050.0313.181197
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԿԵՆՏՐՈՆԱԿԱՆ ԲԱՆԿԻ ԽՈՐՀՐԴԻ
ՈՐՈՇՈՒՄ
18 նոյեմբերի 1997 թվականի թիվ 313
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԵՆՏՐՈՆԱԿԱՆ ԲԱՆԿԻ ՎԵՐՍՏՈՒԳԻՉ ԽՄԲԻ ԿԱՆՈՆԱԿԱՐԳԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ
i
Հիմք ընդունելով «Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 29-րդ հոդվածը, Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի կանոնադրության 21-րդ հոդվածի 3-րդ կետի 4-րդ ենթակետը` Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի խորհուրդը որոշում է.
Հաստատել Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի վերստուգիչ խմբի կանոնակարգը (կցվում է):
Հաստատված է
ՀՀ կենտրոնական բանկի խորհրդի
1997թ. նոյեմբերի 18-ի թիվ 313 որոշմամբ
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԵՆՏՐՈՆԱԿԱՆ ԲԱՆԿԻ ՎԵՐՍՏՈՒԳԻՉ ԽՄԲԻ ԿԱՆՈՆԱԿԱՐԳ
I. Հիմնական դրույթներ
1. Կենտրոնական բանկի վերստուգիչ խմբի գործունեությունը կանոնակարգվում
է «Հայաստանի Հանրապետության կենտրոնական բանկի մասին» Հայաստանի
Հանրապետության օրենքով, սույն կանոնակարգով և վերստուգումների
իրականացման ընդունված սկզբունքներով:
2. Կենտրոնական բանկի վերստուգիչ խումբը կենտրոնական բանկի հատուկ
կառուցվածքային ստորաբաժանում է, որի աշխատանքները կառավարչական
վերահսկողության ընդհանուր համակարգի անբաժանելի մասն են կազմում և
կոչված են նպաստելու կենտրոնական բանկի քաղաքականության հիմնական
սկզբունքների և նպատակների իրագործմանը:
3. Վերստուգիչ խմբի հիմնական խնդիրն է բանկային ռիսկերի
ուսումնասիրումը, որոնց ենթարկվում է կենտրոնական բանկը,
վերահսկողության համապատասխան միջոցների առաջադրումը և
վերահսկողության համակարգի արդյունավետ աշխատանքի ապահովումը:
4. Կենտրոնական բանկի վերստուգիչ խումբը բաղկացած է հինգ անդամից`
ներառյալ գլխավոր վերստուգիչը: Գլխավոր վերստուգիչին և վերստուգիչ
խմբի անդամներին կենտրոնական բանկի նախագահի առաջարկով նշանակում և
ազատում է կենտրոնական բանկի խորհուրդը:
5. Վերստուգիչ խմբի անդամ կարող են դառնալ բարձրագույն կրթությամբ այն
անձինք, որոնք ունեն կենտրոնական բանկում աշխատանքային
գործունեության առնվազն կես տարվա փորձ:
6. Կենտրոնական բանկի վերստուգիչ խումբը հաշվետու է Կենտրոնական բանկի
i
նախագահին և խորհրդին: Վերստուգիչ խումբը պարտավոր է բացահայտված
խախտման կամ թերացման յուրաքանչյուր փաստի մասին տեղեկացնել Կենտրոնական
բանկի նախագահին և Կենտրոնական բանկի խորհրդին:
(6-րդ կետը խմբ. 21.12.99 թիվ 211 որոշում)
7. Կենտրոնական բանկի վերստուգիչ խումբն իր գործունեության ընթացքում
առաջնորդվում է կենտրոնական բանկի խորհրդի հաստատած աշխատանքային
ծրագրով:
II. Վերստուգիչ խմբի գործունեության հիմնական
սկզբունքները և խնդիրները
8. Կենտրոնական բանկի վերստուգիչ խմբի նպատակն է կենտրոնական բանկի
ֆինանսական գործունեության ուսումնասիրման և վերլուծության հիման
վրա այդ գործունեության անկախ գնահատումը, աջակցումը հաշվապահական
հաշվառման և հաշվետվությունների ճիշտ կազմակերպմանն ու կազմմանը,
ինչպես նաև ֆինանսական տեղեկատվության արժանահավատության վերաբերյալ
իրականացված ուսումնասիրությունների արդյունքների ներկայացումը
կենտրոնական բանկի նախագահին և կենտրոնական բանկի խորհրդին:
9. Վերստուգիչ խմբի անդամները անկախ են կենտրոնական բանկի այլ
կառուցվածքային ստորաբաժանումներից: Անկախությունն ապահովվում է
կենտրոնական բանկում վերստուգիչ խմբի հատուկ կարգավիճակով և
վերստուգիչ խմբի անդամների անկողմնակալությամբ:
10. Վերստուգման աշխատանքները կենտրոնական բանկի ստորաբաժանումներում
գործող ներքին վերահսկողության համակարգի մաս չեն կազմում:
Վերստուգիչ խմբի կողմից պարբերաբար իրականացվող ստուգումները չեն
փոխարինում տվյալ ստորաբաժանման պատասխանատու աշխատակցի կողմից
մշտապես իրականացվող ընթացիկ ստուգումներին:
11. Վերստուգման աշխատանքները ստորաբաժանումներում իրականացվում են
օբյեկտիվ և անկողմնակալ` միաժամանակ պահպանելով ստուգվող
ստորաբաժանման ներքին գործելակարգը:
12. Վերստուգիչը պարտավոր է հայտնել ցանկացած անձնական շահագրգռվածության
մասին, ինչը կարող է խանգարել նրան տվյալ օղակում վերստուգում
իրականացնելիս:
13. Վերստուգիչը պատասխանատու է իր պարտականությունների պատշաճ կատարման
համար: Վերստուգման աշխատանքներում պարտավոր է ցուցաբերել
շրջահայացություն և գաղտնապահություն, ապահովել ստորաբաժանումներից
ստացված փաստաթղթերի պահպանումը և վերադարձը:
14. Վերստուգիչ խումբն անմիջական պատասխանատվություն չի կրում
ստորաբաժանումների կողմից իրականացված աշխատանքների և
գործառնությունների համար: Խմբի կողմից արված դիտողությունները
հրահանգներ չեն և չեն նվազեցնում ստորաբաժանումների ղեկավարների
պատասխանատվությունը կատարված աշխատանքների նկատմամբ:
III. Վերստուգիչ խմբի գործելակարգը և փոխհարաբերությունները
կենտրոնական բանկի ստորաբաժանումների հետ
15. Կենտրոնական բանկի գործունեության վերստուգումն իրենից ներկայացնում
է բանկի հաշվապահական և ֆինանսական հաշվետվության անկախ
փորձազննում և վերլուծություն` այդ հաշվետվության
արժանահավատությունը և լիարժեքությունը որոշելու նպատակով:
Վերստուգիչը ուսումնասիրում է բանկի հաշվապահական հաշվառման և
ստորաբաժանումներում իրականացվող վերահսկողության վիճակը, դրանց
համապատասխանությունը սահմանված կարգին և կանոններին, հաշվապահական
հաշվառման և հաշվետվությունների արժանահավատությունը և տալիս
դրանց գնահատականը:
16. Վերստուգիչ խումբը վերստուգում է Կենտրոնական բանկի ծախսերի
i
նախահաշվի ու կապիտալ ներդրումների ծրագրի կատարողականներն` ըստ
եռամսյակների, եռամսյակային հաշվեկշիռը, եռամսյակային հաշվետվությունը,
պետական պահուստների վիճակի վերաբերյալ տեղեկանքն` ըստ եռամսյակների,
տարեկան հաշվետվությունը, տարեկան ֆինանսական հաշվետվությունը, բյուջեի
հոդվածների ցանկացած փոփոխություն և վավերացնում դրանք` տալով
համապատասխան եզրակացություններ: Կենտրոնական բանկի խորհրդի կողմից
հաստատման ենթակա` սույն ենթակետով նախատեսված փաստաթղթերը համապատասխան
ստորաբաժանման կողմից վերստուգիչ խմբին են տրամադրվում 16.1 կետում
նշված ժամկետներում: 16.1. Սույն կետով նախատեսված փաստաթղթերը վերստուգիչ խմբին են
տրամադրվում հետևյալ ժամկետներում.
- ծախսերի նախահաշվի ու կապիտալ ներդրումների ծրագրի կատարողականներն
ըստ եռամսյակների` եռամսյակի ավարտից հետո 10 օրացուցային օրվա
ընթացքում:
- եռամսյակային հաշվեկշիռը` եռամսյակի ավարտից հետո 10 օրացուցային
օրվա ընթացքում:
- պետական պահուստների վիճակի վերաբերյալ տեղեկանքը` Կենտրոնական բանկի
տեղեկատվության և տեխնիկական միջոցների պաշտպանության վարչության
հատուկ բաժնին տրամադրելուց 7 օրացուցային օր առաջ:
- տարեկան հաշվետվությունը` մինչև յուրաքանչյուր տարվա ապրիլի 1-ը:
- եռամսյակային հաշվետվության և բյուջեի հոդվածների ցանկացած
փոփոխության վերաբերյալ վերստուգիչ խումբը Կենտրոնական բանկի վարչության
կամ խորհրդի նիստում տալիս է համապատասխան գրավոր եզրակացություն: 16.2. Կենտրոնական բանի նախագահի կամ խորհրդի կողմից տրված
հանձնարարականների հիման վրա Վերստուգիչ խումբը տալիս է
եզրակացություններ նաև այլ հարցերի կամ փաստաթղթերի վերաբերյալ, որոնց
կատարման ժամկետներն ամրագրվում են տվյալ հանձնարարականում: Ընդ որում,
Կենտրոնական բանկի նախագահի, նախագահի տեղակալի, խորհրդի աշխատակազմի
արձանագրային բաժինը տարեկան կտրվածքով տրված հանձնարարականների
վերաբերյալ Կենտրոնական բանկի խորհրդին ներկայացնում է տեղեկանք:
(16-րդ կետը խմբ. 21.12.99 թիվ 211 որոշում)
17. Վերստուգիչ խումբն իրավասու է.
- ինքնուրույն որոշել վերստուգման աշխատանքի ձևերը և մեթոդները`
կենտրոնական բանկի վարած քաղաքականությանը, ծրագրերին, գործող
օրենսդրությանը, նորմատիվ ակտերի պահանջներին, ինչպես նաև
կենտրոնական բանկի նախագահի և կենտրոնական բանկի խորհրդի
առաջադրանքներին համապատասխան,
- գնահատել կենտրոնական բանկի կառավարման մարմիններին տրամադրվող և
նրանց կողմից որոշումներ ընդունելու համար հիմք հանդիսացող
տեղեկատվության որակը, ինչպես նաև տեղեկատվության վերլուծության
ժամանակ կիրառված մեթոդի օգտակարությունը,
- վերլուծել կենտրոնական բանկի ֆինանսատնտեսական գործունեությունը,
գնահատել գործող կառավարման, ֆինանսական հսկողության համակարգերի
որակը և ներկայացնել առաջարկություններ դրանց բարելավման
ուղղությամբ,
- ներկայացնել առաջարկություններ և ցուցումներ հայտնաբերված
թերությունների վերացման ուղղությամբ, իրականացնել դրանց կատարման
վերահսկողություն,
- ամբողջ ծավալով ստուգել ֆինանսական գործունեությանը վերաբերող
փաստաթղթատարությունը, կենտրոնական բանկի ակտիվների պահպանումը, իսկ
անհրաժեշտության դեպքում` վավերացնել ակտիվների գոյությունը,
- մուտք գործել ստուգվող ստորաբաժանման տարածք, ինչպես նաև այլ
տարածքներ, որտեղ պահպանվում են փաստաթղթեր (արխիվ), կանխիկ դրամ և
այլ արժեքներ (դրամապահոց), տվյալների համակարգչային մշակումներ
(համակարգչային դահլիճ) և մեքենայական կրիչներ` նյութապատասխանատու
անձանց, ստորաբաժանման ղեկավարի կամ նրա հանձնարարությամբ, այլ
աշխատակցի պարտադիր ուղեկցությամբ,
- ինքնուրույն կամ ստուգվող ստորաբաժանման աշխատակիցների օգնությամբ
կատարել ստացված փաստաթղթերի, այդ թվում` տեղային և ինքնավար
համակարգչային ցանցերում պահվող ֆայլերի ու ցանկացած այլ
գրությունների կրկնօրինակում, ինչպես նաև դրանց ապագաղտնագրում,
- կենտրոնական բանկի կառուցվածքային ստորաբաժանումների խնդրանքով
կազմակերպել հատուկ փորձաքննություններ և հետազոտություններ,
- ուսումնասիրել կենտրոնական բանկի ստորաբաժանումների կողմից
նախահաշվով նախատեսված միջոցների տնօրինման արդյունավետությունը,
- գնահատել կենտրոնական բանկի և առանձին կառուցվածքային
ստորաբաժանումների ներքին կառավարման համակարգի, աշխատակիցների
պարտավորությունների և աշխատանքի տարանջատման արդյունավետությունը,
- օգնություն ցուցաբերել կենտրոնական բանկի կառուցվածքային
ստորաբաժանումների աշխատակիցներին` նրանց պարտականությունների
որակյալ և արդյունավետ կատարման նպատակով,
- կառուցվածքային ստորաբաժանումներից ստանալ բացատրություններ
առաջացած հարցերի վերաբերյալ և տեղեկություններ, որոնք անհրաժեշտ
են վերստուգման աշխատանքների իրագործման համար,
- տալ ժամանակավոր ցուցումներ (մինչև կենտրոնական բանկի նախագահի կամ
խորհրդի կողմից համապատասխան որոշման ընդունումը) այն
գործողությունների արգելման համար, որոնց իրականացումը կհանգեցնի
գործող օրենսդրության, նորմատիվային դաշտի, մասնագիտական
գործունեության և էթիկայի սկզբունքների խախտման, կենտրոնական բանկի
կողմից առավելագույն ռիսկերի ստանձման,
- գրավոր հարցման միջոցով երրորդ անձանցից ստանալ անհրաժեշտ
տեղեկություններ,
- անհրաժեշտության դեպքում կենտրոնական բանկի նախագահի թույլտվությամբ
վերստուգման աշխատանքներում ներգրավել բանկի այլ կառուցվածքային
ստորաբաժանումների մասնագետների,
- գնահատել համակարգչային համակարգում ծրագրային ապահովումը և
տվյալների պահպանությունը:
18. Կենտրոնական բանկի ստորաբաժանումների աշխատակիցները պարտավոր են
համագործակցել վերստուգիչ խմբի անդամների հետ` վերջիններիս կողմից
իրենց գործառույթների իրականացման ընթացքում:
19. Ստուգման ընթացքում վերստուգիչը պարտավոր է կազմել աշխատանքային
փաստաթղթեր, որոնք իր կողմից կատարվող աշխատանքների ծավալը և որակը
հաստատող հիմնական փաստաթղթերն են և կազմվում են կամայական ձևով:
Դրանք պետք է պարունակեն ստուգվող ստորաբաժանման մասին անհրաժեշտ
տեղեկատվություն և կատարվող աշխատանքների հակիրճ նկարագրություն:
Մասնավորապես, անհրաժեշտ է նշել ստուգում անցկացնելու մեթոդը
(համատարած կամ ընտրանքային), ստուգվող փաստաթղթերի ծավալը,
սկզբնական և այլ փաստաթղթերի ցանկը, որոնք չեն ներկայացվել
ստուգման, ինչպես նաև գործող օրենսդրությանը չհամապատասխանող
հայտնաբերված այլ փաստեր, վերստուգիչի կարծիքը հայտնաբերված
թերությունների վերացման ուղիների վերաբերյալ և այլ խորհուրդներ`
ստուգվող ստորաբաժանման գործունեության բարելավման մասին: Բացի այդ,
աշխատանքային փաստաթղթերում պետք է արտացոլվեն ստորաբաժանման ներքին
վերահսկողական համակարգի նկարագրությունը (այդ համակարգի դրական և
բացասական կողմերի ընդգրկմամբ), վերստուգման ծրագիրը և նախորդ
ժամանակաշրջանի վերստուգման աշխատանքների արդյունքները:
Աշխատանքային փաստաթղթերը կարող են իրականում ապացուցել, որ
վերստուգումը լավ է ծրագրված, հավաքված տեղեկությունները
արժանահավատ են, և ներկայացված զեկուցագիրը ճշտորեն արտացոլում է
իրականացված ստուգման արդյունքները:
Աշխատանքային փաստաթղթերի գրառումների հիման վրա կազմվում է
վերստուգման զեկուցագիր, որը պետք է հստակորեն նկարագրի վերստուգման
աշխատանքների նպատակը, ուսումնասիրությունների խորությունը,
իրականացված միջոցառումները, արված բոլոր եզրակացություններն ու
առաջարկությունները:
20. Վերստուգման զեկուցագիրը ներկայացվում է ստուգվող ստորաբաժանման
քննարկմանը: Ստորաբաժանման ղեկավարը զեկուցագրում նշված
դիտողությունների և առաջարկությունների վերաբերյալ երեք օրվա
ընթացքում գրավոր ներկայացնում է իր դիրքորոշումը:
21. Կենտրոնական բանկի աշխատակիցները, որոնց հայտնի են դարձել
գործառնությունների (գործարքների) իրականացման օրենսդրական,
նորմատիվային և այլ խախտումներ, ինչպես նաև կենտրոնական բանկին
վնաս հասցնելու փաստեր, այդ մասին հայտնում են իրենց անմիջական
ղեկավարին և վերստուգիչ խմբին:
22. Կենտրոնական բանկի աշխատակիցները պարտավոր են վերստուգիչ խմբին
հայտնել իրենց անձնական շահագրգռվածության մասին, որ նրանք կարող են
ունենալ ցանկացած գործառնության (գործարքի) իրականացման դեպքում:
23. Վերստուգիչ խմբի անդամները սերտորեն համագործակցում են արտաքին
վերստուգում իրականացնող աուդիտորական կազմակերպության հետ,
աջակցություն ցուցաբերում նրա աշխատանքներին` դրանով իսկ նպաստելով
արտաքին աուդիտի իրականացման ծախսերի կրճատմանը:
Վերստուգիչ խումբը վերահսկում է արտաքին աուդիտորների
դիտողությունների և առաջարկությունների համաձայն իրականացվող
միջոցառումների կատարումը:
IY. Վերստուգիչ խմբի կողմից իրականացվող վերստուգումների
ձևերը և եղանակները
24. Վերստուգիչ խմբի կողմից հիմնականում իրականացվում են երեք տիպի`
ֆինանսական, գործառնական և իրավական ակտերին համապատասխանության
վերստուգումներ:
25. Ֆինանսական վերստուգման ընթացքում ուսումնասիրվում են ֆինանսական
հաշվետվությունը, հաշվառման տվյալները և դրանց հետ կապված
գործառնությունները օրենքների պահանջների, գործող կանոնակարգերի և
նորմատիվների, հաշվապահական հաշվառման ընդունված սկզբունքների
պահպանման տեսանկյունից:
Վերստուգիչի հաշվետվությունը կազմվում է ներքոհիշյալ
սկզբունքների համաձայն.
- հաշվետվության մեջ նշվում է ֆինանսական հաշվետվության
համապատասխանությունը հաշվապահական հաշվառման ընդունված
սկզբունքներին,
- հաշվետվության մեջ տրվում է վերոհիշյալ սկզբունքների կիրառման
համեմատությունը հաշվետու և նախորդ ժամանակաշրջաններում,
- ֆինանսական հաշվետվություններում ներկայացված տեղեկատվությունը
համարվում է բավարար, եթե վերստուգիչի հաշվետվությունում չկան
նշումներ այդ մասին,
- հաշվետվությունը պարունակում է ֆինանսական հաշվետվությունների մասին
ընդհանուր եզրակացություն կամ հայտարարություն այն մասին, որ
այդպիսի եզրակացություն հնարավոր չէ ներկայացնել` նշելով դրա
պատճառները:
26. Գործառնական վերստուգման ընթացքում իրականացվում է որոշակի
ստորաբաժանման գործունեության վերլուծություն: Գործառնական
վերստուգումը ներառում է նաև կենտրոնական բանկի հաշվառման
համակարգի ուսումնասիրությունը, վերջինիս արդյունավետության և
հուսալիության գնահատումը, համակարգի կատարելագործման վերաբերյալ
առաջարկությունների ներկայացումը:
Գործառնական վերստուգման ընթացքում ուշադրության կենտրոնում են
ստորաբաժանման նպատակները, խնդիրները, քաղաքականությունը,
կազմակերպական կառուցվածքը, գործառույթները և նախահաշվով
նախատեսված միջոցների տնօրինման արդյունավետությունը:
27. Իրավական ակտերին համապատասխանության վերստուգման նպատակն է
ստուգվող ստորաբաժանման կողմից օրենքների, հաստատված կարգերի,
կանոնների և նորմատիվների պահպանման ուսումնասիրումը:
28. Վերստուգման աշխատանքների ընթացքում օգտագործվում են տարբեր
եղանակներ, այդ թվում` գործառնությունների մանրամասն
ուսումնասիրում, վերլուծական, հսկողական և այլն:
29. Գործառնությունների մանրամասն ուսումնասիրումը հիմնվում է
փաստաթղթային ստուգման վրա: Այս դեպքում օգտագործվում են ֆորմալ,
տրամաբանական և թվաբանական եղանակները: Ֆորմալ ստուգման միջոցով
հայտնաբերվում են փաստաթղթերի ռեկվիզիտների ներկայացման
ամբողջությունը և ձևակերպման ճշտությունը, պատասխանատու անձանց
ստորագրությունների առկայությունը: Ֆորմալ ստուգման
անհրաժեշտությունը բացատրվում է նրանով, որ թերի կամ ոչ ճիշտ
լրացված փաստաթուղթը կորցնում է իր իրավաբանական ուժը:
Տրամաբանական ստուգումը հնարավորություն է տալիս պարզել, թե
այս կամ այն գործառնությունը արդյոք տեղի է ունեցել նշված ծավալով,
թե ոչ: Տրամաբանական ստուգումը թույլ է տալիս հայտնաբերել տեղ գտած
հավելագրումները:
Թվաբանական ստուգման նպատակն է հայտնաբերել վերլուծական և
համադրական հաշվառման տարբերությունները ամփոփ մեմորիալ օրդերների
դուրսգրման ժամանակ: Թվաբանական ստուգումը զուգակցվում է
տրամաբանական ստուգման հետ:
Փաստաթղթային ստուգման ընթացքում աշխատանքի որևէ բնագավառում
կարող է անցկացվել համատարած ստուգում, հիմնականում այնտեղ, որտեղ
առկա են հաճախակի ուղղումների դեպքեր: Առանձին դեպքերում կարող է
օգտագործվել հանդիպակաց ստուգման մեթոդը, երբ համեմատվում են տարբեր
փաստաթղթերի տվյալները, որոնք վերաբերում են միատեսակ
գործառնությունների: Օգտագործվում է նաև գործառնությունների
ժամանակագրական ստուգման եղանակը:
Ակտիվների պահպանման` դրամարկղի, արժեթղթերի և փաստաթղթերի
ստուգման ընթացքում օգտագործվում է ֆիզիկական ստուգման մեթոդը: Այդ
նպատակով արժեքների առկայությունը համեմատվում է հաշվառման
տվյալների հետ: Վերստուգիչը չի սահմանափակվում արժեթղթերի
քանակական հաշվարկով և դրանց արժեքների որոշմամբ: Ստուգվում է նաև
դրանց հուսալիությունը եկամտաբերության և ժամկետների տեսանկյունից:
30. Ստուգման վերլուծական եղանակը ներառում է հաճախորդներին նամակների
ուղարկումը, նրանց կողմից ստացված վարկերի գումարների, հաշիվներում
միջոցների մնացորդների հաստատման նպատակով գործառնությունների
ծավալների, ակտիվների, շահույթի, եկամուտների և այլ ցուցանիշների
տեմպերի փոփոխության ուսումնասիրումը:
Հսկողական եղանակը ներառում է բանկում գործող ներքին
վերահսկողության համակարգը: Ներքին վերահսկողության տարրերն են`
կատարողների պարտավորությունների և պատասխանատվության բաշխումը`
ըստ բանկային գործառնությունների տեսակների, պաշտոնական հրահանգների
առկայությունը և իրականացվող գործառնությունների կանոնակարգումը: