, դաստիարակչական աշխատանքների ու զինվորական կարգապահության ապահովումը,

4) մարտական գործողությունների և ամենօրյա գործունեության ընթացքում ստորաբաժանման ՀՕՊ միջոցների, սպառազինության, ռազմական տեխնիկայի և այլ նյութական միջոցների մարտական կիրառումն ու օգտագործումը,

5) ստորաբաժանման զորային տնտեսության վարումը.

4. Մասնագիտական գործունեության օբյեկտները` ՀՕՊ դասակներ, հաշվարկներ, կայաններ.

5. Մասնագիտական գործունեության տեսակները.

1) կազմակերպչական,

2) կառավարման (մարտական ու ամենօրյա),

3) դաստիարակչական,

4) ռազմամանկավարժական,

5) ռազմատեխնիկական,

6) վարչատնտեսական.

6. Հակաօդային պաշտպանության միջին և փոքր հեռահարության զենիթային համալիրներ մասնագիտությամբ Ճարտարագիտության բակալավրը պետք է պատրաստ լինի լուծելու հետևյալ մասնագիտական խնդիրները`

1) խաղաղ և պատերազմի ժամանակ կազմակերպել և ղեկավարել դասակի (հաշվարկի, կայանի) մարտական պատրաստությունը (պատրաստականությունը) ու ապահովել մարտական առաջադրանքների հաջող կատարումը, ուսուցումը, դաստիարակությունը, պահպանել ներքին կարգուկանոնը, դասակի (հաշվարկի, կայանի) սպառազինությունը, ռազմական տեխնիկան և գույքը, դասակում (հաշվարկում, կայանում) ստեղծել ամուր զինվորական կարգապահություն և առողջ բարոյահոգեբանական մթնոլորտ,

2) դասակի (հաշվարկի, կայանի) անձնակազմի հետ անձամբ անցկացնել մարտական պատրաստության (պատրաստականության) պարապմունքները և հետևել ջոկերի հրամանատարների (անձնախմբերի ավագների) կողմից անձնակազմի ճիշտ ուսուցմանը,

3) գիտենալ ենթակա զինծառայողների բարոյահոգեբանական հատկանիշները, հոգ տանել նրանց կենցաղի մասին, գիտենալ դասակի (հաշվարկի, կայանի) սպառազինության և ռազմական տեխնիկայի նյութական մասը, շահագործման կանոնները և անձամբ ստուգել դրանց մարտական պատրաստականության վիճակը,

4) ապահովել անվտանգության պահանջների կատարումը պարապմունքների, հրաձգությունների, զորավարժությունների ընթացքում, սպառազինությունն ու ռազմական տեխնիկան կիրառելիս,

5) իրականացնել դասակի (հաշվարկի, կայանի) մարտական պատրաստության ցուցանիշների հաշվառում.

7. Որակավորման պահանջները.

Մասնագիտական խնդիրները լուծելու նպատակով Ճարտարագիտության բակալավրը պարտավոր է կատարել հետևյալ գործառությունները`

1) տիրապետել ռազմամասնագիտական, ընդհանուր ռազմական, ճարտարագիտական, հիմնարար և հումանիտար առարկաներին, զինվորական ծառայության անվտանգության և շրջակա միջավայրի պահպանման կանոններին, ստորաբաժանման անձնակազմի ուսուցման ու դաստիարակության ժամանակակից պահանջներին,

2) ղեկավարել ստորաբաժանումը խաղաղ և պատերազմի պայմաններում, կազմակերպել մարտական պատրաստությունն ու զորքերի ծառայությունը, հաստատել ամուր զինվորական կարգապահություն, ներքին կարգուկանոն, պահպանել մշտական բարձր մարտական պատրաստականություն, մարտունակություն ու գաղտնիության ռեժիմ,

3) ճիշտ և նպատակային օգտագործել հաստիքային մարտական տեխնիկան ու սպառազինությունը, դրանց մարտական հնարավորությունները, կազմակերպել դրանց շահագործումը, նորոգումն ու պահպանումը,

4) ղեկավարել վաշտային տնտեսությունը, մշակել ծառայողական ու մարտական փաստաթղթերը.

8. Ճարտարագիտության բակալավրը պետք է ծանոթ լինի մասնագիտական գործունեության բնագավառին առնչվող իրավական ակտերին, որոշումներին, կարգադրություններին, մեթոդական չափորոշիչներին.

9. Շրջանավարտի կրթությունը շարունակելու հնարավորությունը`

Հակաօդային պաշտպանության միջին և փոքր հեռահարության զենիթային համալիրներ մասնագիտությամբ բարձրագույն ռազմամասնագիտական կրթության հիմնական կրթական ծրագիրը յուրացրած Ճարտարագիտության բակալավրը կարող է կրթությունը շարունակել`

1) որակավորման բարձրացման դասընթացներում,

2) բարձրագույն ռազմական և քաղաքացիական (ստանալով մագիստրոսի որակավորման աստիճան) և հետբուհական կրթություն իրականացնող ուսումնական հաստատություններում:

 

II. ԴԻՄՈՐԴԻ ՊԱՏՐԱՍՏՈՒԹՅԱՆ ՄԱԿԱՐԴԱԿԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

10. Դիմորդի նախորդող կրթական մակարդակը`

միջնակարգ (լրիվ) ընդհանուր կամ միջին մասնագիտական, արհեստագործական կրթություն.

11. Դիմորդը պետք է ունենա`

պետական նմուշի վկայական կամ դիպլոմ միջնակարգ կրթության կամ միջին մասնագիտական, արհեստագործական կրթության, կամ նախնական մասնագիտական կրթության մասին, որում կա գրառում դիմորդի միջնակարգ կամ բարձրագույն մասնագիտական կրթություն ստանալու մասին:

 

III. ՀՕՊ ՄԻՋԻՆ ԵՎ ՓՈՔՐ ՀԵՌԱՀԱՐՈՒԹՅԱՆ ԶԵՆԻԹԱՅԻՆ ՀԱՄԱԼԻՐՆԵՐ ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՄԲ ՃԱՐՏԱՐԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՊԱՏՐԱՍՏՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

12. Հակաօդային պաշտպանության միջին և փոքր հեռահարության զենիթային համալիրներ մասնագիտությամբ Ճարտարագիտության բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիրը մշակվում է սույն պետական կրթական չափորոշիչով և ներառում է` մասնագիտության ուսումնական պլանը, ուսուցանվող առարկաների, ուսումնական պրակտիկաների և զորային ստաժավորման ծրագրերը.

13. Հակաօդային պաշտպանության միջին և փոքր հեռահարության զենիթային համալիրներ մասնագիտությամբ Ճարտարագիտության բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրի բովանդակության պարտադիր նվազագույնի իրականացման պայմաններին և ուսումնառության ժամկետներին ներկայացվող պահանջները կանոնակարգվում են սույն պետական կրթական չափորոշչով.

14.Հակաօդային պաշտպանության միջին և փոքր հեռահարության զենիթային համալիրներ մասնագիտությամբ Ճարտարագիտության բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիրը պետք է նախատեսի հետևյալ կրթաբլոկներում ընդգրկված առարկաների ուսումնասիրումը`

1) հումանիտար,

2) հիմնարար,

3) ընդհանուր ճարտարագիտական,

4) ընդհանուր ռազմական,

5) ռազմամասնագիտական,

6) պրակտիկաներ և ստաժավորում,

7) ինչպես նաև ամփոփիչ պետական ատեստավորում` պետական քննություններ:

 

IV. ԿՐԵԴԻՏԱՅԻՆ ՄԻԱՎՈՐՆԵՐԻ ՔԱՆԱԿՆ ԸՍՏ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԵՐԻ ԱՌԱՐԿԱՆԵՐԻՆ ՀԱՏԿԱՑՎՈՂ ԺԱՄԱՔԱՆԱԿՆԵՐԻ

 

15. Մասնագիտություն` Հակաօդային պաշտպանության միջին և փոքր հեռահարության «ՕսաԱԿ» զենիթային համալիրների շահագործում

 

._____________________________________________________________________.

|Հ/հ | Դասիչը |Դասընթացի (կրթական մոդուլի)    |Կրե-|Ժամա-|Կի- |Կրեդիտ-|

|    |        |անվանումը                      |դիտը|քանա-|սամ-|ների   |

|    |        |                               |    |կը   |յակը|հանրա- |

|    |        |                               |    |     |    |գումարը|

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

| 1  |    2   |                3              |  4 |  5  |  6 |   7   |

|_____________________________________________________________________|

|                    1. Հումանիտար կրթաբաժին                          |

|_____________________________________________________________________|

|1.  | IV.1.1)|Միջազգային մարդասիրական        |    |     |    |       |

|    |        |իրավունք                       |   1|   30|   5|      1|

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|2.  | IV.1.2)|Ռազմարվեստի պատմություն 1      |   1|   30|   1|      3|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Ռազմարվեստի պատմություն 2      |   2|   44|   2|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|3.  | IV.1.3)|Փիլիսոփայություն 1             |   1|   30|   3|      3|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Փիլիսոփայություն 2             |   2|   42|   4|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|4.  | IV.1.4)|Ռազմական մանկավարժություն և    |    |     |    |       |

|    |        |հոգեբանություն                 |   4|   84|   6|      4|

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|5.  | IV.1.5)|Համապետական զինվորական         |    |     |    |       |

|    |        |օրենսդրություն                 |   4|   84|   4|      4|

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|6.  | IV.1.6)|Հայոց լեզու                    |   2|   60|   1|      2|

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|7.  | IV.1.7)|Ռուսաց լեզու 1                 |   1|   30|   1|      3|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Ռուսաց լեզու 2                 |   2|   44|   2|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|8.  | IV.1.8)|Անգլերեն լեզու 1               |   2|   60|   1|      6|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Անգլերեն լեզու 2               |   4|   88|   2|       |

|_____________________________________________|____|_____|____|_______|

|Ընդամենը                                     |  26|  626|    |     26|

|_____________________________________________________________________|

|                     2. Հիմնարար կրթաբաժին                           |

|_____________________________________________________________________|

|9.  | IV.2.1)|Մաթեմատիկա 1                   |   3|   90|   1|     10|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Մաթեմատիկա 2                   |   4|   88|   2|       |

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Մաթեմատիկա 3                   |   3|   90|   3|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|10. | IV.2.2)|Ֆիզիկա 1                       |   2|   60|   1|      8|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Ֆիզիկա 2                       |   4|   88|   2|       |

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Ֆիզիկա 3                       |   2|   45|   3|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|11. | IV.2.3)|ԷՀՄ գործնական կիրառում և       |    |     |    |       |

|    |        |ծրագրավորում 1                 |   2|   60|   1|      6|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |ԷՀՄ գործնական կիրառում և       |    |     |    |       |

|    |        |ծրագրավորում 2                 |   4|   88|   2|       |

|_____________________________________________|____|_____|____|_______|

|Ընդամենը                                     |  24|  609|    |     24|

|_____________________________________________________________________|

|             3. Ընդհանուր ճարտարագիտական կրթաբաժին                   |

|_____________________________________________________________________|

|12. | IV.3.1)|Ճարտարագիտական գրաֆիկա 1       |   2|   45|   3|      4|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Ճարտարագիտական գրաֆիկա 2       |   2|   42|   4|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|13. | IV.3.2)|Էլեկտրառադիոնյութագիտություն   |   3|   63|   4|      3|

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|14. | IV.3.3)|Էլեկտրատեխնիկա 1               |   4|   88|   2|      7|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Էլեկտրատեխնիկա 2               |   2|   75|   3|       |

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Էլեկտրատեխնիկա ԿՆ              |   1|     |   3|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|15. | IV.3.4)|Էլեկտրոնային սարքեր և          |    |     |    |       |

|    |        |ուժեղարարներ 1                 |   3|   66|   2|      5|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Էլեկտրոնային սարքեր և          |    |     |    |       |

|    |        |ուժեղարարներ 2                 |   2|   75|   3|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|16. | IV.3.5)|Ռադիոալիքների տարածում և       |    |     |    |       |

|    |        |անտենաֆիդերային սարքեր 1       |   2|   45|   3|      6|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Ռադիոալիքների տարածում և       |    |     |    |       |

|    |        |անտենաֆիդերային սարքեր 2       |   4|   84|   4|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|17. | IV.3.6)|Ռադիոհամակարգերի               |    |     |    |       |

|    |        |էլեկտրատեխնիկական սարքեր       |   3|   60|   5|      3|

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|18. | IV.3.7)|Ռադիոտեխնիկական շղթաներ և      |    |     |    |       |

|    |        |ազդանշաններ 1                  |   2|   60|   3|      6|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Ռադիոտեխնիկական շղթաներ և      |    |     |    |       |

|    |        |ազդանշաններ 2                  |   4|   84|   4|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|19. | IV.3.8)|Իմպուլսային և  թվային սարքեր 1 |   2|   75|   5|      5|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Իմպուլսային և  թվային սարքեր 2 |   3|   63|   6|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|20. | IV.3.9)|Չափագիտություն և               |    |     |    |       |

|    |        |էլեկտրառադիոչափումներ          |   3|   63|   4|      3|

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|21. |IV.3.10)|Ռադիոավտոմատիկա                |   4|   84|   6|      4|

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|22. |IV.3.11)|Ռադիոհաղորդիչ սարքեր 1         |   2|   42|   4|      3|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Ռադիոհաղորդիչ սարքեր 2         |   1|   30|   5|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|23. |IV.3.12)|Ռադիոընդունիչ սարքեր 1         |   2|   42|   4|      5|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Ռադիոընդունիչ սարքեր 2         |   2|   60|   5|       |

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Ռադիոընդունիչ սարքեր ԿՆ        |   1|     |   5|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

| 24.|IV.3.13)|Քվանտային և  գերբարձր          |    |     |    |       |

|    |        |հաճախության սարքեր             |   4|   84|   4|      4|

|_____________________________________________|____|_____|____|_______|

|Ընդամենը                                     |  58| 1330|    |     58|

|_____________________________________________________________________|

|                4. Ընդհանուր ռազմական կրթաբաժին                      |

|_____________________________________________________________________|

|25. | IV.4.1)|ՀՀ ԶՈՒ համազորային             |    |     |    |       |

|    |        |կանոնադրություններ 1           |   3|   60|   1|      5|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |ՀՀ ԶՈՒ համազորային             |    |     |    |       |

|    |        |կանոնադրություններ 2           |   2|   44|   2|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|26. | IV.4.2)|Շարային պատրաստություն 1       |   2|   45|   1|      3|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Շարային պատրաստություն 2       |   1|   22|   2|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|27. | IV.4.3)|Կրակային պատրաստություն        |   2|   45|   3|      2|

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|28. | IV.4.4)|Ընդհանուր մարտավարություն 1    |   2|   60|   5|      5|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Ընդհանուր մարտավարություն 2    |   3|   63|   6|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|29. | IV.4.5)|Ռազմական տեղագրություն         |   2|   42|   4|      2|

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|30. | IV.4.6)|Ռազմաինժեներական պատրաստություն|   2|   42|   4|      2|

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|31. | IV.4.7)|ՓՓՊ և  գոյատևում  արտակարգ     |    |     |    |       |

|    |        |իրավիճակներում                 |   2|   44|   2|      2|

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|32. | IV.4.8)|Ֆիզիկական պատրաստություն 1     |   1|   30|   1|     11|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Ֆիզիկական պատրաստություն 2     |   2|   44|   2|       |

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Ֆիզիկական պատրաստություն 3     |   1|   30|   3|       |

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Ֆիզիկական պատրաստություն 4     |   2|   42|   4|       |

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Ֆիզիկական պատրաստություն 5     |   1|   30|   5|       |

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Ֆիզիկական պատրաստություն 6     |   2|   42|   6|       |

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Ֆիզիկական պատրաստություն 7     |   1|   30|   7|       |

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Ֆիզիկական պատրաստություն 8     |   1|   34|   8|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|33. | IV.4.9)|Ավտոմոբիլային պատրաստություն 1 |   2|   60|   5|      4|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Ավտոմոբիլային պատրաստություն 2 |   2|   63|   6|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|34. |IV.4.10)|Պաշտպանություն զանգվածային     |    |     |    |       |

|    |        |խոցման զենքից                  |   2|   44|   2|      2|

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|35. |IV.4.11)|Ռազմաբժշկական պատրաստություն   |   1|   15|   1|      1|

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|36. |IV.4.12)|Ստորաբաժանումների ղեկավարումը  |    |     |    |       |

|    |        |խաղաղ ժամանակ 1                |   3|   63|   6|      4|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Ստորաբաժանումների ղեկավարումը  |    |     |    |       |

|    |        |խաղաղ ժամանակ 2                |   1|   30|   7|       |

|_____________________________________________|____|_____|____|_______|

|Ընդամենը                                     |  43| 1024|    |     43|

|_____________________________________________________________________|

|                5. Ռազմամասնագիտական կրթաբաժին                       |

|_____________________________________________________________________|

|     Հակաօդային պաշտպանության փոքր հեռահարության զենիթային   |       |

|    համալիրների շահագործում «ՕսաԱԿ» զենիթահրթիռային համալիր  |       |

|_____________________________________________________________|_______|

|37. | IV.5.1)|Վերգետնյա ռադիոլոկացիոն        |    |     |    |       |

|    |        |հարցուցիչ 1                    |   1|   15|   7|      2|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Վերգետնյա ռադիոլոկացիոն        |    |     |    |       |

|    |        |հարցուցիչ 2                    |   1|   51|   8|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|38. | IV.5.2)|Ռադիոլոկացիայի և               |    |     |    |       |

|    |        |ռադիոէլեկտրոնային պայքարի      |    |     |    |       |

|    |        |հիմունքներ 1                   |   2|   45|   5|      6|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Ռադիոլոկացիայի և               |    |     |    |       |

|    |        |ռադիոէլեկտրոնային պայքարի      |    |     |    |       |

|    |        |հիմունքներ 2                   |   2|   42|   6|       |

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Ռադիոլոկացիայի և               |    |     |    |       |

|    |        |ռադիոէլեկտրոնային պայքարի      |    |     |    |       |

|    |        |հիմունքներ 3                   |   2|   60|   7|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|39. | IV.5.3)|Զենիթահրթիռային զորքերի        |    |     |    |       |

|    |        |մարտավարություն 1              |   3|   63|   6|      8|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Զենիթահրթիռային զորքերի        |    |     |    |       |

|    |        |մարտավարություն 2              |   2|   60|   7|       |

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Զենիթահրթիռային զորքերի        |    |     |    |       |

|    |        |մարտավարություն 3              |   3|   85|   8|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|40. | IV.5.4)|Զենիթահրթիռային համալիրների    |    |     |    |       |

|    |        |կառուցման հիմունքներ           |   2|   60|   5|      2|

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|41. | IV.5.5)|«ՕսաԱԿ» զենիթահրթիռային        |    |     |    |       |

|    |        |համալիրի մարտական մեքենայի     |    |     |    |       |

|    |        |կառուցվածքը 1                  |   1|   30|   5|      9|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |«ՕսաԱԿ» զենիթահրթիռային        |    |     |    |       |

|    |        |համալիրի մարտական մեքենայի     |    |     |    |       |

|    |        |կառուցվածքը 2                  |   3|   63|   6|       |

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |«ՕսաԱԿ» զենիթահրթիռային        |    |     |    |       |

|    |        |համալիրի մարտական մեքենայի     |    |     |    |       |

|    |        |կառուցվածքը 3                  |   2|   60|   7|       |

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |«ՕսաԱԿ» զենիթահրթիռային        |    |     |    |       |

|    |        |համալիրի մարտական մեքենայի     |    |     |    |       |

|    |        |կառուցվածքը 4                  |   3|   85|   8|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|42. | IV.5.6)|«ՕսաԱԿ» զենիթահրթիռային        |    |     |    |       |

|    |        |համալիրի հրթիռի և              |    |     |    |       |

|    |        |տեխնոլոգիական սարքավորումների  |    |     |    |       |

|    |        |կառուցվածքը 1                  |   2|   60|   7|      4|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |«ՕսաԱԿ» զենիթահրթիռային        |    |     |    |       |

|    |        |համալիրի հրթիռի և              |    |     |    |       |

|    |        |տեխնոլոգիական սարքավորումների  |    |     |    |       |

|    |        |կառուցվածքը 2                  |   2|   68|   8|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|43. | IV.5.7)|«ՕսաԱԿ» զենիթահրթիռային        |    |     |    |       |

|    |        |համալիրի էլեկտրասնուցման       |    |     |    |       |

|    |        |համակարգ                       |   1|   34|   8|      1|

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|44. | IV.5.8)|«ՕսաԱԿ» զենիթահրթիռային        |    |     |    |       |

|    |        |համալիրի բազային ինքնագնացի    |    |     |    |       |

|    |        |կառուցվածքը                    |   5|   84|   6|      5|

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|45. | IV.5.9)|«ՕսաԱԿ» զենիթահրթիռային        |    |     |    |       |

|    |        |համալիրի շահագործումը 1        |   2|   42|   6|      6|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |«ՕսաԱԿ» զենիթահրթիռային        |    |     |    |       |

|    |        |համալիրի շահագործումը 2        |   2|   60|   7|       |

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |«ՕսաԱԿ» զենիթահրթիռային        |    |     |    |       |

|    |        |համալիրի շահագործումը 3        |   2|   68|   8|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|46. |IV.5.10)|Տեխնիկական սպասարկում և        |    |     |    |       |

|    |        |նորոգման կազմակերպում          |   1|   30|   7|      3|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Տեխնիկական սպասարկում և        |    |     |    |       |

|    |        |նորոգման կազմակերպում          |   2|   68|   8|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|47. |IV.5.11)|Մարտական աշխատանք և  կրակի     |    |     |    |       |

|    |        |կառավարում 1                   |   5|  105|   7|      8|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|    |        |Մարտական աշխատանք և  կրակի     |    |     |    |       |

|    |        |կառավարում 2                   |   3|   85|   8|       |

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|48. |IV.5.12)|Կապի կազմակերպումը ՀՕՊ         |    |     |    |       |

|    |        |զորքերում                      |   1|   34|   8|      1|

|____|________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|49. |IV.5.13)|«Կրուգ» զենիթահրթիռային        |    |     |    |       |

|    |        |համալիրի կազմը և  կառուցվածքը  |   1|   30|   7|      1|

|_____________________________________________|____|_____|____|_______|

|Ընդամենը                                     |  56| 1487|    |     56|

|_____________________________________________________________________|

|                 6. Պրակտիկաներ և  ստաժավորում                       |

|_____________________________________________________________________|

|50. |   IV.6.|Էլեկտրառադիոմոնտաժային         |    |     |    |       |

|    |        |ուսումնական պրակտիկա           |   4|  138|   2|     15|

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|51. |        |ՈՒսումնական պրակտիկա           |   4|  184|   4|       |

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|52. |        |ՈՒսումնական պրակտիկա           |   4|  184|   6|       |

|____|        |_______________________________|____|_____|____|       |

|53. |        |Զորային ստաժավորում            |   3|  184|   8|       |

|_____________________________________________|____|_____|____|_______|

|Ընդամենը                                     |  15|  690|    |     15|

|_____________________________________________________________________|

|                     Պետական քննություններ                           |

|_____________________________________________________________________|

|1.  |Զենիթահրթիռային զորքերի մարտավարություն |    |     |    |       |

|    |(համալիր քննություն)                    |   6|     |   8|     18|

|____|________________________________________|____|_____|____|       |

|2.  |«ՕսաԱԿ» զենիթահրթիռային համալիրի կազմ և |    |     |    |       |

|    |կառուցվածք (համալիր քննություն)         |   6|     |   8|       |

|____|________________________________________|____|_____|____|       |

|3.  |«ՕսաԱԿ» զենիթահրթիռային համալիրի        |    |     |    |       |

|    |շահագործում (համալիր քննություն)        |   6|     |   8|       |

|_____________________________________________|____|_____|____|_______|

|Ընդամենը     |                               |  18|     |    |     18|

|_____________|_______________________________|____|_____|____|_______|

|Ընդամենը     |                               | 240| 5766|    |    240|

._____________________________________________________________________.

 

V. ՀՕՊ ՄԻՋԻՆ ԵՎ ՓՈՔՐ ՀԵՌԱՀԱՐՈՒԹՅԱՆ ԶԵՆԻԹԱՅԻՆ ՀԱՄԱԼԻՐՆԵՐ ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՄԲ ՃԱՐՏԱՐԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՊԱՏՐԱՍՏՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ՅՈՒՐԱՑՄԱՆ ԺԱՄԿԵՏՆԵՐԸ

 

16. Հակաօդային պաշտպանության միջին և փոքր հեռահարության զենիթային համալիրներ մասնագիտությամբ Ճարտարագիտության բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրի յուրացման ժամկետը 202 շաբաթ է, որից`

1) ուսումնական պարապմունքները`141 շաբաթ,

2) ուսումնական պրակտիկաները`11 շաբաթ,

3) զորային ստաժավորում`4 շաբաթ,

4) քննաշրջանները`16 շաբաթ,

5) պետական քննությունները`3 շաբաթ,

6) ուսումնական ժամանակի պահուստ`5 շաբաթ,

7) արձակուրդները`22 շաբաթ:

 

6. ՀՕՊ ՄԻՋԻՆ ԵՎ ՓՈՔՐ ՀԵՌԱՀԱՐՈՒԹՅԱՆ ԶԵՆԻԹԱՅԻՆ ՀԱՄԱԼԻՐՆԵՐ ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՄԲ ՃԱՐՏԱՐԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՊԱՏՐԱՍՏՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ՄՇԱԿՄԱՆ ԵՎ ԻՐԱԿԱՆԱՑՄԱՆ ՊԱՅՄԱՆՆԵՐԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

17. Սույն պետական կրթական չափորոշչի հիման վրա ուսումնական հաստատությունները ինքնուրույն մշակում են ճարտարագիտության բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիրը.

18. Ճարտարագիտության բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրի մշակմանը ներկայացվող պահանջները`

1) ՈՒսումնական դասընթացի բաղադրիչների տեսակները (դասախոսություն, սեմինար, խմբային, գործնական, լաբորատոր պարապմունքներ, ինքնուրույն և կուրսային աշխատանքների և նախագծերի խորհրդատվություն, ուսումնական պրակտիկաներ և զորային ստաժավորում) և ծավալները դասընթացին հատկացված դասաժամերի շրջանակում սահմանում է ուսումնական հաստատությունը: ՈՒսուցման ողջ շրջանում կուրսանտի տեսական ուսուցումը չպետք է գերազանցի ուսումնական ժամաքանակի ընդհանուր հաշվեկշռի 30%-ը,

2) Կուրսանտի գիտելիքի ստուգման և գնահատման համակարգի տեսակն ընտրում է ուսումնական հաստատությունը,

3) Քննությունների անցկացման հիմնական ձևը բանավոր, գրավոր կամ գրավոր բանավորն է: ՈՒսումնական հաստատության իրավունքն է ուսումնական դասընթացների ամփոփիչ ատեստավորման եղանակի ընտրությունը և ձևի սահմանումը,

4) Կուրսանտի գիտելիքների ընթացիկ գնահատման համակարգում ուսումնական հաստատությունն ինքնուրույն է ընտրում գնահատման սանդղակը,

5) Կուրսային աշխատանքը (նախագիծը) դիտվում է որպես դասընթացի ուսումնական բաղադրիչ և իրականացվում է այդ դասընթացին հատկացրած դասաժամերի հաշվին: Հիմնական մասնագիտական դասընթացներից կուրսային աշխատանք (նախագիծ) կատարելը պարտադիր է, բայց ուսուցման ամբողջ շրջանում դրանք չպետք է գերազանցեն 4 ը,

6) Մասնագիտության ուսումնական պլանով նախատեսված բոլոր ուսումնական դասընթացների, կուրսային նախագծի, ուսումնական պրակտիկաների և զորային ստաժավորման համար պարտադիր է եզրափակիչ գնահատականի առկայությունը,

7) Կարող է նախատեսվել ֆակուլտատիվ դասընթացներ, որոնցում ընդգրկված ցանկը պարտադիր է իսկ դրանց հաճախելու դեպքում պարտադիր է կուրսանտների գիտելիքների ստուգումը, գնահատումը և հաշվառումը ընդհանուր առաջադիմության հաշվարկում,

8) Մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագիրն իրականացնելու դեպքում ուսումնական հաստատությունը իրավասու է 15%-ի սահմաններում փոփոխել դասընթացների կրթաբլոկներին հատկացրած ժամաքանակները, իսկ առանձին դասընթացներինը` մինչև 20%-ի սահմաններում.

19. ՈՒսումնական գործընթացի կադրային ապահովման պահանջները`

1) Ճարտարագիտության բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրերի իրականացումը պետք է ապահովվի ռազմական մասնագետներով և գիտամանկավարժական կադրերով, որոնք, որպես կանոն, ունեն դասընթացների դասավանդման ուղղվածությանը համապատասխանող բազային կրթություն և հետևողականորեն զբաղվում են հետազոտական և գիտամեթոդական գործունեությամբ: Հատուկ մասնագիտացնող դասընթացներ դասավանդող դասախոսները, որպես կանոն, պետք է ունենան գիտական աստիճան կամ գիտական կոչում կամ համապատասխան գործունեության ոլորտում զինվորական ծառայության և աշխատանքի փորձ,

2) Գիտական աստիճան և կոչում ունեցող դասախոսները կազմում են պրոֆեսորադասախոսական կազմի 50%-ից ոչ պակասը,

3) Հիմնական հաստիքային դասախոսները և 0,25 հաստիքից բարձր ձևակերպված համատեղողները նույնպես կազմում են ընդհանուրի 50%-ից ոչ պակասը.

20. ՈՒսումնական գործընթացի ուսումնամեթոդական ապահովման պահանջները`

1) Ճարտարագիտության բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրերի իրականացումը պետք է ներառի կուրսանտի մասնակցությունը մասնագիտական դասընթացների գործնական պարապմունքներին,

2) Ճարտարագիտության բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրերի իրականացումը պետք է ապահովվի յուրաքանչյուր կուրսանտի մուտքով դեպի գրադարանային ֆոնդեր և տվյալների բազաներ, որոնք ըստ բովանդակության համապատասխանում են հիմնական կրթական ծրագրով նախատեսված դասընթացների լրիվ ցանկին, նույն դասընթացների բաղադրիչներին (դասախոսություններ, գործնական, սեմինար և լաբորատոր պարապմունքներ, կուրսային և դիպլոմային աշխատանքների խորհրդատվություն, զորային ստաժավորումներ, ծրագրեր) մեթոդական ձեռնարկների և ցուցումների առկայությամբ, ինչպես նաև տեսալսողական նյութերով և ցուցադրական ձեռնարկներով,

3) ՈՒսումնական հաստատության գրադարանը պետք է հագեցված լինի մասնագիտության ուսումնական պլանով նախատեսված դասընթացների ուսումնամեթոդական գրականությամբ, մասնագիտության նորմատիվաիրավական ակտերով և տեղեկատու գրականությամբ.

21. ՈՒսումնական գործընթացի նյութատեխնիկական ապահովման պահանջները`

Ճարտարագիտության բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիր իրականացնող ուսումնական հաստատությունը պետք է ունենա նյութատեխնիկական բազա, որն ապահովում է օրինակելի ուսումնական պլաններով նախատեսված տեսական, սեմինար, գործնական, խմբային և լաբորատոր պարապմունքների, կուրսային աշխատանքների (նախագծերի) անցկացումը ու հետազոտական աշխատանքների կատարումը և համապատասխանում է գործող սանիտարահիգիենիկ նորմերին և հակահրդեհային կանոններին.

22. ՈՒսումնական պրակտիկաների կազմակերպման պահանջները`

ՈՒսումնական պրակտիկան ուսումնական պլանի պարտադիր բաղադրիչն է, որի կազմակերպման և իրականացման պատասխանատուն ուսումնական հաստատությունն է պաշտպանության բնագավառի համապատասխան մարմնի հետ համատեղ: Կազմակերպվում է ինքնուրույն կամ ստորաբաժանման կազմում մասնագիտական գործնական հմտություններ տալու և կատարելագործելու, ինչպես նաև տեսական գիտելիքների գործնական կիրառման ունակությունները գնահատելու նպատակով.

23. Զորային ստաժավորման կազմակերպման պահանջները`

Կուրսանտի զորային ստաժավորումը մասնագիտության ուսումնական պլանի պարտադիր բաղադրիչն է, որի կազմակերպման և իրականացման պատասխանատուն ուսումնական հաստատությունն է պաշտպանության բնագավառի համապատասխան մարմնի հետ համատեղ: Զորային ստաժավորումը կազմակերպվում է այն հաշվով, որ շրջանավարտը կարողանա այդ ընթացքում ստացած փորձառությունն օգտագործել իր հետագա ծառայության ընթացքում:

Զորային ստաժավորումը կազմակերպվում է ՀՀ ԶՈՒ ՀՕՊ զորքերի մշտական պատրաստականության զորամասերում:

 

7. ՀՕՊ ՄԻՋԻՆ ԵՎ ՓՈՔՐ ՀԵՌԱՀԱՐՈՒԹՅԱՆ ԶԵՆԻԹԱՅԻՆ ՀԱՄԱԼԻՐՆԵՐ ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՄԲ ՃԱՐՏԱՐԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՊԱՏՐԱՍՏՄԱՆ ՄԱԿԱՐԴԱԿԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

24. Ճարտարագիտության բակալավրը պետք է կարողանա լուծել սույն չափորոշչի 1.2. կետում նշված որակավորմանը համապատասխանող խնդիրները: Նա պետք է`

1) օժտված լինի կամային բարձր հատկանիշներով, հայրենասիրության, սպայական պատվի ու զինվորական պարտքի զգացումով, պետության պաշտպանության բարոյական ու հոգեբանական պատրաստականությամբ, Հայաստանի Հանրապետության զինված ուժերին իր պատկանելիության համար հպարտությամբ ու պատասխանատվությամբ,

2) գիտենա Հայաստանի Հանրապետության ռազմական դոկտրինի հիմնադրույթները, զինված ուժերի կառուցվածքն ու նշանակությունը, հաստիքային, տրված ու աջակցող ստորաբաժանումների (զբաղեցրած պաշտոնից 12 աստիճանով վերև) կազմակերպական կառուցվածքը, մարտական հնարավորությունները և դրանց մարտական կիրառման հիմքերը,

3) գիտենա զինված պայքարի ընդհանուր համակարգի բնույթն ու բովանդակությունը, մարտակարգի տարրերի փոխադարձ կապերն ու դրանում սեփական ստորաբաժանման տեղը, օժտված լինի զարգացած մարտավարական մտածողությամբ, վստահորեն կողմնորոշվի տեղանքում և իրավիճակի տարբեր պայմաններում, կարողանա ընդունել հիմնավորված որոշումներ և կազմակերպել դրանց կատարումը, ինքնուրույնաբար գործել ընձեռված իրավունքների սահմաններում,

4) գիտենա ՀՕՊ միջոցների նշանակությունը, մարտավարատեխնիկական բնութագրերը, կազմը, կառուցվածքը, շահագործումը և դրանց կիրառումը մարտական տարբեր իրավիճակներում,

5) գիտենա համազորային մարտի տեսության հիմունքները, կարողանա կառավարել հաստիքային, տրված ու աջակցող ուժերի ու միջոցների գործողություններն համազորային մարտում, արտակարգ իրավիճակների շրջաններում ծառայողական ու մարտական խնդիրների համատեղ կատարման և զինված կոնֆլիկտների ժամանակ միջազգային մարդասիրական իրավունքի նորմերի հաշվառմամբ,

6) գիտենա ստորաբաժանման ամենօրյա գործունեությունը կազմակերպելու հրամանատարի պլանային աշխատանքի համակարգը, կարողանա կազմակերպել օրակարգի միջոցառումների կատարումը, զորակոչային (պայմանագրային) զինծառայողների (հետագայում` զինծառայողների) հետ մարտական պատրաստության պարապմունքների անցկացումը,

7) կարողանա պահպանել ստորաբաժանման մշտական մարտական պատրաստականությունը, կառավարել դրա գործողությունները մարտական պատրաստականության տարբեր աստիճանների բերելիս,

8) կարողանա կազմակերպել ստորաբաժանման ներքին ծառայությունը, պահպանել ներքին կարգն ու ապահովել զինվորական ծառայության անվտանգ պայմանները, վերահսկել օրվա վերակարգի անձանց պարտականությունները, նախապատրաստել ու ստուգել զինծառայողների կողմից ծառայության կրումը,

9) կարողանա վարել վաշտային տնտեսությունը, կազմակերպել զինծառայողների տեղաբաշխումը, կյանքի ու կենցաղի անհրաժեշտ պայմանների ապահովումը, ստորաբաժանման գործունեությունն ապահովող նյութական ու ֆինանսական միջոցների պահանջարկը, ստացումն ու օգտագործումը,

10) գիտենա զինծառայողների միջև հարաբերությունները կանոնակարգող հիմնական իրավական, կանոնադրական ու բարոյական նորմերն ու կանոնները, կարողանա համախմբել ստորաբաժանման զինծառայողներին,

11) գիտենա ուսուցման ու դաստիարակության հոգեբանամանկավարժական հիմունքներն ու տիրապետի դրանց մեթոդիկաներին, կարողանա կազմակերպել ու անցկացնել իրավակարգն ու զինվորական կարգապահությունը պահպանելու միջոցառումները, ենթակաների հետ տարվող անհատական դաստիարակչական աշխատանքը, ճշտել նրանց հոգեֆիզիոլոգիական վիճակը,

12) գիտենա հաստիքային սպառազինության ու ռազմական տեխնիկայի, մարտական կիրառման ու օգտագործման հիմքերը, կառուցվածքը, մարտավարատեխնիկական բնութագրերը, կարողանա տեխնիկապես սարքին պահել և արդյունավետորեն կիրառել հաստիքային սպառազինությունն ու ռազմական տեխնիկան, սահմանել ու ապահովել սպառազինության ու ռազմական տեխնիկայի օգտագործման անվտանգության պահանջների կատարումը, ինքնուրույնաբար յուրացնել սպառազինության ու ռազմական տեխնիկայի նոր նմուշները,

13) տիրապետի ռազմամասնագիտական ոլորտում կիրառվող տեղեկության հավաքման, մշակման, պահպանման ու օգտագործման համակարգչային տեխնոլոգիաներին, պետական գաղտնիքը (գաղտնիքները) պահպանելու և տեղեկատվության անվտանգությունն ապահովելու պահանջներին.

25. Հակաօդային պաշտպանության միջին և փոքր հեռահարության զենիթային համալիրներ մասնագիտության ամփոփիչ պետական ատեստավորման պահանջները`

Հակաօդային պաշտպանության միջին և փոքր հեռահարության զենիթային համալիրներ մասնագիտության Ճարտարագիտության բակալավրի ամփոփիչ պետական ատեստավորումը ներառում է մասնագիտական առարկաների պետական քննությունների հանձնումը, որոնք թույլ են տալիս բացահայտել շրջանավարտի տեսական և գործնական պատրաստությունը սույն պետական կրթական չափորոշիչով սահմանված մասնագիտական խնդիրների լուծման բնագավառում.

26. Պետական քննությանը ներկայացվող պահանջները`

Եզրափակիչ որակավորման (պետական) քննությունների բովանդակությունը, անցկացման ձևը և կուրսանտների գիտելիքների գնահատման չափանիշները սահմանում է ուսումնական հաստատությունը և հաստատում ուսումնական հաստատության գիտական խորհուրդը: Դրանում պարտադիր կարգով ներառվում են հարցեր մասնագիտության հետևյալ հիմնական ուսումնական դասընթացներից`

1) Զենիթահրթիռային զորքերի մարտավարություն (համալիր քննություն` «Զենիթահրթիռային զորքերի մարտավարություն», «Մարտական աշխատանք և կրակի կառավարում» առարկաներից).

2) «ՕսաԱԿ» զենիթահրթիռային համալիրի կազմ և կառուցվածք (համալիր քննություն`»ՕսաԱԿ» զենիթահրթիռային համալիրի մարտական մեքենայի կառուցվածք», «ՕսաԱԿ» զենիթահրթիռային համալիրի հրթիռի և տեխնոլոգիական սարքավորումների կառուցվածք», «ՕսաԱԿ» զենիթահրթիռային համալիրի բազային ինքնագնացի կառուցվածք», «ՕսաԱԿ» զենիթահրթիռային համալիրի էլեկտրասնուցման համակարգ» առարկաներից).

3) «ՕսաԱԿ» զենիթահրթիռային համալիրի շահագործում (համալիր քննություն` «ՕսաԱԿ» զենիթահրթիռային համալիրի շահագործում», «Տեխնիկական սպասարկում և նորոգման կազմակերպում» առարկաներից):

(1-ին հավելվածը փոփ. 09.04.13 թիվ 347-Ն հրաման)

 

Հավելված 2

ՀՀ կրթության և

գիտության նախարարի

2012 թ. դեկտեմբերի 25-ի

N 1171-Ն հրամանի

 

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՌԱԶՄԱՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ «ՃԱՐՏԱՐԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐ» ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉ

 

    Մասնագիտությունը`        Թռչող ապարատների թռիչքային շահագործում

                            (ինքնաթիռ)

                           _________________________________________

                            ծածկագրի, անվանում

 

Որակավորման աստիճանը`  Օդաչու բակալավր

_________________

                               անվանում

                                

                 ԹՌՉՈՂ ԱՊԱՐԱՏՆԵՐԻ ԹՌԻՉՔԱՅԻՆ ՇԱՀԱԳՈՐԾՈՒՄ

 

I. ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԲՆՈՒԹԱԳԻՐԸ

 

Թռչող ապարատների թռիչքային շահագործում մասնագիտությունը հաստատված է Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2007 թ. օգոստոսի 30-ի N 1038-Ն որոշմամբ:

1. Շրջանավարտի որակավորումը` օդաչու բակալավր.

Թռչող ապարատների թռիչքային շահագործում մասնագիտությամբ օդաչու բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրի տևողությունը 4 տարի 2 ամիս է.

2. Շրջանավարտի որակավորման բնութագիրը`

Թռչող ապարատների թռիչքային շահագործում մասնագիտությամբ օդաչու բակալավրը ռազմական ավիացիոն ինստիտուտն ավարտելուց հետո զբաղեցնում է ավիացիոն էսկադրիլիայի օդաչու պաշտոնը:

3. Մասնագիտական գործունեության բնագավառը`

1) Ավիացիոն ստորաբաժանման մարտական պատրաստությունն ու զորահավաքային պատրաստականությունը,

2) Ավիացիոն ստորաբաժանման մարտական ու ամենօրյա գործունեության կազմակերպումը,

3) Ավիացիոն ստորաբաժանման մարտական ու ամենօրյա գործունեության բարոյահոգեբանական, դաստիարակչական աշխատանքների ու զինվորական կարգապահության ապահովումը,

4) Ամենօրյա գործունեության և մարտական գործողությունների ընթացքում ավիացիոն ստորաբաժանման սպառազինության, ռազմական տեխնիկայի և այլ նյութական միջոցների մարտական կիրառումն ու օգտագործումը.

4. Մասնագիտական գործունեության օբյեկտները`

Ավիացիոն օղակ, էսկադրիլիա.

5. Մասնագիտական գործունեության տեսակները.

1) կազմակերպչական,

2) կառավարման (մարտական ու ամենօրյա),

3) ռազմատեխնիկական,

4) դաստիարակչական,

5) ռազմամանկավարժական.

6. Թռչող ապարատների թռիչքային շահագործում մասնագիտությամբ օդաչու բակալավրը պետք է պատրաստ լինի լուծելու հետևյալ մասնագիտական խնդիրները.

1) խաղաղ և պատերազմի ժամանակ կազմակերպել և ղեկավարել ենթակա անձնակազմի մարտական պատրաստությունը (պատրաստականությունը) ու ապահովել մարտական առաջադրանքների հաջող կատարումը, ուսուցումը, դաստիարակությունը, պահպանել ներքին կարգուկանոնը, օղակի սպառազինությունը, ռազմական տեխնիկան և գույքը, օղակում ստեղծել ամուր զինվորական կարգապահություն և առողջ բարոյահոգեբանական մթնոլորտ,

2) օղակի անձնակազմի հետ անձամբ անցկացնել մարտական պատրաստության (պատրաստականության) պարապմունքները,

3) գիտենալ ենթակա զինծառայողների բարոյահոգեբանական հատկանիշները, հոգ տանել նրանց կենցաղի մասին, վարել խմբի անվանական ցուցակը,

4) գիտենալ օղակի սպառազինության և ռազմական տեխնիկայի նյութական մասը, շահագործման կանոնները և անձամբ ստուգել դրանց մարտական պատրաստականության վիճակը,

5) ապահովել անվտանգության պահանջների կատարումը` պարապմունքների, հրաձգությունների, զորավարժությունների ընթացքում, սպառազինությունն ու ռազմական տեխնիկան կիրառելիս,

6) իրականացնել օղակի մարտական պատրաստության հաշվառումը,

կազմակերպել ենթակա անձնակազմի ծառայությունը:

7. Որակավորման պահանջները`

Մասնագիտական խնդիրները լուծելու նպատակով օդաչու բակալավրը պարտավոր է կատարել հետևյալ գործառնությունները`

1) տիրապետել մասնագիտական, ընդհանուր ռազմական, ճարտարագիտական, հիմնարար և հումանիտար առարկաներին, զինվորական ծառայության անվտանգության և շրջակա միջավայրի պահպանման կանոններին, ստորաբաժանման անձնակազմի ուսուցման ու դաստիարակության ժամանակակից պահանջներին,

2) ղեկավարել ավիացիոն ստորաբաժանումը խաղաղ և պատերազմի պայմաններում, կազմակերպել մարտական պատրաստությունն ու զորքերի ծառայությունը, հաստատել ամուր զինվորական կարգապահություն, ներքին կարգուկանոն, պահպանել մշտական բարձր մարտական պատրաստականություն, մարտունակություն ու գաղտնիության ռեժիմ,

3) ճիշտ և նպատակային օգտագործել հաստիքային մարտական տեխնիկան ու սպառազինությունը, դրանց մարտական հնարավորությունները, կազմակերպել դրանց շահագործումը, նորոգումն ու պահպանումը և թռիչքների անվտանգության ապահովումը.

8. Օդաչու բակալավրը պետք է ծանոթ լինի իր մասնագիտական գործունեության բնագավառին առնչվող իրավական ակտերին, որոշումներին, կարգադրություններին, մեթոդական և նորմատիվային նյութերին, չափորոշիչներին.

9. Շրջանավարտի կրթությունը շարունակելու հնարավորությունը`

Թռչող ապարատների թռիչքային շահագործում մասնագիտությամբ բարձրագույն ռազմամասնագիտական կրթության հիմնական կրթական ծրագիրը յուրացրած օդաչու բակալավրը կարող է կրթությունը շարունակել`

1) որակավորման բարձրացման և վերաորակավորման դասընթացներում,

2) բարձրագույն ռազմական (ստանալով մագիստրոսի որակավորման աստիճան) և հետբուհական կրթություն իրականացնող ուսումնական հաստատություններում:

 

2. ԴԻՄՈՐԴԻ ՊԱՏՐԱՍՏՈՒԹՅԱՆ ՄԱԿԱՐԴԱԿԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

10. Դիմորդի նախորդող կրթական մակարդակը`

միջնակարգ (լրիվ) ընդհանուր կամ միջին մասնագիտական, արհեստագործական կրթություն.

11. Դիմորդը պետք է ունենա`

Պետական նմուշի վկայական միջնակարգ կրթության կամ միջին մասնագիտական, արհեստագործական կրթության, կամ նախնական մասնագիտական կրթության մասին, որում կա գրառում դիմորդի միջնակարգ կամ բարձրագույն մասնագիտական կրթություն ստանալու մասին:

 

3. ԹՌՉՈՂ ԱՊԱՐԱՏՆԵՐԻ ԹՌԻՉՔԱՅԻՆ ՇԱՀԱԳՈՐԾՈՒՄ ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՄԲ ՕԴԱՉՈՒ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՊԱՏՐԱՍՏՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

12. Օդաչու բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիրը մշակվում է սույն պետական կրթական չափորոշիչով և ներառում է` մասնագիտության ուսումնական պլանը, ուսումնական դասընթացների և թռիչքային պրակտիկաների ծրագրերը.

13. Օդաչու բակալավրի պատրաստման, հիմնական կրթական ծրագրի բովանդակության, պարտադիր նվազագույնի իրականացման պայմաններին և ուսումնառության ժամկետներին ներկայացվող պահանջները կանոնակարգվում են սույն պետական կրթական չափորոշիչով:

14. Օդաչու բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիրը պետք է նախատեսի հետևյալ կրթաբաժիններում ընդգրկված առարկաների ուսումնասիրումը`

1)հումանիտար,

2) հիմնարար,

3) ընդհանուր ճարտարագիտական,

4) ընդհանուր ռազմական,

5) ռազմամասնագիտական,

6) պրակտիկաներ,

7) ինչպես նաև եզրափակիչ պետական որակավորումը` պետական քննություններ:

 

(2-րդ հավելվածը փոփ. 09.04.13 թիվ 347-Ն հրաման)

 

---------------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
Կրթության, գիտ, մշակ, սպորտ նախ.
25.12.2012
N 1171-Ն
Հրաման