Սեղմել Esc փակելու համար:
ՀՀ ԿԵՆՏՐՈՆԱԿԱՆ ԲԱՆԿԻ ՎԵՐՍՏՈՒԳԻՉ ԽՄԲԻ ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Ստորագրման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ՀՀ ԿԵՆՏՐՈՆԱԿԱՆ ԲԱՆԿԻ ՎԵՐՍՏՈՒԳԻՉ ԽՄԲԻ ԿԱՆՈՆԱԿԱՐԳԸ Հ ...

 

050.0313.181197

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԿԵՆՏՐՈՆԱԿԱՆ ԲԱՆԿԻ ԽՈՐՀՐԴԻ

ՈՐՈՇՈՒՄ

 

18 նոյեմբերի 1997 թվականի թիվ 313

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԵՆՏՐՈՆԱԿԱՆ ԲԱՆԿԻ ՎԵՐՍՏՈՒԳԻՉ ԽՄԲԻ ԿԱՆՈՆԱԿԱՐԳԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

 

i

Հիմք ընդունելով «Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 29-րդ հոդվածը, Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի կանոնադրության 21-րդ հոդվածի 3-րդ կետի 4-րդ ենթակետը` Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի խորհուրդը որոշում է.

Հաստատել Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի վերստուգիչ խմբի կանոնակարգը (կցվում է):

 

Հաստատված է

ՀՀ կենտրոնական բանկի խորհրդի

1997թ. նոյեմբերի 18-ի թիվ 313 որոշմամբ

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԵՆՏՐՈՆԱԿԱՆ ԲԱՆԿԻ ՎԵՐՍՏՈՒԳԻՉ ԽՄԲԻ ԿԱՆՈՆԱԿԱՐԳ

 

I. Հիմնական դրույթներ

 

1. Կենտրոնական բանկի վերստուգիչ խմբի գործունեությունը կանոնակարգվում

է «Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի մասին» Հայաստանի

Հանրապետության օրենքով, սույն կանոնակարգով և վերստուգումների

իրականացման ընդունված սկզբունքներով:

2. Կենտրոնական բանկի վերստուգիչ խումբը կենտրոնական բանկի հատուկ

կառուցվածքային ստորաբաժանում է, որի աշխատանքները կառավարչական

վերահսկողության ընդհանուր համակարգի անբաժանելի մասն են կազմում և

կոչված են նպաստելու կենտրոնական բանկի քաղաքականության հիմնական

սկզբունքների և նպատակների իրագործմանը:

3. Վերստուգիչ խմբի հիմնական խնդիրն է բանկային ռիսկերի

ուսումնասիրումը, որոնց ենթարկվում է կենտրոնական բանկը,

վերահսկողության համապատասխան միջոցների առաջադրումը և

վերահսկողության համակարգի արդյունավետ աշխատանքի ապահովումը:

4. Կենտրոնական բանկի վերստուգիչ խումբը բաղկացած է հինգ անդամից`

ներառյալ գլխավոր վերստուգիչը: Գլխավոր վերստուգիչին և վերստուգիչ

խմբի անդամներին կենտրոնական բանկի նախագահի առաջարկով նշանակում և

ազատում է կենտրոնական բանկի խորհուրդը:

5. Վերստուգիչ խմբի անդամ կարող են դառնալ բարձրագույն կրթությամբ այն

անձինք, որոնք ունեն կենտրոնական բանկում աշխատանքային

գործունեության առնվազն կես տարվա փորձ:

6. Կենտրոնական բանկի վերստուգիչ խումբը հաշվետու է Կենտրոնական բանկի

i

նախագահին և խորհրդին: Վերստուգիչ խումբը պարտավոր է բացահայտված

խախտման կամ թերացման յուրաքանչյուր փաստի մասին տեղեկացնել Կենտրոնական

բանկի նախագահին և Կենտրոնական բանկի խորհրդին:

(6-րդ կետը խմբ. 21.12.99 թիվ 211 որոշում)

7. Կենտրոնական բանկի վերստուգիչ խումբն իր գործունեության ընթացքում

առաջնորդվում է կենտրոնական բանկի խորհրդի հաստատած աշխատանքային

ծրագրով:

 

II. Վերստուգիչ խմբի գործունեության հիմնական

սկզբունքները և խնդիրները

 

8. Կենտրոնական բանկի վերստուգիչ խմբի նպատակն է կենտրոնական բանկի

ֆինանսական գործունեության ուսումնասիրման և վերլուծության հիման

վրա այդ գործունեության անկախ գնահատումը, աջակցումը հաշվապահական

հաշվառման և հաշվետվությունների ճիշտ կազմակերպմանն ու կազմմանը,

ինչպես նաև ֆինանսական տեղեկատվության արժանահավատության վերաբերյալ

իրականացված ուսումնասիրությունների արդյունքների ներկայացումը

կենտրոնական բանկի նախագահին և կենտրոնական բանկի խորհրդին:

9. Վերստուգիչ խմբի անդամները անկախ են կենտրոնական բանկի այլ

կառուցվածքային ստորաբաժանումներից: Անկախությունն ապահովվում է

կենտրոնական բանկում վերստուգիչ խմբի հատուկ կարգավիճակով և

վերստուգիչ խմբի անդամների անկողմնակալությամբ:

10. Վերստուգման աշխատանքները կենտրոնական բանկի ստորաբաժանումներում

գործող ներքին վերահսկողության համակարգի մաս չեն կազմում:

Վերստուգիչ խմբի կողմից պարբերաբար իրականացվող ստուգումները չեն

փոխարինում տվյալ ստորաբաժանման պատասխանատու աշխատակցի կողմից

մշտապես իրականացվող ընթացիկ ստուգումներին:

11. Վերստուգման աշխատանքները ստորաբաժանումներում իրականացվում են

օբյեկտիվ և անկողմնակալ` միաժամանակ պահպանելով ստուգվող

ստորաբաժանման ներքին գործելակարգը:

12. Վերստուգիչը պարտավոր է հայտնել ցանկացած անձնական շահագրգռվածության

մասին, ինչը կարող է խանգարել նրան տվյալ օղակում վերստուգում

իրականացնելիս:

13. Վերստուգիչը պատասխանատու է իր պարտականությունների պատշաճ կատարման

համար: Վերստուգման աշխատանքներում պարտավոր է ցուցաբերել

շրջահայացություն և գաղտնապահություն, ապահովել ստորաբաժանումներից

ստացված փաստաթղթերի պահպանումը և վերադարձը:

14. Վերստուգիչ խումբն անմիջական պատասխանատվություն չի կրում

ստորաբաժանումների կողմից իրականացված աշխատանքների և

գործառնությունների համար: Խմբի կողմից արված դիտողությունները

հրահանգներ չեն և չեն նվազեցնում ստորաբաժանումների ղեկավարների

պատասխանատվությունը կատարված աշխատանքների նկատմամբ:

 

III. Վերստուգիչ խմբի գործելակարգը և փոխհարաբերությունները

կենտրոնական բանկի ստորաբաժանումների հետ

 

15. Կենտրոնական բանկի գործունեության վերստուգումն իրենից ներկայացնում

է բանկի հաշվապահական և ֆինանսական հաշվետվության անկախ

փորձազննում և վերլուծություն` այդ հաշվետվության

արժանահավատությունը և լիարժեքությունը որոշելու նպատակով:

Վերստուգիչը ուսումնասիրում է բանկի հաշվապահական հաշվառման և

ստորաբաժանումներում իրականացվող վերահսկողության վիճակը, դրանց

համապատասխանությունը սահմանված կարգին և կանոններին, հաշվապահական

հաշվառման և հաշվետվությունների արժանահավատությունը և տալիս

դրանց գնահատականը:

16. Վերստուգիչ խումբը վերստուգում է Կենտրոնական բանկի ծախսերի

i

նախահաշվի ու կապիտալ ներդրումների ծրագրի կատարողականներն` ըստ

եռամսյակների, եռամսյակային հաշվեկշիռը, եռամսյակային հաշվետվությունը,

պետական պահուստների վիճակի վերաբերյալ տեղեկանքն` ըստ եռամսյակների,

տարեկան հաշվետվությունը, տարեկան ֆինանսական հաշվետվությունը, բյուջեի

հոդվածների ցանկացած փոփոխություն և վավերացնում դրանք` տալով

համապատասխան եզրակացություններ: Կենտրոնական բանկի խորհրդի կողմից

հաստատման ենթակա` սույն ենթակետով նախատեսված փաստաթղթերը համապատասխան

ստորաբաժանման կողմից վերստուգիչ խմբին են տրամադրվում 16.1 կետում

նշված ժամկետներում: 16.1. Սույն կետով նախատեսված փաստաթղթերը վերստուգիչ խմբին են

տրամադրվում հետևյալ ժամկետներում.

- ծախսերի նախահաշվի ու կապիտալ ներդրումների ծրագրի կատարողականներն

ըստ եռամսյակների` եռամսյակի ավարտից հետո 10 օրացուցային օրվա

ընթացքում:

- եռամսյակային հաշվեկշիռը` եռամսյակի ավարտից հետո 10 օրացուցային

օրվա ընթացքում:

- պետական պահուստների վիճակի վերաբերյալ տեղեկանքը` Կենտրոնական բանկի

տեղեկատվության և տեխնիկական միջոցների պաշտպանության վարչության

հատուկ բաժնին տրամադրելուց 7 օրացուցային օր առաջ:

- տարեկան հաշվետվությունը` մինչև յուրաքանչյուր տարվա ապրիլի 1-ը:

- եռամսյակային հաշվետվության և բյուջեի հոդվածների ցանկացած

փոփոխության վերաբերյալ վերստուգիչ խումբը Կենտրոնական բանկի վարչության

կամ խորհրդի նիստում տալիս է համապատասխան գրավոր եզրակացություն: 16.2. Կենտրոնական բանի նախագահի կամ խորհրդի կողմից տրված

հանձնարարականների հիման վրա Վերստուգիչ խումբը տալիս է

եզրակացություններ նաև այլ հարցերի կամ փաստաթղթերի վերաբերյալ, որոնց

կատարման ժամկետներն ամրագրվում են տվյալ հանձնարարականում: Ընդ որում,

Կենտրոնական բանկի նախագահի, նախագահի տեղակալի, խորհրդի աշխատակազմի

արձանագրային բաժինը տարեկան կտրվածքով տրված հանձնարարականների

վերաբերյալ Կենտրոնական բանկի խորհրդին ներկայացնում է տեղեկանք:

(16-րդ կետը խմբ. 21.12.99 թիվ 211 որոշում)

17. Վերստուգիչ խումբն իրավասու է.

- ինքնուրույն որոշել վերստուգման աշխատանքի ձևերը և մեթոդները`

կենտրոնական բանկի վարած քաղաքականությանը, ծրագրերին, գործող

օրենսդրությանը, նորմատիվ ակտերի պահանջներին, ինչպես նաև

կենտրոնական բանկի նախագահի և կենտրոնական բանկի խորհրդի

առաջադրանքներին համապատասխան,

- գնահատել կենտրոնական բանկի կառավարման մարմիններին տրամադրվող և

նրանց կողմից որոշումներ ընդունելու համար հիմք հանդիսացող

տեղեկատվության որակը, ինչպես նաև տեղեկատվության վերլուծության

ժամանակ կիրառված մեթոդի օգտակարությունը,

- վերլուծել կենտրոնական բանկի ֆինանսատնտեսական գործունեությունը,

գնահատել գործող կառավարման, ֆինանսական հսկողության համակարգերի

որակը և ներկայացնել առաջարկություններ դրանց բարելավման

ուղղությամբ,

- ներկայացնել առաջարկություններ և ցուցումներ հայտնաբերված

թերությունների վերացման ուղղությամբ, իրականացնել դրանց կատարման

վերահսկողություն,

- ամբողջ ծավալով ստուգել ֆինանսական գործունեությանը վերաբերող

փաստաթղթատարությունը, կենտրոնական բանկի ակտիվների պահպանումը, իսկ

անհրաժեշտության դեպքում` վավերացնել ակտիվների գոյությունը,

- մուտք գործել ստուգվող ստորաբաժանման տարածք, ինչպես նաև այլ

տարածքներ, որտեղ պահպանվում են փաստաթղթեր (արխիվ), կանխիկ դրամ և

այլ արժեքներ (դրամապահոց), տվյալների համակարգչային մշակումներ

(համակարգչային դահլիճ) և մեքենայական կրիչներ` նյութապատասխանատու

անձանց, ստորաբաժանման ղեկավարի կամ նրա հանձնարարությամբ, այլ

աշխատակցի պարտադիր ուղեկցությամբ,

- ինքնուրույն կամ ստուգվող ստորաբաժանման աշխատակիցների օգնությամբ

կատարել ստացված փաստաթղթերի, այդ թվում` տեղային և ինքնավար

համակարգչային ցանցերում պահվող ֆայլերի ու ցանկացած այլ

գրությունների կրկնօրինակում, ինչպես նաև դրանց ապագաղտնագրում,

- կենտրոնական բանկի կառուցվածքային ստորաբաժանումների խնդրանքով

կազմակերպել հատուկ փորձաքննություններ և հետազոտություններ,

- ուսումնասիրել կենտրոնական բանկի ստորաբաժանումների կողմից

նախահաշվով նախատեսված միջոցների տնօրինման արդյունավետությունը,

- գնահատել կենտրոնական բանկի և առանձին կառուցվածքային

ստորաբաժանումների ներքին կառավարման համակարգի, աշխատակիցների

պարտավորությունների և աշխատանքի տարանջատման արդյունավետությունը,

- օգնություն ցուցաբերել կենտրոնական բանկի կառուցվածքային

ստորաբաժանումների աշխատակիցներին` նրանց պարտականությունների

որակյալ և արդյունավետ կատարման նպատակով,

- կառուցվածքային ստորաբաժանումներից ստանալ բացատրություններ

առաջացած հարցերի վերաբերյալ և տեղեկություններ, որոնք անհրաժեշտ

են վերստուգման աշխատանքների իրագործման համար,

- տալ ժամանակավոր ցուցումներ (մինչև կենտրոնական բանկի նախագահի կամ

խորհրդի կողմից համապատասխան որոշման ընդունումը) այն

գործողությունների արգելման համար, որոնց իրականացումը կհանգեցնի

գործող օրենսդրության, նորմատիվային դաշտի, մասնագիտական

գործունեության և էթիկայի սկզբունքների խախտման, կենտրոնական բանկի

կողմից առավելագույն ռիսկերի ստանձման,

- գրավոր հարցման միջոցով երրորդ անձանցից ստանալ անհրաժեշտ

տեղեկություններ,

- անհրաժեշտության դեպքում կենտրոնական բանկի նախագահի թույլտվությամբ

վերստուգման աշխատանքներում ներգրավել բանկի այլ կառուցվածքային

ստորաբաժանումների մասնագետների,

- գնահատել համակարգչային համակարգում ծրագրային ապահովումը և

տվյալների պահպանությունը:

18. Կենտրոնական բանկի ստորաբաժանումների աշխատակիցները պարտավոր են

համագործակցել վերստուգիչ խմբի անդամների հետ` վերջիններիս կողմից

իրենց գործառույթների իրականացման ընթացքում:

19. Ստուգման ընթացքում վերստուգիչը պարտավոր է կազմել աշխատանքային

փաստաթղթեր, որոնք իր կողմից կատարվող աշխատանքների ծավալը և որակը

հաստատող հիմնական փաստաթղթերն են և կազմվում են կամայական ձևով:

Դրանք պետք է պարունակեն ստուգվող ստորաբաժանման մասին անհրաժեշտ

տեղեկատվություն և կատարվող աշխատանքների հակիրճ նկարագրություն:

Մասնավորապես, անհրաժեշտ է նշել ստուգում անցկացնելու մեթոդը

(համատարած կամ ընտրանքային), ստուգվող փաստաթղթերի ծավալը,

սկզբնական և այլ փաստաթղթերի ցանկը, որոնք չեն ներկայացվել

ստուգման, ինչպես նաև գործող օրենսդրությանը չհամապատասխանող

հայտնաբերված այլ փաստեր, վերստուգիչի կարծիքը հայտնաբերված

թերությունների վերացման ուղիների վերաբերյալ և այլ խորհուրդներ`

ստուգվող ստորաբաժանման գործունեության բարելավման մասին: Բացի այդ,

աշխատանքային փաստաթղթերում պետք է արտացոլվեն ստորաբաժանման ներքին

վերահսկողական համակարգի նկարագրությունը (այդ համակարգի դրական և

բացասական կողմերի ընդգրկմամբ), վերստուգման ծրագիրը և նախորդ

ժամանակաշրջանի վերստուգման աշխատանքների արդյունքները:

Աշխատանքային փաստաթղթերը կարող են իրականում ապացուցել, որ

վերստուգումը լավ է ծրագրված, հավաքված տեղեկությունները

արժանահավատ են, և ներկայացված զեկուցագիրը ճշտորեն արտացոլում է

իրականացված ստուգման արդյունքները:

Աշխատանքային փաստաթղթերի գրառումների հիման վրա կազմվում է

վերստուգման զեկուցագիր, որը պետք է հստակորեն նկարագրի վերստուգման

աշխատանքների նպատակը, ուսումնասիրությունների խորությունը,

իրականացված միջոցառումները, արված բոլոր եզրակացություններն ու

առաջարկությունները:

20. Վերստուգման զեկուցագիրը ներկայացվում է ստուգվող ստորաբաժանման

քննարկմանը: Ստորաբաժանման ղեկավարը զեկուցագրում նշված

դիտողությունների և առաջարկությունների վերաբերյալ երեք օրվա

ընթացքում գրավոր ներկայացնում է իր դիրքորոշումը:

21. Կենտրոնական բանկի աշխատակիցները, որոնց հայտնի են դարձել

գործառնությունների (գործարքների) իրականացման օրենսդրական,

նորմատիվային և այլ խախտումներ, ինչպես նաև կենտրոնական բանկին

վնաս հասցնելու փաստեր, այդ մասին հայտնում են իրենց անմիջական

ղեկավարին և վերստուգիչ խմբին:

22. Կենտրոնական բանկի աշխատակիցները պարտավոր են վերստուգիչ խմբին

հայտնել իրենց անձնական շահագրգռվածության մասին, որ նրանք կարող են

ունենալ ցանկացած գործառնության (գործարքի) իրականացման դեպքում:

23. Վերստուգիչ խմբի անդամները սերտորեն համագործակցում են արտաքին

վերստուգում իրականացնող աուդիտորական կազմակերպության հետ,

աջակցություն ցուցաբերում նրա աշխատանքներին` դրանով իսկ նպաստելով

արտաքին աուդիտի իրականացման ծախսերի կրճատմանը:

Վերստուգիչ խումբը վերահսկում է արտաքին աուդիտորների

դիտողությունների և առաջարկությունների համաձայն իրականացվող

միջոցառումների կատարումը:

 

IY. Վերստուգիչ խմբի կողմից իրականացվող վերստուգումների

ձևերը և եղանակները

 

24. Վերստուգիչ խմբի կողմից հիմնականում իրականացվում են երեք տիպի`

ֆինանսական, գործառնական և իրավական ակտերին համապատասխանության

վերստուգումներ:

 

25. Ֆինանսական վերստուգման ընթացքում ուսումնասիրվում են ֆինանսական

հաշվետվությունը, հաշվառման տվյալները և դրանց հետ կապված

գործառնությունները օրենքների պահանջների, գործող կանոնակարգերի և

նորմատիվների, հաշվապահական հաշվառման ընդունված սկզբունքների

պահպանման տեսանկյունից:

Վերստուգիչի հաշվետվությունը կազմվում է ներքոհիշյալ

սկզբունքների համաձայն.

- հաշվետվության մեջ նշվում է ֆինանսական հաշվետվության

համապատասխանությունը հաշվապահական հաշվառման ընդունված

սկզբունքներին,

- հաշվետվության մեջ տրվում է վերոհիշյալ սկզբունքների կիրառման

համեմատությունը հաշվետու և նախորդ ժամանակաշրջաններում,

- ֆինանսական հաշվետվություններում ներկայացված տեղեկատվությունը

համարվում է բավարար, եթե վերստուգիչի հաշվետվությունում չկան

նշումներ այդ մասին,

- հաշվետվությունը պարունակում է ֆինանսական հաշվետվությունների մասին

ընդհանուր եզրակացություն կամ հայտարարություն այն մասին, որ

այդպիսի եզրակացություն հնարավոր չէ ներկայացնել` նշելով դրա

պատճառները:

26. Գործառնական վերստուգման ընթացքում իրականացվում է որոշակի

ստորաբաժանման գործունեության վերլուծություն: Գործառնական

վերստուգումը ներառում է նաև կենտրոնական բանկի հաշվառման

համակարգի ուսումնասիրությունը, վերջինիս արդյունավետության և

հուսալիության գնահատումը, համակարգի կատարելագործման վերաբերյալ

առաջարկությունների ներկայացումը:

Գործառնական վերստուգման ընթացքում ուշադրության կենտրոնում են

ստորաբաժանման նպատակները, խնդիրները, քաղաքականությունը,

կազմակերպական կառուցվածքը, գործառույթները և նախահաշվով

նախատեսված միջոցների տնօրինման արդյունավետությունը:

27. Իրավական ակտերին համապատասխանության վերստուգման նպատակն է

ստուգվող ստորաբաժանման կողմից օրենքների, հաստատված կարգերի,

կանոնների և նորմատիվների պահպանման ուսումնասիրումը:

28. Վերստուգման աշխատանքների ընթացքում օգտագործվում են տարբեր

եղանակներ, այդ թվում` գործառնությունների մանրամասն

ուսումնասիրում, վերլուծական, հսկողական և այլն:

29. Գործառնությունների մանրամասն ուսումնասիրումը հիմնվում է

փաստաթղթային ստուգման վրա: Այս դեպքում օգտագործվում են ֆորմալ,

տրամաբանական և թվաբանական եղանակները: Ֆորմալ ստուգման միջոցով

հայտնաբերվում են փաստաթղթերի ռեկվիզիտների ներկայացման

ամբողջությունը և ձևակերպման ճշտությունը, պատասխանատու անձանց

ստորագրությունների առկայությունը: Ֆորմալ ստուգման

անհրաժեշտությունը բացատրվում է նրանով, որ թերի կամ ոչ ճիշտ

լրացված փաստաթուղթը կորցնում է իր իրավաբանական ուժը:

Տրամաբանական ստուգումը հնարավորություն է տալիս պարզել, թե

այս կամ այն գործառնությունը արդյոք տեղի է ունեցել նշված ծավալով,

թե ոչ: Տրամաբանական ստուգումը թույլ է տալիս հայտնաբերել տեղ գտած

հավելագրումները:

Թվաբանական ստուգման նպատակն է հայտնաբերել վերլուծական և

համադրական հաշվառման տարբերությունները ամփոփ մեմորիալ օրդերների

դուրսգրման ժամանակ: Թվաբանական ստուգումը զուգակցվում է

տրամաբանական ստուգման հետ:

Փաստաթղթային ստուգման ընթացքում աշխատանքի որևէ բնագավառում

կարող է անցկացվել համատարած ստուգում, հիմնականում այնտեղ, որտեղ

առկա են հաճախակի ուղղումների դեպքեր: Առանձին դեպքերում կարող է

օգտագործվել հանդիպակաց ստուգման մեթոդը, երբ համեմատվում են տարբեր

փաստաթղթերի տվյալները, որոնք վերաբերում են միատեսակ

գործառնությունների: Օգտագործվում է նաև գործառնությունների

ժամանակագրական ստուգման եղանակը:

Ակտիվների պահպանման` դրամարկղի, արժեթղթերի և փաստաթղթերի

ստուգման ընթացքում օգտագործվում է ֆիզիկական ստուգման մեթոդը: Այդ

նպատակով արժեքների առկայությունը համեմատվում է հաշվառման

տվյալների հետ: Վերստուգիչը չի սահմանափակվում արժեթղթերի

քանակական հաշվարկով և դրանց արժեքների որոշմամբ: Ստուգվում է նաև

դրանց հուսալիությունը եկամտաբերության և ժամկետների տեսանկյունից:

30. Ստուգման վերլուծական եղանակը ներառում է հաճախորդներին նամակների

ուղարկումը, նրանց կողմից ստացված վարկերի գումարների, հաշիվներում

միջոցների մնացորդների հաստատման նպատակով գործառնությունների

ծավալների, ակտիվների, շահույթի, եկամուտների և այլ ցուցանիշների

տեմպերի փոփոխության ուսումնասիրումը:

Հսկողական եղանակը ներառում է բանկում գործող ներքին

վերահսկողության համակարգը: Ներքին վերահսկողության տարրերն են`

կատարողների պարտավորությունների և պատասխանատվության բաշխումը`

ըստ բանկային գործառնությունների տեսակների, պաշտոնական հրահանգների

առկայությունը և իրականացվող գործառնությունների կանոնակարգումը:

 

 

pin
Կենտրոնական բանկի խորհուրդ
18.11.1997
N 313
Որոշում